Gå til innhold

Skyrim -- Enda bedre med mods!

Anbefalte innlegg

Ok, det enkleste er å følge lenkene i førstepost, og de aller fleste der kommer fra Skyrim Nexus.

Jeg vil absolutt anbefale å bruke Nexus Mod Manager, da blir det lett å holde oversikt over hva du har installert og ikke minst enkelt å fjerne mods. Med Mod Manager trenger du heller ikke å pakke ut .rar-filene, du bare samler alle modsene i en mappen og peker til den i Mod Manager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En mod som virker veldig bra er http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=9286 rett og slett en overhaling av alt fra rase egenskaper, til perks, til kamp og hvordan npc'er sloss. Starta en ny person med denne og http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=1175 som var anbefalt ved siden av overhalings modden. Så langt er interessen kommet tilbake etter at jeg gikk litt lei etter å ha spilt det nærmere 340 timer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gode de modsene der, endrer mye. Jeg liker egentlig ikke slike altomfattende modder, det blir vanskelig å tilpasse min spillestil eller medfører mye arbeid i CK for å endre ting og tang.

Jeg liker godt PISE - Improved Skyrim Experience. Der er det muligheter å plukke hvilke endringer man ønsker å bruke, og det passer meg bedre.

Nå har jeg ikke prøvd den ut så mye enda, men tror det er mye bra der.

Her er noen greie mods som endrer på småting:

Time on Loading Screen - Viser klokken når det loades, kan jo være greit.

Ultimate Follower Overhaul - Denne gir deg full kontroll på follower, de levler opp, du kan kontrollere utstyr, de trekker våpen bare i kamp m.m

Binocular Vision For NPCs While Sneaking - Reduserer detection radius fra 180 grader til 135 grader.

Better Quest Objectives - Har vært nevnt før, gjør oppdragsteksten bedre slik at det er mulig å klare seg uten quest-markers.

Lantern On The Roads - Skaper stemning om natten, lanterner langs alle hovedveier.

Realistic Animals And Predators - Mer dyr, realistisk oppførsel m.m

Eye Of The Guard - Gjør øyne til vakter synlige gjennom hjelmen.

Total Realism - Her må du spise, sove og drikke for å ha full styrke.

Varied Guards And StormCloaks - Gir variasjon i påkledningen til vakter og stormcloaks.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uff. Hei folkens.

Beklager at jeg ikke har oppdatert førsteposten på ukevis nå. Det som skjedde var at jeg mistet interessen for Skyrim helt, og til slutt orket jeg heller ikke å holde denne tråden ved like. Creation Kit ga meg ikke modene som jeg ønsket meg, og til slutt ble jeg lei av å vente, og jeg sluttet å spille.

Jeg har likevel fulgt med på Skyrim Nexus hver dag, og nå begynner ting å se bra ut. Skyrim skal installeres på ny (borte etter formatering), mods skal lastes ned og drager skal drepes (not - MQ er kjedelig).

Skal sette i gang med å oppdatere førsteposten nå, det kan ta litt tid.

Lenke til kommentar

Det tok bare en drøy halvtime. Nå tror jeg alt er lagt til, ved unntak av den aller siste modden som Frijazz anbefalte, der er linken ødelagt.

Er det noen som kan tenke seg å ta over førsteposten? Det er mye som må gjøres:

• Det må deles inn i flere kategorier. Alt for mye havner i HD-teksturer og Gameplay, og noe er rett og slett feil. Det er kanskje en idé å bare følge Skyrim Nexus sine kategorier?
  • Antall mods osv er ikke rett. Jeg ga opp å holde tellingen siste oppdatering og orker ikke telle over igjen.
  • Mange mods har byttet navn - samtlige 100+ mods må sjekkes, og navnene bør oppdateres.
  • Generell fiksing av utseendet på førsteposten. Den som eventuelt tar over bør sette sitt eget preg på tråden.

Det skal være mulig for en moderator å endre forfatter/eier av førstepost, så dersom noen er villige til å ta over er dette mulig å gjøre. Alternativt kan man kopiere og redigere førsteposten, og så lage en ny tråd og stenge denne - starte fra begynnelsen igjen.

Jeg er ikke rette personen til å styre med denne tråden. Jeg har nettopp kjøpt meg et hus (i virkeligheten, ikke i Skyrim :p) og har mye å gjøre. Jeg ser at det er flere andre her i tråden som har peiling på mods, som skriver godt og virker oppegående sånn ellers, så jeg håper noen melder seg frivillig til å holde tråden i live i 100 mods til, for det er ikke sikkert at jeg kommer til å gjøre det selv om jeg skulle ta opp Skyrim igjen.

Send meg en PM.

Christian

Lenke til kommentar

Phewww. I går virka ikke nexus mod manager i det hele tatt. Sto ikke noen ny ver på noen av modsene og de jeg skulle dl, ville ikke starte. Kunne ikke manuelt installere dem engang. Vet ikke hva som skjedde i dag, men virker igjen &--#60;3

Edit: Noen mods som jeg prøver å aktivere, for eks "the asteria" står mod aktivated, men er ikke checked i boxen. Noen aning?

Endret av Syncz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har selv vært litt lei men fått interessen på ny nå med en litt annen char og litt fleire mods.

Itoman:

Synes det ser ganske bra ut hos meg nå.

Lastet ned Beautyfull whiterun og riften fra steam workshop,

better dynamic shadows,

realistic lightning,

enhanced blood,

natural skyrim rain,

hectoral spider webs,

dramatic clouds,

quality world maps,

bumpy inn and shop signs,

high quality food and ingredients,

hires legible road signs,

real ice,

realistic smoke and embers,

skyrim flora overhaul

og skyrim hd textures 2K

for å nevne de "visuelle forandringene.

et lite illustrasjonsbilde:

2012050800003.jpg

Vet ikke helt hva meir som kan gjøres for å være helt ærlig ^^ Vet det finnes noen vann texturer på nexus også men synes de etter Bethesda sin High res patch ser bra ut de og.

Håper det var til noe hjelp.

Edit: Lantern on the Roads modden var pen =)

Endret av Nomad89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det eller er det planer om noen "modpacks" eller lignede der man kun ved noen få klikk kan få mange av de beste modsene som finnes til Skyrim? Orker ikke bruke så mye tid på å tråle igjennom alle modsene og installere de.

Lenke til kommentar

Det er en mod som heter Enhanced soundtrack som ligger på steam workshop. Den legger til ekstra musikk i spillet og er absolutt til å anbefale. Jeg husker ikke om du har lagt til de to sounds of skyrim mods i lista enda men om de ikke er der er de også verdt å ta en titt på. De går forøvrig fin sammen med enhanced sountrack.

Ps. den er i 2 deler som begge må installeres/ lastes ned.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ny mods i listen: Enhanced Soundtrack part 1 & 2, Sounds Of Skyrim - The Wilds, SkyRe - Skyrim Redone og Skyrim Community Uncapper.

Steam Workshop lagt til under ressurser.

Det er bare til å fortsette å komme med anbefalinger så skal jeg legge de inn i listen. Bare gi beskjed om jeg overser noe!

Lenke til kommentar

Tusen takk til alle som var med på å bygge opp femten og en halv sider med anbefalinger sammen med meg! Det var morsomt så lenge det varte, hadde jeg hatt tid og motivasjon skulle jeg holdt på i femten og en halv side til. Jeg håper dere fortsetter å komme med anbefalinger nå som Frijazz har tatt over tråden. :)

Frijazz, du må se over fontene som brukes i førsteposten. Etter at forumet ble oppdatert er det noe som ikke ser helt rett ut - teksten i begynnelsen og teksten som beskriver hver kategori (all tekst i ørsmå font) er vanskelig å lese.

Lenke til kommentar

Tusen takk til alle som var med på å bygge opp femten og en halv sider med anbefalinger sammen med meg! Det var morsomt så lenge det varte, hadde jeg hatt tid og motivasjon skulle jeg holdt på i femten og en halv side til. Jeg håper dere fortsetter å komme med anbefalinger nå som Frijazz har tatt over tråden. :)

Frijazz, du må se over fontene som brukes i førsteposten. Etter at forumet ble oppdatert er det noe som ikke ser helt rett ut - teksten i begynnelsen og teksten som beskriver hver kategori (all tekst i ørsmå font) er vanskelig å lese.

Takk for godt arbeid Sencured, jeg tar jo bare over sjarmøretappen nå som mesteparten av arbeidet er gjort!

Førsteposten er oppdatert nå, og alle tekststørresler justert.

Noen nye kategorier opprettet og noen mods flyttet. Nå er det til sammen 138 mods!

Det som gjenstår er å ta en runde å oppdatere anbefalingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...