Skippy Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Gjelder Windows2000: Hvordan formaterer jeg stasjon C:? Jeg har både 4 stk bootdisketter og installasjons-CD. Men ingen av disse gir meg mulighet til å formatere stasjon C: (master-disk). Ser for meg at jeg trenger en oppstartsdiskett med div. DOS-komandoer. Jeg antar prosedyren blir som følger: 1. Restart maskinen med oppstartdisketten i maskinen (1 stk.) 2. Formater harddisken med kommando "format c:" 3. Restart maskinen med bootdiskettene (4 stk.) Formatering og partisjonering av slave-disk gikk svært greit. Hvor kan jeg laste ned info/filer til en oppstartsdiskett? Eller, finnes det andre alternativer? PS! Problemet skyldes selvfølgelig svchost.exe........... Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 last ned bootdisken til Windows 98 eller ME, disse virker i hvertfall. så skriver du format C: bootdiskene finner du på: www.bootdisk.com Lenke til kommentar
sim Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Får man formatert NTFS disker med Windows 98/ME disketter ? Nå sier jo ikke personen om han har NTFS eller FAT32, så.. Men du burde klare å gjøre dette med windows 2000 cd'en ? Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Bootdisken for windows 98 klarer ikke å lese ntfs.. Om du booter på windows 2000 cd'en og velger innstalere, skal du komme til der du velger hvilken partisjon du vil innstallere på.. der kan du vel velge om du vil formatere partisjonen også tror jeg.. om det ikke er noe valg kan du hvertfall slette partisjonen og opprette den på nytt.. Du oppnår vel det samme.. Lenke til kommentar
Skippy Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Får man formatert NTFS disker med Windows 98/ME disketter ? Jeg har formatert diskene i NTFS. Om du booter på windows 2000 cd'en og velger innstalere, skal du komme til der du velger hvilken partisjon du vil innstallere på... Har forsøkt et par ganger med dette uten lyktes. Men, muligheten er ennå ikke helt avskrevet. Ja, ved partisjonering blir harddisken formatert, det har jeg erfart med slave-disken. Benyttet forøvrig helgen isteden til å fjerne BLASTER WORM samt installere SP1,2,3,4 for W2K proff. Nå funker det greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå