Kvikksølv Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Har nå trent regelmessig snart 1 år,. Fikk minimale resultater det første halvåret, men det først nå i høst (oktober-ish) at jeg begynte å ta litt mer seriøst. Er ca 187 høy og veide ca 68kg før jeg begynte å trene, så mitt største problem er/var å spise nok. Etter jeg ble mer bevisst på hva og hvor mye jeg spiste, har resultatene begynt å komme så smått. Veier nå ca 75-77. Men syns jeg har fått litt mer utstikkende mage. Vil det da si at jeg antagelig spiser nok (kcal), men for lite proteiner? Endret 14. desember 2011 av Kvikksølv Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Dei fleste går opp i feittprosent ved muskelbygging, det er vanskeleg å oppnå noko anna. Ideelt sett bør du gå opp 0,5-2kg i månaden, avhengig av kor lenge du har trent. At du legg på deg har ikkje noko med protein å gjere, det betyr at du et fleire kaloriar enn kroppen forbruker eller kan bruka til muskelbygging. Her har du nokre enkle retningslinjer for kosthald: Protein: 2-2,5g per kg kroppsvekt. I ditt tilfelle, 150-190g per dag. Feitt: 1-1,3g per kg kroppsvekt. I ditt tilfelle, 76-100g per dag. Karbohydrat: Resten Totalt sett mellom 2500 og 3000 kaloriar, avhengig av aktivitet den dagen. Så lenge du går opp i vekt og trenar vil du byggje musklar. Det er ikkje noko problem om du får meir av det eine eller andre, men helst ikkje mindre. Det er ikkje noko poeng i å legga på seg masse feitt, det blir berre meir å bli kvitt seinare. Endret 14. desember 2011 av Zeph Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Det er rett og slett at du spiser mye, mer enn du trenger for å gå opp i ren muskelmasse. Du legger ikke på deg 7kg muskelmasse fra oktober til desember. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå