Gå til innhold

Mister dekning. Smart telefon eller levrandør av nett

Anbefalte innlegg

Her er et innlegg fordi jeg trenger hjelp. Min HTC desire HD begynte plutselig og dette ut (miste nettverk) på jobb(midt i sinsenkrysset oslo), jeg søker manuelt og finner flere tilbyder av nett men velger netcom 3g da jeg bruker netcom, tlf sier da at sim kort tilater ikke tilkobling til dette nettet, jeg må da skru av tlf og når den starter opp er alt i orden. Dette kunne skje flere ganger om dagen. Jeg klager til netcom butik og får nytt sim kort da det virker som en åpenbar feil, neida problemet fortsetter og jeg tar kontakt med netcom kundeservice, de oppretter en sak og skal sjekke med teknisk etat, dagen etter får jeg beskjed om at det ikke er noe feil hos dem. Ok da er det tlf min da, sender den til rep og får låne en ny sony ericsson xperia. Men problemet er jo der fremdeles på akkurat samme måte,hele tiden under denne 4 ukers perioden har jeg hatt en jobb tlf med netcom bedrift abonement en eldre nokia E51 DENNE har aldri mistet nett. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, kan jo ikke sitte og se om jeg har dekning på tlf hele tiden. Har også opplevde å miste nett over natta hjemme 6 mil fra oslo og andre steder ikke bare midt i oslo. Så jeg lurer på om de nye tlf som er på markedet rett å slett har et problem el har jeg hatt uflaks med 2 tlf. ps har byttet sim kort fra nokia til sony ericsson xperia, mister nett da også. Hjelp

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Hei.

OP: Gammel tråd :) Fikk du ordnet problemet med tilkoblingen?

Har problem med smart-telefon som tilfeldig kobler seg av nettet og må restartes for å koble seg opp igjen. (Huawei U9510E)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1149716 -> Mulig fix (funker dog ikke med U9510E)

Har Chess (Netcom) som leverandør.

Er mye på farten, i bil, så antar at telefonen kobler seg av og på basestasjoner ofte.

Telefonen har ikke noe problem med 2G-nettet - Virker som 3G/HSPA er synderen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...