Gå til innhold

Skyrim -- Enda bedre med mods!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter en sjapp titt på den nye Steam Workshop siden (http://steamcommunity.com/workshop/browse?appid=72850&p=1), så ser det ut som at alle de populære modsene ifra Skyrim Nexus er overført hit.

 

Vil dette i praksis si at NMM nå i utgangspunktet er overflødig? Litt trist egentlig da jeg syntes at den funker som fjell, men er jo meningsløst nå som alle nye og gamle mods er/blir integrert i Steam Workshopen som jo skal være, om mulig, enda enklere å bruke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

vel, enn så lenge er nexus uendelig mye bedre på søking, tilbakemelding, og generell oversiktelighet.

Tror nok jeg kommer til å fortsette å bruke nexus, føler at workshop blir litt for de som vil ha ting på en plass, og kanskje ikke har nok greie til å bruke mods fra nexus.

Tror ikke nexus blir overflødig nei.. :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet enda.. men, lurer egentlig litt av det samme..

 

1) Som over: noen som har testet ut High-Res DLC mot mods som 2K

 

 

Ja, fjernet Skyrim HD 2k textures og la inn High Res pack`en. Syntes det så ganske likt ut ihvertfall i halvmørket i Whiterun, men at det var en ytelsesforbedring. Og det kan vel kanskje tyde på at Skyrim HD modden har høyere textures..

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet enda.. men, lurer egentlig litt av det samme..

 

1) Som over: noen som har testet ut High-Res DLC mot mods som 2K

 

 

Ja, fjernet Skyrim HD 2k textures og la inn High Res pack`en. Syntes det så ganske likt ut ihvertfall i halvmørket i Whiterun, men at det var en ytelsesforbedring. Og det kan vel kanskje tyde på at Skyrim HD modden har høyere textures..

 

Fordelen med skyrim HD er at den tar for seg sde aller fleste textures og booster disse til rimelig høy oppløsning. Ulempen er at det går fort utover ytelsen om man har maskin som akkurat oppfyller kravene. Byttet til Bethesda sin selv, for å teste og de er ganske like, noe av forskjellen ligger i at Skyrim HD har bedre textures på mer enn Bethesda sin. Mens Bethesda sin fokuserer mer på enkelte elementer, kommer nok til å bruke Bethesda sin da det ser mer enn bra nok ut med den og så slipper man å tenke på at den modden vil kræsje med annet.

Lenke til kommentar

Um.. etter å ha lest postene denne siden lurer jeg på om jeg har gjort noe feil :!:

 

Prøvde et par mods idag for første gang, ikke peiling på det for å være helt ærlig. Spillet patchet, som deres, automatisk til high res pakka fra bethesda.

Lastet ned mod manageren og installerte først Serious HD Retexture Landscape Skyrim, så Skyrim Flora Overhaul, og så Skyrim HD 2K Textures.

Deactiverte ingen av de forrige men kjørte alle etter hverandre. Ved sistnevnte spurte den meg om å overskrive noen gamle filer fra Serious HD Retexture modden. Det lot jeg den gjøre.

 

Burde jeg ha avinstallert bethesda sin og kun installert en av de 3 etter det / Flora modden + 1 av de 2 andre? Har ikke tenkt på at de moddene kanskje ikke kan virke eller noe dersom eg kjører de over hverandre før nå.

Synes det ser pent ut men er utrolig dårlig til å legge merke til ekstreme detaljer.

Ved Serious HD Retexture modden la jeg merke til hvordan mange blader på bakken ble skarpere. Har ikke kommet over de bladene etter Skyrim HD eller så har de blitt slettet/ overskrevet igjen.

 

Noen som vet meir enn meg og kan gi meg tips? :p Ytelsen er forøvrig ingen problem.

Lenke til kommentar

Um.. etter å ha lest postene denne siden lurer jeg på om jeg har gjort noe feil :!:

 

Prøvde et par mods idag for første gang, ikke peiling på det for å være helt ærlig. Spillet patchet, som deres, automatisk til high res pakka fra bethesda.

Lastet ned mod manageren og installerte først Serious HD Retexture Landscape Skyrim, så Skyrim Flora Overhaul, og så Skyrim HD 2K Textures.

Deactiverte ingen av de forrige men kjørte alle etter hverandre. Ved sistnevnte spurte den meg om å overskrive noen gamle filer fra Serious HD Retexture modden. Det lot jeg den gjøre.

 

Burde jeg ha avinstallert bethesda sin og kun installert en av de 3 etter det / Flora modden + 1 av de 2 andre? Har ikke tenkt på at de moddene kanskje ikke kan virke eller noe dersom eg kjører de over hverandre før nå.

Synes det ser pent ut men er utrolig dårlig til å legge merke til ekstreme detaljer.

Ved Serious HD Retexture modden la jeg merke til hvordan mange blader på bakken ble skarpere. Har ikke kommet over de bladene etter Skyrim HD eller så har de blitt slettet/ overskrevet igjen.

 

Noen som vet meir enn meg og kan gi meg tips? :p Ytelsen er forøvrig ingen problem.

 

Uten at jeg er noen ekspert på dette (kun bedrevet modding i forbindelse med Fallout NW og Skyrim), så virker det som at du har gjort ting riktig (ikke så lett å gjøre feil om man bruker Nexus Mod Manager`n :)) Bethesta sin offisielle high texture DLC vil overskrive evnt brukerlagede high res mods ifra nexus som det står skrevet om her.

 

Det vil si at man må velge her om man vil bruke Bethesda sin eller om man vil benytte seg av brukerlagede Skyrim HD texture mods. Alle andre mods jeg har funker derimot bra sammen med DLC`en. Jeg kjører nå Bethesda sin (mest pga den krever mindre av maskinen enn Skyrim HD modden), sammen med en haug med andre mods for alt i mellom himmel og jord (hottere damer;), finere himmel :cool: , penere vann etc etc) uten noen komplikasjoner.

Lenke til kommentar

hehe :p det er bra ;)

 

jeg lastet ned en sånn mountain texture pakke igår kveld. Den ville overskrive filer til 2K textur pakk så jeg lot foreløpig være. Men den skriver bare over mountain texturene til den pakka ikkje sant?

Virker ulogisk om han gjøre noe annet.

Det overskriver kun de filene som har samme filnavn. Har du mange tekstur-mods, vil mange filer sannsynligvis bli dekket av to mods, for eksempel dersom du har en mod som forbedrer vei-teksturer og en mod som forbedrer alt i et spesifikt område i Skyrim. Jeg lar alltid modden med høyest oppløsning overskrive den med lavest, så blir det så bra som det kan bli. Om du lurer på hvorfor du fikk +1 på posten din er det fordi jeg bommet på "Svar"-knappen... :p

 

Jeg har nå også oppdatert førsteposten etter å ha vært borte fra PC-en en stund (si ifra dersom jeg har glemt noen anbefalinger). Har ikke fått sjekket ut noe som helst etter at CK kom ut, så dere må komme med anbefalinger til meg også nå! Har også fjernet en god del tekst fra førsteposten (fjernet bl.a. teskje-guiden for NMM) slik at det blir mer oversiktlig. De som trenger hjelp til å bruke NMM eller lignende får heller skrive et innlegg her i tråden, så vil nok vedkommende få svar så fort som mulig.

Lenke til kommentar

hehe :p det er bra ;)

 

jeg lastet ned en sånn mountain texture pakke igår kveld. Den ville overskrive filer til 2K textur pakk så jeg lot foreløpig være. Men den skriver bare over mountain texturene til den pakka ikkje sant?

Virker ulogisk om han gjøre noe annet.

Det overskriver kun de filene som har samme filnavn. Har du mange tekstur-mods, vil mange filer sannsynligvis bli dekket av to mods, for eksempel dersom du har en mod som forbedrer vei-teksturer og en mod som forbedrer alt i et spesifikt område i Skyrim. Jeg lar alltid modden med høyest oppløsning overskrive den med lavest, så blir det så bra som det kan bli. Om du lurer på hvorfor du fikk +1 på posten din er det fordi jeg bommet på "Svar"-knappen... :p

 

Jeg har nå også oppdatert førsteposten etter å ha vært borte fra PC-en en stund (si ifra dersom jeg har glemt noen anbefalinger). Har ikke fått sjekket ut noe som helst etter at CK kom ut, så dere må komme med anbefalinger til meg også nå! Har også fjernet en god del tekst fra førsteposten (fjernet bl.a. teskje-guiden for NMM) slik at det blir mer oversiktlig. De som trenger hjelp til å bruke NMM eller lignende får heller skrive et innlegg her i tråden, så vil nok vedkommende få svar så fort som mulig.

 

 

haha, eller bare hemmelig beundrer :tease:

Lenke til kommentar

Det er ikke alle de samme nei, det spørs om lageren har lastet opp modden på workshop, de må være i bsa formatet der med en esp. F.eks. så er ikke Realistic Water Texture der. Tror heller ikke de fleste store texture mods er lastet opp på workshop. Spesielt mods som må ha en spesiell load order er litt problematiske.

 

Forresten så er det en del feil i highres DLC fra Bethesda, fix

kan lastes ned her, lastet opp av meg og en bruker som heter Hionimi:

 

HD Textures DLC Fix

It seems Bethesda was in a hurry while making the big suprise that came together with the Creation Kit, the High Resolution Textures DLC. Two, known so far, textures show up bugged in the game, these are the Glow Map for the fires found in most Inns, like the Bannered Mare, and the texture used for the bloodied chopping block, like the one in the Markath Market. (Bethesda accidentally saved a Normal Map as a regular texture...

 

Added by krist2:

This also fixes the wrong folder names as described in this great thread by Brumbek:

Endret av krist2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...