Gå til innhold

ATI radeon 9600 + abit IC7 bygging

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette er mitt svar fra komplett:

For å finne felien så anbefaler jeg deg å kryssteste cpu, minne og

skjermkort over på en annen pc'e slik at du kan se om du får samme feilen

her. Finner du ikke feilen her så kan også feilen ligge i får mange

avstanstykker under hovedkorte.

Finner du feil så gjør dette

(har for det første ingen adgang til å gjøre dette da min andre PC er som dinosaur å regne. For det andre, hva betyr "for mange avstandsstykker"?)

(forresten hyggelig å se at de som svarer ikke kan norsk: "PC'e", "hovedkorte", "avstanstykker", "får mange"... virker som en 10åring har skrevet dette... FLAUT!!)

Lenke til kommentar

fikk en mail fra dell også..mange skrivefeil der. han var ganske sikkert utenlandsk. Men samma for meg bare jeg skjønner hva de mener.

Jeg og sende mail til komplett, men de hadde ikke noe tips.

Det er mulig avstandsstykker er de du fester hovedkortet med.

For mange slike kan føre til kortslutning som du sikkert skjønner.

Lenke til kommentar

Har hatt ganske nøyaktig de samme problemene som du har men med et annet hovedkort(MSI K7T Turbo2) og annen hardware.

Det var riktignok CPU som var problemet hos meg, hadde klart å lage en mikroskopisk hakk i kjernen men det er sannsynligvis ikke problemet her. Tror neppe det er skjermkortet det er noe i veien med men du kan hvertfall prøve å skifte ramslott, og evt. bruke 1 ram-brikke hvis du har to. Du må starte feilsøking med færrest mulig enhter tilkoplet(CPU, HK, skjermkort og RAM).

Kan hende du har fått en vare som ikke fungerer, en såkalt DOA(Dead on Arrival).

Hvis du har tilgang til en annen CPU og skjermkort kan du jo teste om hva som er gale. Og du kan evt. teste skjermkortet ditt i en annen pc.

Uansett så har jo du reklamasjonsrett osv osv i følge kjøpsloven.

Lenke til kommentar

prøvde PCI grafikkort i dag, så det var ikke der feilen lå. CPU la jeg jo bare ned uten å bruke noe form for makt eller noe... CPU-kjøleren kan vel ikke ødelegge noe? og en twinmos DDR-DIMM 512 MB 400MHz går vel greit med Abit IC7-G? får vel kjøpe et billigere HK eller/og en Celeronprosessor for å prøve meg frem...

For å gjøre sorgen større kan jeg ikke bruke PCI kortet i den gamle PCen min heller da den til og med har en annen PCI slot. og, ehh.. i tillegg til to ISA slotter... ikke det nyeste HK i verden.

Når det gjelder kjøpsloven så er det greit reklamasjonsmessig så lenge det ikke er jeg selv som har forårsaket problemet.... men hvis det er CPUen så har jeg jo ikke det... vil ikke tro jeg har kortsluttet HK heller da...

Lenke til kommentar

jaja...da får jeg sende inn hk da. forferdelig kjedelig men ikke slutt å sett sammen pc av den grunn. ikke kjøp pc på elkjøp eller noe ialefall.

du kan heller få komplett til å sette den sammen for deg.

sa det bare siden du er en førstegangsbygger

BTW: hvorfor kjøpe celleron cpu og billig hk? du har garanti da man.

Lenke til kommentar

joda, skal benytte meg av garantien jeg... bare regner med det kommer til å ta nok av tid. regner dessuten med at hvis det er noe kompatibilitetsproblemer (ofte det når produktet er relativt nytt noe IC7-G er) så vil det nok være det når de sender meg enda en utgave av samme kort. blir fort mange uker uten fungerende hardware som hver dag blir litt mer utdatert, men selvfølgelig sender jeg det inn... men jeg vet jo ikke om jeg skal sende inn CPU eller hovedkortet da.. regner med det er hovedkortet, men man kan jo ikke være for sikker.

får sende det inn snart da... får håpe komplett oppfører seg profesjonelt så man slipper å flekse jurisdiske muskler

når det gjelder å bygge selv så har jeg jo lært en del av det også da... så noe bra har jo kommet ut av det.

Lenke til kommentar

sender inn prosessoren jeg, mistenker den for å være årsaken. hjelper ikke det så står Hovedkortet for tur.

forøvrig er det en tåpelig løsning av komplett at de behandler varene separat ved retur da deres policy er at dersom de tester en vare uten å finne feil ilegger de et gebyr på 150 kroner. hvis man ikke får cpu og HK til å virke sammen burde man kunne sende inn begge uten å risikere å bli belagt med 150 i straff for delen som faktisk virker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...