Irrasjonell Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Har de siste månedene fått en visdomstann oppe i venstre jeksel. De siste dagene har tannen begynnt å gjøre vondt på bein og muskler som nå kommer borti tannen. Litt vanskelig å forklare, men det er ikke tannen som gjør vondt, den er helt fin, men områder i munnen som nå kommer borti tannen hvor det ikke var noe tann før. Noen som har vært borti det samme? Jeg ønsker helst ikke å gå til tannlege da jeg av erfaring vet at munnen ofte trenger litt tid til forandringer, f.eks. ved tannregulering. Men likevel bør jeg vel gjøre noe med det om sjansen er stor for at det ikke går bort. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Du burde dra til tannlegen så fort som mulig, mange visdomstenner vokser feil/skjevt og kan ødelegge tenner som allerede er der og forårsake mye smerte. Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Du burde dra til tannlegen så fort som mulig, mange visdomstenner vokser feil/skjevt og kan ødelegge tenner som allerede er der og forårsake mye smerte. Ja, det har jeg funnet ut, men problemet er at ikke noe av problemet er i selve kjeven hvor tennene står. Tanna står veldig riktig og presser ikke på de andre tennene. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Men som du sier så får du vondt i 'muskler'? Kan jo være en sjanse for at tannen har gravd seg inn til en av sidene? Hvordan vet du at tannen vokser rett? Har den 'dukket opp'? Tror du at du kan si dette med den samme sikkerhet som tannlegen din kan? Til nød kan du prøve å dempe smertene med f.eks nellik. Nellik 'bedøver' området du smører det på. Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Nei, jeg kan jo selvsagt ikke si noe med sikkerhet som det tannlegen kan. Derfor jeg lurte på om noen hadde opplevd det samme. Men får vel ta kontakt med tannlege om det ikke blir bedre i løpet av noen dager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå