woohaa Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 jeg har akkurat satt sammen min nye maskin: Abit IC7 9600 256 MB Intel 2,6 Ghz 512 MB DDR problemet mitt er at maskinen starter opp, men vil ikke gi signal til skjermen min. Skjermen har VGA utgang. Finner ikke noe i bruksanvisning om hva som kan være grunn til at skjermen ikke tar imot signaler... Er det noen jumpere eller noe jeg bør være obs på? har det noe å si at jeg satte inn min "gamle" harddisk som bruker andre drivere til det forrige kortet? eller har det kanskje ikke noe med grafikkortet å gjøre... veldig takknemmelig for råd Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 har du aldri fått opp skjermbilde? jeg fikk det i starten men jeg slo den av igjen og putta på noen usb ledninger flytte pc-en en meter og slo den på igjen men da fikk jeg ikke skjermbilde. jeg har abit nf7-s og 9600 pro 128 og har prøvd å sjekka at cpu sk og ram funker. har også prøv en anen cpu og ram men får ikke op noe bilde. jeg har også prøvd å flashe bios. har du det? Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 prøv og reset bios Du skal nå få boota opp selv om det er andre drivere, er bare det at blåskjermene hagler men du skal nå få p.o.s.t bilde og komme inn i bios Lenke til kommentar
woohaa Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 har ikke prøvd å flashe noe nei.. er som sagt første gang jeg setter sammen fra grunn av selv så jeg følger bruksanviningen nøye... men hvordan flasher jeg bios når jeg ikke får skjermbilde? er det bare å flytte på jumperene som anvist og slå på? rammen er solid fastsatt (Twinmos PC3200) og CPU lot jeg gli rett på plass uten å trykke den noe særlig.. skal vel ikke trykke den noe særlig? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 trykke? øøø nei bare å sette den i dra spaken og sette på kjøleren det. reset bios og flashe er det samme vell??? eller det var cmos jeg flasha da men...er det minnet til bios eller noe? uansett...Jeg har et msi kort jeg ikke fikk skjermbilde på men der flasha jeg cmos og da fikk jeg bildet. samme flashemåte på begge. flytte jumper frem og tilbake. Lenke til kommentar
woohaa Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 regner med det er de gule jumperende? prøvde å flytte de frem og tilbake.. skal vel ikke gjøres mens strømmen er på? når jeg slår av og på skjermen min så får jeg noen sekunder hvor det står "no signal input" Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 er vel bare å å gjøre som brukerhåndboken sier det. ja det er de gule jumperene som er til høyre for pci/agp og borti der Lenke til kommentar
woohaa Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 har det akkurat som denne karen: http://www.sapphiretech.com/forum/forums.asp bare at jeg har en PSU på 400W så det skulle være nok strøm på kortet. harddisken surrer. de rette lysene lyser, biosjumperene er flyttet flere ganger nå, men fortsatt kommer det rett og slett ingen signaler til skjermen fra PCen. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 jeg tenkte å sende hk inn til komplett men siden du heller ikke får noe skjermbilde kommer det kanskje en løsning snart... Lenke til kommentar
woohaa Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 må vel være skjermkortet som ikke oppfører seg normalt. ser det er horder med folk på Spphire sitt troubleshoot forum som har lignende problemer, men ingen av de foreslåtte løsningene der ser ut til å hjelpe. det er ingenting som helst jeg kan gjøre i bios eller noe da jeg ikke får skjermbilde... når skjermen sier NO SYSYSTEM INPUT så er det jo helt umulig å komme seg videre med problemet... skjermen virket glimrende på det gamle systemet mitt, men det er et gammelt P2 450MHz system med en så gammel AGP standard at det ikke passer til den som er på Abit kortet. så jeg kan dermed ikke teste kortene i de forskjellige maskinene... se også http://www.squeakfix.co.uk/fixes/boot.html Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Jeg har hatt det samme problemet jeg oxo.:! Jeg kjøpte nytt HK og CPU og da funka det Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 du har sikkert sjekket at skjermkortet sitter ordentlig i APG sloten, når jeg byttet mitt, så var Sapphire kortet veldig hardt å dytte nedi, men jeg tok det ut her, og da gikk det meget lett nedi igjen. Men du har sikkert fått ned klemmen ordentlig, og skrudd skruen helt ned, så sitter det ordentlig. Du kan prøve å kople PCen til en vanlig TV, og se om du får noe bilde da, men vær obs, bildet på TVen vil sikkert være meget dårlig, men du vil kunne se om skjermkortet funker, og om det da kanskje er VGA porten som er Defekt. Da kan du kanskje prøve å kople skjermen til DVI porten med den VGA overgangen som fulgte med. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 du har sikkert sjekket at skjermkortet sitter ordentlig i APG sloten, når jeg byttet mitt, så var Sapphire kortet veldig hardt å dytte nedi, men jeg tok det ut her, og da gikk det meget lett nedi igjen. Men du har sikkert fått ned klemmen ordentlig, og skrudd skruen helt ned, så sitter det ordentlig. Du kan prøve å kople PCen til en vanlig TV, og se om du får noe bilde da, men vær obs, bildet på TVen vil sikkert være meget dårlig, men du vil kunne se om skjermkortet funker, og om det da kanskje er VGA porten som er Defekt. Da kan du kanskje prøve å kople skjermen til DVI porten med den VGA overgangen som fulgte med. Ellers så prøv med ett annet skjermkort, kanskje fra den PCen du bruker får å skrive her, så kan du teste om det er skjermkortet eller HK som er defekt Lenke til kommentar
durabit Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Prøv å starte maskinen uten harddisk. Resetting av BIOS gjøres iht. manual. Flytt på jumper, start maskin i noen par sekunder, slukk for strøm og sett jumper tilbake i normal posisjon. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 mulig kabinettet stenger litt slik at kortet ikke går helt nedi...tester det i morgen...kl er nå snart 5. seinere i dag blir mer riktig. har også testa med tv-en og brukt wgi overgangen. får vel styre litt med flashinga og da... prøvde å ta ut biosbateriet også. har prøvd med og uten hd takk for alle svar Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Skjedde nøyaktig det samme med meg en gang også, dog med et annet hovedkort. Da var iallfall grunnen at jeg hadde plugget i noen ekstra USB-porter (noe Åsmund har nevnt). Dro ut dem igjen, så funka alt. Lenke til kommentar
woohaa Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 jeg har dratt ut alle USB som var tilkoblet.. alt som står i nå er ram, cpu og skjermkortet.. jeg har flashet bios uten at det har forandret noe.. jeg har tatt ut alt og satt det i igjen uten at det hjelpet... maskinen jeg skriver her på er en gammel Pentium 2 og et gammelt hovedkort fra Aopen som har en helt annen AGP slott slik at jeg kan ikke prøve deler fra den maskinen uansett. jeg trenger vel ikke harddisk i for å få frem bilde? altså bare bios? bare for å nevne det igjen så er alle delene helt splitter nye rett ut av esken så jeg har aldri prøvd de delene med andre deler... da frister det heller ikke å investere i nytt HK eller noe annet for den saks skyld Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 jepp papirpose. jeg hadde nemlig bilde kobla i usb flytta pc-en en meter starte den og da virka den ikke. jeg har gjort akkurat det samme som woohaa. men jeg skal leike litt mer nå. Lenke til kommentar
woohaa Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 tenkte jeg skulle bestille det billigeste PCI skjermkortet jeg kunne finne slik at jeg kunne få testet litt... så okmplett hadde et til 360 kroner.. synd det var et Sapphire kort, men tenker jeg prøver det uansett. da kan jeg jo bare hive det over i min gamle maskin som har et utdatert AGPport når jeg en gang har fått den nye i orden... om noen har et bedre forslag så si gjerne ifra... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 jeg tenkte samme tanken. bare at jeg låner et. kanskje bioset til både hk med integrert og ikke intergrert sk er det samme. slik at bios vil bruke det. eller er det en jumper på hk som viser til integrert sk? sansynligvis ikke men... men at bios viser til et pci sk er ikke umulig. jeg låner et av mac seinere i dag. hvis han har da. btw: har leika meg uten resultat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå