Gå til innhold

overklokke xp1700+ uten å låse den opp?

dragon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har XP1800, ALPHA PAL 8045 og Abit KR7A. Forsøkte å overklokke ved kun å øke FSB. 150 MHZ : Kom ikke en gang inn i BIOS setup !! 145 MHz : Windows 2000 BSOD. 140 MHz (70 MHz AGP, 35 MHz PCI) : OK. Regner med at jeg kan få den opp til XP2000 med multiplier og vcore tweaking.

Lenke til kommentar

Har en xp 1700 nå som jeg kjører på 1600 Mhz, har hatt den oppe i 1665 MHz, var vel ikke så veldig stabil. Fikk faktisk dårligere resultater på superpi og lignende progz med 1665 Mhz enn 1600. Dette er bare fsb overklokking,

Venter en mp 1600 nå i morgen, er spent på hvor høyt jeg kan få den.

Lenke til kommentar

Husk dere som sier at man ikke kommer langt med FSB klokking: hvor langt man kommer, kommer kun an på hvilke kort man har i maskinen.

Jeg har sett tester av Epox kortet med XP hvor de fikk klokka FSB til 221!!! (221x2=442!)

XP 1700+'en min i MSI K7T266 Pro2 fikk jeg kjørt på 139 FSB helt til jeg satt i et Pinnacle firewire kort. Nå får jeg den ikke lenger enn 135/136! Regner med at det var Live! kortet mitt som sperra på 139, men nå sperrer Pinnacle på 136.

FSB klokking er faktisk den beste måten å klokke på med hensyn til ytelse siden man klokker hele systemet istedenfor bare prosessoren. Man må bare ha komponenter av god kvalitet. Det er faktisk mange som unlocker XP'er for å SETTE NED multiplier for å klare å gå høyere på FSB!

Lenke til kommentar

Har fått Mpen min nå.

Må bare si, fy **** for en bra cpu. Har den oppe på 1740 nå (så langt) og jeg har kun luftkjøling!!

Bruker en Thermalright SK6 med tre 80mm vifter rund

(plus en 60mm på ribba) har en idle på 42grader og en full load på 48-50

Mye mer morsomt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...