Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

forelskelse ødelegger for mine andre planer

Anbefalte innlegg

Så nå har jeg blitt bedre kjent med ei fantastisk jente på skolen. Har hatt noen fag med henne siden andre klasse, men snakket ikke noe særlig med henne siden hun hadde kjæreste da. Går i tredje nå, og jeg tror at hun er singel nå. Har snakket mye med henne uten at samtalen har stoppa opp, og det har vist seg at vi har mer til felles enn jeg trodde. Eneste tingen er at hun sender ut blandede signaler, noe som forvirrer meg helt hinsides. Fysisk kontakt har det vært, men ikke noe kyssing. Noen dager har vært fantastiske, mens andre dager har hun vært mer tilbakeholdende og alvorlig. En dag er hun leken og munter (og muligens flørtende), mens en annen dag er hun nokså alvorlig og likegyldig.

Dette har endt opp med at jeg har blitt skikkelig forelska i jenta, men vet ikke om hun er forelska tilbake. Før forelskelsen var jeg i stand til å trene 5-6 dager i uken, jobbe effektivt med skolearbeid og generelt sett være produktiv i hverdagen. Nå sitter jeg her og tenker på henne, klarer ikke å stoppe. Dette ødelegger fullstendig for alle mine andre planer i livet, orker ikke annet enn å tenke på henne.

Andre jenter som jeg var interessert i før jeg møtte henne virker nå fullstendig uaktuelle, for jeg kommer aldri til å møte noen som henne igjen, så hvordan skal jeg da finne meg noen, hvis det ikke blir noe med henne? Jeg har ikke anelse om hvordan jeg skal gå frem, nå nærmer jo juleferien seg i tillegg, er redd for at gnisten vil dø ut hvis jeg ikke får gjort noe før vi skiller lag i juleferien. Likevel vet jeg ikke hvordan jeg skal ta initiativ til å møtes utenfor skolen, og om hun vil si ja. Hvis forelskelsen bare er enveis blir det litt pinlig å møte på henne jevnlig frem til skoleslutt.

Aner ikke hva jeg skal gjøre, er ei fantastisk jente som jeg virkelig kunne tenkt meg å ha et forhold til, men igjen er jeg veldig usikker på om det faktisk kan bli noe av.

Har aldri vært forelska sånn som dette før, noen som kjenner seg igjen?

Hvor lenge pleier en slik forelskelse å vare, er det noe man kan gjøre for å kvitte seg med den? Vil ikke sitte å deppe og lengte etter henne hele juleferien hvis det ikke skjer noe før. :(

Masse av dette gir sikkert lite mening, er nok forelskelsen som snakker. :(

Postet av anonym: 579f39c01813af668f40ea2226e70c2e

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sier selv: Du har det ikke bra i tilstanden du er nå. Du havner på etterskudd skolemessig, med trening, og sikkert også på andre måter.

De fleste har opplevd det du beskriver i løpet av tenårene, og det går over relativt fort. Det er dog veldig kjipt hvis ting bunner ut i ingenting, så rådet er å kjøre på for det det er verdt.

Vis at du er interessert i mer enn vennskap. Inviter henne med på noe som begge skjønner er en date, uten å kalle det det. Hjemmelaget middag og film i sofaen en kveld du har huset for deg selv er perfekt. Kanskje hun sier nei, men da blir du i det minste sparket ut av den tilstanden du er i nå. Det gjør litt vondt i et par uker, men så går det overraskende fort over. Det værste er uten tvil at ingenting skjer.

På den andre siden er det fantastisk å være forelsket når ting utvikler seg videre. Vis litt mot, og hopp i det. Du har alt å vinne og ingenting å tape.

Lenke til kommentar

Det er det dummeste jeg har hørt. Hun kan si nei. Da får han et par uker med litt vondt, så er han over henne. Eller så kan han få seg en kjæreste, og tiden man bruker på det er definitivt verdt det. Spesielt når man er i den alderen og er såpass betatt. Jeg tror du vil ha store problemer med å finne noen som påstår at å tilbringe tid med den man er forelsket i er dårlig anvendt tid.

Lenke til kommentar

Tja, det er vel ikke bare når man er ulykkelig forelsket at det blir sånn?

Selv har jeg møtt verdens flotteste jente, er sikker på både mine og hennes følelser, og er for første gang i mitt liv forelsket (i en alder av 24).

Jeg får heller ikke gjort stort i forhold til jobben nå om dagen, da alt jeg tenker på er henne, heh... :roll:

Lenke til kommentar

Må slenge meg på. Har møtt verdens flotteste jente jeg og på jobben. Så får ikke gjort stort selv. Er stormforelsket, men hun har kjæreste.

Noen som selger en pistol? Trenger ikke noe fancy, skal bare bruke den en gang.

En pistol kan brukes til mye mer kreativt enn å ta sitt eget liv.

Det gjør ikke noe at hun har kjæreste. Du må bare ta tiden til hjelp. La hun vite at du er der. Forsiktig flørting, eller til og med bare "vennskap". Med engang de har litt problemer i forholdet eller i livet vil hun se seg om etter noe bedre og da kan du være der klar med åpne armer. Det starter rolig med et brudd mellom de to og så går det ikke lenge før dere havner i seng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...