Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Nå som snart hele den amerikanske befolkningen kan fengsles på livstid uten dom, så lurer jeg på om det eneste positive som kan skje er en ny borgerkrig. Det er vanskelig å se hvordan de skal få gjort noe som helst med det systemet som er på plass nå. Man kan lure på lovverket i et land hvor man kan bli arrestert for følgende: Det var i mai 1997 at hun og hennes amerikanske mann satte fra seg barnevognen med den 14 måneder gamle datteren i et innelukket område foran vinduet til restauranten der de spiste. Sørensen ble arrestert etter at forbipasserende tok opp med politiet at barnet lå og sov uten pass. Barnet ble plassert i et fosterhjem i fire dager, mens Sørensen ble holdt i fengsel i to dager. Hun ble i flere dager ikke fortalt hvor barnet var, og da hun fikk barnet tilbake, ble hun siktet for barnemishandling. Lenke til kommentar
tow Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 «Avstemming»? Du mener vel «avstemning»?"Avstemming" er korrekt norsk rettskriving! Om du avstemmer regnskapet, ja. Om du skal stemme over noe er du med på en avstemning. Lenke til kommentar
MrKimae Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 http://www.opendns.com/ Problem solved Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Alt som noen mener de har opphavsrett til. Det vil si at f.eks. rara.com kan bli stengt ned dersom en artist mener at en annen artist har samplet litt for mye av låten hans, og denne nye låten med samplingen er tilgjengelig der. Alle de ulike bloggerne kan bli stengt ned av haters på fem min, alt de trenger å gjøre, er å hevde opphavsrett til noe de har på siden. Bildet i headeren, f.eks. Samtlige nettaviser kan bli stengt på ÆRLIG vis, fordi samtlige nettavsier en eller annen gang har fucket opp når det kommer til bilderettigheter, og publisert et bilde uten at avtalen med fotografen var i orden. Kjekt hvis f.eks. NYT skulle finne på henge ut noen i korrupsjonssumpen D.C. med navn. Vips var nettsidene borte, med klar beskjed om at den kommer til å ligge nede *lenge* om de skulle finne på å nevne det i papirutgaven. Litt søkt at det faktisk skulle skje selvfølgelig, men det er jo vikitg å se hva som KAN skje også. Kort sagt kan hvem som helst få stengt en hvilken som helst side, bare ved å si "Jeg har opphavsrett til noe på den siden, som de sprer uten å ha lov til det. Jeg vil ha den stengt nå!" I praksis regner jeg med at man vil praktisere en litt mer liberal tolkning for å unngå at ulike nutcases stenger ned alt som er, men det er ikke akkurat et "sikkerhetsnett" noen andre enn de store aktørene kan stole på. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Kineserne oppretter nasjonal brannmur av moralistiske grunner, Amerikanerne av økonomiske grunner. Ennå ikke sikker på hva som er mer tvilsomt. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Synes det i utgangspunktet er en god ide. Om en nettside inneholder virus, spyware, malware osv så få den gjerne vekk for min del. Spammere kan vel også stenges ute, og det er ikke meg imot. Skjønner jo at pirater er imot dette, men for de fleste betyr det vel en økning i sikkerheten. Endret 15. desember 2011 av medlem-82119 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Den amerikanske er vel så mye av politiske grunner. Corporatiet ønsker mer makt, og makt får man når man kontrollerer internett i større grad. Snart kommer det et forslag om en komité av rettighetsorganisasjoner som skal være "domstol". Dette vil bli foreslått som et tiltak som reduserer antallet stengninger ved å luke ut falske krav og gjøre det enklere for ISPer og nettsideeiere. I realiteten sikrer det bare at de får større kontroll- Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Synes det i utgangspunktet er en god idet. Om en nettside inneholder virus, spyware, malware osv så få den gjerne vekk for min del. Spammere kan vel også stenges ute, og det er ikke meg imot. Skjønner jo at pirater er imot dette, men for de fleste betyr det vel en økning i sikkerheten. Har du lest hele artikkelen? Det er ingen som skal bruke dette til å stoppe virus og spyware. Det skal brukes til å gå etter nettsider som på et eller annet vis refererer til merkevarebeskyttet innhold uten å betale for det (mao alt av musikk, video osv). Lenke til kommentar
Maztermin Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Fantastisk bra artikkel! Håper virkelig om SOPA går gjennom, at noen lager et type "OpenSource Peer to Peer DNS system", som 007CD sa. feil... går dette igjennom så blir alt som heter opensource og frihet sensurert eller ulovlig.... welcome to the world of 1984... totalitært styre. alt under usa sin gjennomkorrupte regjering.... god help us all.... Lenke til kommentar
Whitestar Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 «Avstemming»? Du mener vel «avstemning»?"Avstemming" er korrekt norsk rettskriving!Mener at det er valgfritt, -ning er mer "bokmålsk" enn -mming, som er med "nynorsk" om det går ann å forklare det slik. Om jeg husker rett fra min norsklærer, vel og merke.Til artikkelen: har faktisk gått å undret litt på hva alt oppstyret gjalt (ja, er visst slapp nok til ikke å gjøre ett google-søk). Veldig bra skrevet - informerende, dekkende og klar Det er ikke valgfritt. Bokmål er "avstemning" og nynorsk er "avstemming". Så i denne artikkelen, som er på bokmål, blir det feil med to m-er. Kilde: http://nob-ordbok.uio.no/ Lenke til kommentar
Maztermin Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 «Avstemming»? Du mener vel «avstemning»?"Avstemming" er korrekt norsk rettskriving!Mener at det er valgfritt, -ning er mer "bokmålsk" enn -mming, som er med "nynorsk" om det går ann å forklare det slik. Om jeg husker rett fra min norsklærer, vel og merke.Til artikkelen: har faktisk gått å undret litt på hva alt oppstyret gjalt (ja, er visst slapp nok til ikke å gjøre ett google-søk). Veldig bra skrevet - informerende, dekkende og klar Det er ikke valgfritt. Bokmål er "avstemning" og nynorsk er "avstemming". Så i denne artikkelen, som er på bokmål, blir det feil med to m-er. Kilde: http://nob-ordbok.uio.no/ hvem bryr seg? gramatikk har ingenting med dette her å gjøre.... Lenke til kommentar
Whitestar Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 hvem bryr seg? gramatikk har ingenting med dette her å gjøre.... Helt enig. Tenkte bare jeg skulle oppklare det, siden det var uenighet. "Grammatikk" med to m-er forresten. :-) Sorry, yrkesskade. ;-) Lenke til kommentar
ism Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Det heter å avstemme, avstemmer, har avstemt - derav avstemming.Man kan ikke si å avstemne, har avstemnt - og heller ikke avstemning, hverken på bokmål eller nynorsk om å stemme.Og artikkelen var veldig bra og veldig skremmende. http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=avstemning&begge=+&ordbok=begge http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=avstemming&begge=+&ordbok=begge Avstemning er bokmål, avstemming er nynorsk. Ok, for sent ute med den Håper det kommer en oppdatering, og krysser fingrene for at dette forslaget faller som en stein gjennom de øvre luftmassene. Endret 15. desember 2011 av ism Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Om du avstemmer regnskapet, ja. Om du skal stemme over noe er du med på en avstemning. Avstemme kommer fra ordet stemme, som man gjør ved valg, da skjønner du resten selv. Lenke til kommentar
ethoring Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) «Avstemming»? Du mener vel «avstemning»? «...» du mener vel "..." Det er da mer relevant å skrive nynorsk i Norge enn engelsk! Endret 15. desember 2011 av ethoring Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Nå må du lese de to innleggene som har påpekt feilen din -alias- eller så virker du litt vel påståelig. Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 http://www.opendns.com/ Problem solved Feil. OpenDNS gjør oppslag mot root navneserverne for å få informasjon om et domene, deretter til navneserveren som er autorativ for domenet. Først da kan OpenDNS gi svar. Om et domene blir blokkert vil enten domenet bli totalt blokkert ved at det blir fjernet fra root serveren, eller at det blir pekt mot andre navneservere under statens kontroll slik som det gjøres med de domene som blir beslaglagt av USA i dag. Har ikke satt meg godt nok inn i saken til å ha fått med meg nøyaktig hvordan de planlegger å blokkere. Viktig å skille mellom den svartelistningen som man er vant med i forbindelse med blandt annet thepiratebay hvor man svartelister på navneserver nivå hos ISP'er, og at domener blir "svartelistet" på høyeste nivå slik at INGEN kan slå opp for dette domenet, eller at det blir flyttet til nye navneservere som er autorative. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Tror nok raskt opendns eller liknende tjenester vil gjøre en litt mer selvstendig vurdering av hvilke nameservers som skal være autorative om dette går igjennom. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Ja, dette er faktisk en mye bedre grunn til krig enn noe annet som blir kriget om, Imo! Vårt tiårs største terrorist er helt klart USA. Når folk skal slutte å tro at de er de "gode" vet jeg ikke.. Korrupte, griske, egoistiske, "verdensherrer", tvers igjennom idioter og overdrevent feite, dette oppsumerer mye av det jeg tenker om de over dammen. Endret 15. desember 2011 av Kjetil_90 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå