Gå til innhold

Bruskjøler! Nå er den ferdig

Anbefalte innlegg

Regner med at den pappen er rimelig slapp etter en stund. Kjøling = kondens.. God ide!

Forslag: Bruk rack- skinner i aluminium og vannfast finer, slik som man bygger rack til PA- utstyr i. Dette poppes sammen, og blir skikkelig lekkert. Får skjøpt i forretninger som selger bandutsyr o.l. Blir ikke så dyrt heller, når boksen er så liten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Som jeg har sagt tidligere: Jeg skal lage bruskjøler! eller det vil si den er halv ferdig... Mangler bare tec og litt koblinger så er den i boks!! Resterende varer kommer nå på mandag. Da blir det utførst tester. Kom gjerne med forslag. Prosjektets bilder finner du her

Edit: STORE bilder

Man kan ikke kjøle brus med en vifte , den bare flytter luft fra

ett sted til et annet , det blir andri kaldere enn romtampratur.

Er det 25grader i rommet blir brusen din 25 grader .

Lenke til kommentar
Kjøp deg ei kryssfiner plate og bruk pappen til sjablong/mal. Hvilket kjøle element skal du bruke? Om det bare er den vifta så kommer det til å ta mange timer å få noe kaldt.

som jeg skrev tidligere: skal bruke peltier, men den kommer ikke før i morgen...

Regner med at den pappen er rimelig slapp etter en stund. Kjøling = kondens.. God ide!

Forslag: Bruk rack- skinner i aluminium og vannfast finer, slik som man bygger rack til PA- utstyr i. Dette poppes sammen, og blir skikkelig lekkert. Får skjøpt i forretninger som selger bandutsyr o.l. Blir ikke så dyrt heller, når boksen er så liten.

Hva mener du med PA- utstyr og rack-skinner?? er det aleminiumsplate eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Hvis du går til en større musikkforretning, en sånn som selger musikerutstyr, har de ofte en avdeling som lager såkalte racks til 19" utstyr. De har da flotte aluminiumsvinkler som vannfaste finerplater passer oppi. Tror det mest vanlige er 9 mm. Man bare kapper til, setter sammen, og popper det i hop. Blir ikke så veldig dyrt siden det er så liten boks du skal ha.

En del server/routerskap følger samme standard, men de er som regel bygget på en annen måte.

Mener ikke at handle her, men se linken for å få en ide av hva det er.

http://www.scenario-as.no/product_category...14&pkCategory=1

Lenke til kommentar
Hei

Som jeg har sagt tidligere: Jeg skal lage bruskjøler! eller det vil si den er halv ferdig... Mangler bare tec og litt koblinger så er den i boks!! Resterende varer kommer nå på mandag. Da blir det utførst tester. Kom gjerne med forslag. Prosjektets bilder finner du her

Edit: STORE bilder

Flott den der 8) :smile:

Tro meg, den pappeska skal du få ha så mye copyright du bare vil ha på. :D:lol:

Har pelt-elemnt i boksen??

Lenke til kommentar

Hey, ska no bli kald drikke med en pelt da :) lure på å lag mæ nå a la dette jeg også.. men hva skal jeg da med minibaren?.

Som andre har nevnt så blir det kondens og da blir pappen fuktig og myk. Ta deg en tur på skroten og finn noe alu ting og se om du kan bruke til ditt formål. (de har mye fint på skroten)

mvh knutern_

Lenke til kommentar

Vet du hvor lite det skal til for å skade en peltier? Det finner du sikkert ut første gang kjøleren velter eller får seg en dult og alt er tapt, vet du hva som skjer med peltier som får kondens og vann i seg?

Jeg må bare si at vifte og peltier på ei pappeske blir mest sannsynlig stor skuffelse, skal du ha ei enorm kjøleribbe limt på peltier hot side? Greit at enkle løsninger ofte er de beste, men har desverre tvil til dette prosjektet og det er ikke for å være negativ eller "disse" deg Jonas...

Lenke til kommentar
Pelt er jo vanntett da :wink:  det fins jo "åpne" kjøleblokker vett'u..

Ah okey :) Håper du får det til, blir jo en kul "Prototype" om det funker bra, du får måle temp hvert minutt på den første rom tempererte brusen du kjøler og poste resultatet :)

Lenke til kommentar
Pelt er jo vanntett da :wink:  det fins jo "åpne" kjøleblokker vett'u..

Jeg har ikke sett noen vanntette TEC´s ennå, så det må du nok gjøre selv. De fleste gjør dem vanntette ved å fylle silikon rundt, og dra det ut med fingeren feks. Veldig enkelt, og det ser bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...