dapre Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Hei. Kan ikke avspille Gamer.no's videoer lengre. Har fungert greit frem til nå. Forskjellen fra før til nå er som følger : -- I det siste heller ikke kunnet avspille Youtube videoer. Ble bedt om å laste ned siste versjon (v 11) av Flash Player. Dette til tross for at denne var innstallert allerede. Men det viser seg at Windows 7 / Explorer 6 ikke helt skjønner dette. For å få en vellykket installering, og avspilling av video, måtte jeg skru av ActiveX filtrering. Dette gjorde jeg, og fikk bekreftet v 11 installering fra Adobe, og avspilling av Youtube videoer. Adobes løsning på problemet -- Selv om jeg skrur av/på ActiveX hos Gamer.no, vil ikke videoene avspilles. Hvorfor ? Takk for alle råd og tips Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Hei. Kan ikke avspille Gamer.no's videoer lengre. Har fungert greit frem til nå. Forskjellen fra før til nå er som følger : -- I det siste heller ikke kunnet avspille Youtube videoer. Ble bedt om å laste ned siste versjon (v 11) av Flash Player. Dette til tross for at denne var innstallert allerede. Men det viser seg at Windows 7 / Explorer 6 ikke helt skjønner dette. For å få en vellykket installering, og avspilling av video, måtte jeg skru av ActiveX filtrering. Dette gjorde jeg, og fikk bekreftet v 11 installering fra Adobe, og avspilling av Youtube videoer. Adobes løsning på problemet -- Selv om jeg skrur av/på ActiveX hos Gamer.no, vil ikke videoene avspilles. Hvorfor ? Takk for alle råd og tips Hei! Hvilken nettleser bruker du? (Internet Explorer 9?) .. og fungerer testen på hos Adobe? Jeg fikset akkurat en Windows 7-maskin med samme problem med videoer hos Youtube; så vidt jeg husker kan det være lurt å starte installasjonen med administratortilgang, slik at den får oppdatert filene den faktisk vil oppdatere. Jeg har dessverre ikke så veldig mye mer å tipse om i farta, men om du finner en enkel fremgangsmåte setter jeg pris om du poster den her - så lenge det ikke bare er Gamer.no som sliter med avspilling av videoer tyder det på at det er flash-installasjonen som er problemet. Du kan gjerne prøve å spille av videoene med nyeste versjon av Chrome eller Firefox også, hvor vi støtter avspilling uten bruk av Flash (på selve videosiden). Lenke til kommentar
dapre Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 (endret) Hei. Takk for svar. Bruker Explorer 9.0. og Vindows 7. Testen hos Adobe fungerer. YouTube fungerer. Men Gamer.no's videoer fungerer altså ikke. Mener de fungerte FØR jeg klarte å overbevise programvaren min om at jeg faktisk hadde Flasj Player v.11 innstallert. Mao ; jeg fikk velykket innstallering og kjøring av Youtube videoer, men med det til følge at Gamer.no's videoer STOPPET å fungere Sånn virker det i hvert fall... Foreløpig er det BARE Gamer.no's videor som ikke fungerer. Men så farter jeg ikke rundt på nettet ellers og ser på video'er Gamespot's videoer fungerer - etter at jeg skrur av ActiveX filtrering, vel og merke. ActiveX AV/PÅ finner du under Forbudskiltet på adresselinja i Explorer. Endret 16. desember 2011 av dapre Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Hei. Takk for svar. Bruker Explorer 9.0. og Vindows 7. Testen hos Adobe fungerer. YouTube fungerer. Men Gamer.no's videoer fungerer altså ikke. Mener de fungerte FØR jeg klarte å overbevise programvaren min om at jeg faktisk hadde Flasj Player v.11 innstallert. Mao ; jeg fikk velykket innstallering og kjøring av Youtube videoer, men med det til følge at Gamer.no's videoer STOPPET å fungere Sånn virker det i hvert fall... Foreløpig er det BARE Gamer.no's videor som ikke fungerer. Men så farter jeg ikke rundt på nettet ellers og ser på video'er Gamespot's videoer fungerer - etter at jeg skrur av ActiveX filtrering, vel og merke. ActiveX AV/PÅ finner du under Forbudskiltet på adresselinja i Explorer. Hm, OK. Får du lastet flash-appen i det hele tatt? Får du opp noen valg om du høyreklikker på videoene? Vi bruker HTML5-avspilling dersom det støttes, så i en del tilfeller - og IE har sagt de skal støtte det, men jeg vet ikke om de har begynt ennå - vil du oppleve at nettleseren spiller det av direkte uten at flash-pluginnet blir involvert. Jeg mistenker også at IE i en del tilfeller kanskje kan velge å prøve å spille det av via Windows Media Player. Hvis du høyreklikker der videoen skal være og ser om den sier noe interessant der kan det hende det forteller hva som kan være problemet. Jeg har ikke tilgang til IE9 å teste med akkurat her jeg er nå, men skal prøve å få testet senere. Lenke til kommentar
dapre Skrevet 17. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2011 Får du lastet flash-appen i det hele tatt?Ikke helt sikker på hva du mener med det, men sikkert nei Når jeg kommer frem til siden med videoen, ser jeg den store Play knappen midt i filmen. Høyreklikker jeg nå, får jeg valg som et vanlig bilde. Når jeg trykker på Play knappen, forrandres denne til en hvit runding, og avspillingslinja dukker opp. Men videoen vil ikke kjøre. Høyreklikker jeg nå, får jeg 5 valg : Pause Mute Save video as Copy video url Play speed --- Testet videoene på Gamespy også. Når jeg først kommer til videosidene, vil de ikke avspilles med beskjeden om at jeg minimum må ha Flash Player 10.x. Trykker jeg da "Filtering" knappen (forbudsskilet) på adresselinja, og slår av ActiveX filtering, blir siden lastet på nytt, og videoen starter. Det samme skjer på Amazon.uk. Trailerne på LoveFilm starter greit. Mulig jeg har gjordt det samme der også forleden dag. --- Bemerker at jeg har Microsoft Security Essentials innstallert. Filterer og sperrer en del. Men hvorfor det kun skulle påvirke Gamer.no vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå