Gå til innhold

Skyrim -- Enda bedre med mods!

Anbefalte innlegg

Er det ikke en install readme i Script Extender mappa du lasta ned? Hvis den er laget av de samme som laget NVSE, FOSE og OBSE så står det der du DLer også. ^^

Joda, og metoden som står der funker forsåvidt, men jeg lastet nettopp ned SkyUI og fikk beskjed om at jeg trengre SKSE. Lastet så ned dette og pekte Mod Manager mot zipfila, med det resultat at Mod Manager mente å ha foretatt en vellykket installasjon. Likevel ga SkyUI meg beskjed om at jeg manglet SKSE, og det var derfor jeg lurte på om det var meningen å skulle kunne gjøre det på denne måten.

Tror det samme skjedde med meg, det hjalp å "installere" det manuelt, med å pakke ut .7z filen i mappen hvor Skyrim.exe ligger, og så kjører du SKSE filen.

Og i NMM, så velger du den SKSE filen når du skal kjøre Skyrim. Synes det er greit å starte Skyrim igjennom NMM.

Tror det er 'getSKSEversion' du kan skrive i consol om du ikke vil gå helt inn på spillet for å sjekke at alt virker.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører også SKSE igjennom NMM, man får opp valget om man vil launche spillet med SKSE eller vanlig etter at man har unzippet SKSE i datafolderen (mener jeg å huske).

Har ikke merket noe forskjell på SkyUI før og etter jeg la inn SKSE da utenom at jeg ikke lenger får den beskjeden om at SKSE mangler første gang man går inn i inventory etter oppstart.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til denne modden er ferdig: Real 1st Person View

Veldig lovende mod, men etter kommentarfeltet å dømme er det virkelig ikke noe man ønsker å bruke foreløpig - modden ligger der bare for testing. Skal bli kult å faktisk kunne se seg selv i førsteperson, håper de blir ferdige fort.

De av dere som lurker inne på Skyrim Nexus har sikkert også fått med dere Wars in Skyrim II, denne har jeg installert selv men ikke fått særlig tid til å prøve ut. Kjører rainbow mode.. Det kan jo tenkes at det er flere som burde teste den :)

Lenke til kommentar

Finnes det en mod som viser stats bedre enn menyen "Active effects"?

Ikke såvidt jeg vet, og jeg klarte heller ikke å finne en gjennom søk. Jeg regner med at mods som SkyUI etter hvert kommer til å endre samtlige menyer i Skyrim, men det er sikkert en stund fram i tid.

finns det noen mod som levler companions når man levler selv?

Dette fant jeg heller ikke, men nå er utviklingsverktøyene rett rundt hjørnet, og når disse kommer, er det bare et tidsspørsmål før det kommer slike avanserte mods som det du (og jeg!) er ute etter.

Lenke til kommentar

Venter til modderne kan bruke Creation Kit og ny PC før jeg modder spillet mitt til det såvidt er stabilt.

Vil forresten anbefale en mod for magene her, Midas Magic legger bare til MASSE nye spells som bare blir surr og faenskap med leting til slutt uansett.

Denne modden however gjør så spells blir bedre og bedre med skill levelen din, hvis du liker de normale spellsa og ikke vil måtte stjele/finne/kjøpe tomes fra Midas Magic så funker dette veldig fint, kan faktisk drepe Draugr Overlords med Flames isteden for å måtte bruke ørti Firestorms...

Mulig det har blitt anbefalt før men men.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke såvidt jeg vet, og jeg klarte heller ikke å finne en gjennom søk. Jeg regner med at mods som SkyUI etter hvert kommer til å endre samtlige menyer i Skyrim, men det er sikkert en stund fram i tid.

Hadde vært perfekt siden nåværende statsmeny er utrolig uoversiktelig imo :hrm:

Flott at du holder i live førsteposten.. skyrimen min har blitt totalrenovert :D

Lenke til kommentar

Jeg er ca to billedlige sekunder unna å installere "my little pony"-modden. Så herlig lite seriøs

Den kom jo på forsiden av DB.no og greier! Morsomt.. Sjekk også ut Macho Dragons. Jeg aner ikke hva/hvem teksturene der er basert på, men jeg synes det ser småcreepy ut!

Mulig det har blitt anbefalt før men men.

Deeet spiller ingen rolle om modden har blitt anbefalt fra før eller ei! Jeg setter like stor pris på flere anbefalinger som nye anbefalinger! :thumbup: For å poengtere dette har jeg nå skrevet med rødt i førsteposten, og legger ved samme tekst her:

////////////////////\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

LES MEG: Dersom du vet om en eller flere mods du ønsker å anbefale, anbefal disse selv om modden allerede står oppført i lista under. Modden vil da få en + som vil vise hvor populær modden er.

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\////////////////////

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale:

- A Quality World Map - With Roads

- Better Females by Bella - No makeup just improved textures

- Dovahkiin Hideout

- Enhanced Blood Textures

- Hectrol SPIDER WEBS Deluxe HighRes Retex

- High Quality Food and Ingredients

- High Resolution Snow 2048 4096

- Improved NPC Clothing - High Res

- Improved rock and mountain textures - 4096x and 2049x

- KenMOD - Time on loading screen

- Killable Children (er noen av ungene som går meg på nervene :p)

- Lost Art of the Blacksmith

- Millenia Weapon Retexture Project

- No More Blocky Faces

- Realistic Smoke and Embers

- RWT: Realistic Water Textures

- Serious HD Retexture Landscape Skyrim

- Skyrim Flora Overhaul

- SkyUI

- Smithing Perk Overhaul

- Weapons and Armor Fixes

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale:

*snip*

Det var en lang og god liste med mods! Noen av moddene har byttet navn ser jeg, så det er endret i førsteposten. Og Improved Mountain Textures hadde jeg helt glemt å tatt med, og jeg som har dobbel- og trippelsjekket den lista.. :blush: Flere slike lister tar jeg gjerne imot, folkens!

Det er en mod som du er nødt til å prøve ut, og det er Immersive HUD. Den gjør slik at kompasset, health bar, quest-indikatorer (de pilene over folk) og så videre slås av permanent eller av og på etter behov slik du selv ønsker. Husker jeg riktig kan man også slå av fiendenes navn, health bar.. Alt, egentlig. Helt fantastisk mod!

http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=3222

Lenke til kommentar

Det kan jeg vel nesten garantere, det jobbes allerede med mods som er ment som en overhaling av hele spillet - det er en egen kategori som heter Overhauls på Skyrim Nexus. Du må nesten følge med hvilke som vil vise seg å bli skikkelig store, noen moddere kommer kanskje til å gå lei etter hvert eller ta en retning du personlig kanskje ikke liker.

Husk at det ennå ikke har blitt sluppet utviklingsverktøy til Skyrim og at disse sannsynligvis vil gjøre moddernes arbeid mye, mye enklere, slik at vi kan få skikkelig store mods.

Nå er det noen år siden jeg selv spilte Oblivion (brukte selvsagt OOO), men jeg vil anta at det tok sin tid før OOO ble den kjempe-modden som den er i dag. Slike overhaul-mods er sammensatt av mange modderes arbeid, alt skal passe sammen og alt må utvikles fra scratch.

Men ja, det kommer sikkert noen virkelig gode overhauls til Skyrim også, slik at vi slipper å holde styr på og oppdatere 70 forskjellige mods til enhver tid. Det er bare å vente. :)

Lenke til kommentar

Noen som vet om en mod eller instilling som gjør at man kan hoppe over all dialog? Av en eller annen grunn er det noen replikker man er tvunget til å høre i sin helhet, noe som ved andre gjennomspilling begynner å bli slitsomt.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...