Comic Sans Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Utfordringen er å lage en A.I som har mulighet til og gjøre feil, oppføre seg "menneskelig", akkurat slik som en person vil gjøre fra tid til annen. Dette må dog gjøres uten at det går på bekosting av hvor utfordrende det er for spilleren. Vi mennesker har en stor grad av tilfeldighet i hvordan vi oppfører oss. Denne tilfeldigheten er noe som er svært vanskelig og emulere for en A.I. Jeg tror at mye av grunn en til at vi ikke har mer "menneskelig" A.I i spill er fordi det nå er spillutviklerene som må stå for det meste av utviklingen. Dette er, som mange har sagt før, dyrt og krever mye tid. "Ekte" A.I er fremdeles et svært forskningsområde med ingen klar mal. Mange A.I teknikker som har blitt utviklet før dette har blitt brukt til industrielle formål slik som feks stifinning. Å utvikle noe som oppfører seg "menneskelig" har ikke så mange bruksområder utenfor spillindustrien som jeg kommer på i farten. Grunnen til dette er at de fleste A.I teknikkene ble utviklet nettopp for å være bedre enn mennesker, de skulle fjerne muligheten for menneskelig svikt. Som de fleste her allerede har sagt så ville det og spille mot en perfekt motstander vært utrolig kjedelig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå