Julekula Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Hei! Jeg kjøpte meg et Ugm 96 lydkort med Cubase for en stund siden og tenkte jeg skulle begynne å spille inn noe fett! Jeg fant fort ut at å lære seg Cubase ikke var gjort på en, to , tre så jeg mistet motivasjonen. Jeg hadde heller ikke ventet at å lære seg Cubase gikk kjapt, jeg bare synes det er et tungt stoff å sette seg inn i. Jeg har derimot ikke sluttet med å klimpre sammen en låt i ny og ne! Så jeg har i det siste begynt å kikke på studio og priser. Jeg fant ut at det var en lokal fyr som har et studio og som er billig! Han sa at spesielt ungdom har vært der og spilt inn demoer. Forlokkende som det høres ut, mener gitarlæreren min at jeg ikke burde gå i noe studio fordi jeg ikke kan noe om inspilling og at jeg må få mer forståelse for det før jeg gjør det, så han har begynt å engasjere seg i Cubase prosjektet mitt, som helt ærlig går rett til helvete! Nå har Cubase klikka og jeg må formatere pcn min for å få det til å virke.. Kort sagt: Cubase er bare prakk og jeg er sterkt fristet til å ta tilbudet til han lokale fyren (foreldrene mine kjenner han), men jeg vet ikke helt? Er det noen her som har erfaring om dette og som kan gi meg noen tips om hva jeg bør gjøre? Burde jeg droppe studioet intill videre? Lenke til kommentar
mikki1010 Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Jeg ville heller ha skaffet MAGIX Music Maker og prøvd meg litt der først. det er billig, lett å bruke og funker bra. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Jeg er enig med læreren din om at det nok er lurt å sette seg inn i hvordan ting fungerer før du går i no studio. Jeg bruker Cubase 6 selv til lyddesign til spill og film, og jeg elsker det(Liker det selv bedre enn studiostandarden ProTools). Jeg skjønner ikke akkurat hvordan du har klart å få det så ille at du må formatere pcen for at det skal fungere, da mistenker jeg at det ikke er Cubase sin skyld, men noe annet. Steinberg har noen fine tutorial-videoer for å sette seg inn i Cubase. Jeg ville sjekket ut de først, og gjort noen innspillinger hjemme for å komme seg inn i hvordan lydopptak fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå