TheHawk Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) FrP vil ikke ha innvandring. Jeg er enig i at det kanskje er litt voldsomt med innvandrere, men de er ikke her for å ta over landet vårt, de er her for å få det bedre for seg å sine. Feil. Det er ikke snakk om å stoppe det for godt. Det er snakk om å skjerpe det. Hvor latterlig er det ikke at AP var så smarte å finne på obligatorisk "Norsktest" når det ikke finnes krav til at du trenger å ha rett på noen av svarene en gang? AP vil aldri, merk deg aldri, klare å ordne opp i sin invandringspolitikk slik de har skakk kjørt den per dags dato. Det er så stort etterslep på folk som trenger de pålagte kursene i norsk, skikk og bruk og etikk. Hvordan kan man mene at en håpløs innvandringspolikk (De rødgrønne) er bedre enn FrP sitt forslag om en bedre hverdag for de som kommer her. Man ønsker jo å ta vare på de som ønsker å bidra. Endret 29. desember 2011 av TheHawk 1 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Jeg synes det er synd at så mange er ute etter å ta Frp. Frp er et viktig parti i Norge. Selv om det ikke er et parti for meg, synes jeg det er bra at de er kjapt ute med å arrestere regjeringen på urimelige forslag. Det er bra at et parti langt til høyre kan demme opp for det stadig mer kommunistiske samfunnet vårt. Det er visst alltid viktig å nevne parti hvis det er en skandale som gjelder Frp. Hvis det er et annet parti, blir det som regel bare nevnt som en ordfører eller annen politiker som forgrep seg på noen eller ble dømt for noe. Frp har vært ute for veldig mange ulykker, men det er ikke noe som bare hører dem til. Det er bare ektra viktig å ta "de populistiske rasistene" skikkelig hardt når man har muligheten. Hvor mange fikk med seg denne saken, for eksempel? http://www.vg.no/nyheter/meninger/artikkel.php?artid=10022934 Endret 29. desember 2011 av Zarac 2 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 kan demme opp for det stadig mer kommunistiske samfunnet vårt. :!: Nei, det er gøy å le litt, men kan ikkje sjå meg enig i ein slik ide. Men eg kan absolutt sjå meg enig i at me trenger litt rare partier som kan prøve å vippe stolen for langt ein gang i blant. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Med "stadig mer kommunistisk," mener jeg tendensen til at staten detaljstyrer livet til enkeltmennesket i større og større grad, hvis det skulle være tvil. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Nja, det er nå intet med kommunisme og heller tyranni-tendenser. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Men selv om du ikke er enig i ordvalget, så ser du hva jeg vil fram til? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Delvis, men eg trur ikkje det er noko spesifikt parti som er ansvarlig. :!: Det er fint at me har FrP uansett, for dei fungerer bra som den karen i klassa som tør å spørre spørsmål som egentlig er litt flaue å ikkje ha svar til i den situasjonen. Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Delvis, men eg trur ikkje det er noko spesifikt parti som er ansvarlig. Tror nok du kan legge det meste av skylden på den skakk kjørte politikken til sosialistene de siste årene. F.eks er etterslepet på kostnad for renovering av skoler i Bergen på 40-70 milliarder pga de får ikke penger av staten til å gjøre noe. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Tror nok du kan legge det meste av skylden på den skakk kjørte politikken til sosialistene de siste årene. F.eks er etterslepet på kostnad for renovering av skoler i Bergen på 40-70 milliarder pga de får ikke penger av staten til å gjøre noe. Moro å høre deg si det, men har egentlig tvil på at det er så mykje annerleies som ville vært tilfellet med høyre-sida. Men før det blir nokon misforståelser: Eg syns egentlig dei aller fleste politikere generelt er ein gjeng apekatter. :!: Endret 29. desember 2011 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
kokoo Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Frp har aldri vært i regjering, og jeg har vanskelig for å forstå at de noen gang kommer i en. Deres "ideologi" og simple partiprogram er tuftet på populisme. Dette er enkle utsagn som mangler dybde som f.eks at skatten og arbeidsgiveravgiften skal senkes betraktelig, som er statens hovedinntekt, samtidig som landet skal ta ut store mengder kapital og bruke på ulike forvaltningsorgan. Det sier seg selv at regnestykket ikke går opp. Det at noen her inne bruker begrepet sosialisme som nedverdigende for alle partier plassert på venstresiden sier noe om hvilken kunnskap de sitter på. På venstresiden fins ideologier som marxisme, kommunisme, sosialisme, sosialdemokrati og sosialliberalisme. Og alle som har innblikk i politisk teori, vet at det er stor forskjell på disse ideologiene. På en annen side synes jeg det er riktig at Frp blir unødvendig slaktet av media. Det er selvfølgelig flott at vi har kontrollorgan i form av aviser som setter skitt på dagsorden. Men til tider blir det mye ensidig fokus på Fremskrittspartiet. Dette gjør ikke saken enklere for velgerne og representanter som faktisk vil noe med politikken og meningene sine. Dette sier jeg fordi uavhengig hvilket parti man stemmer på, er jeg uansett en stor tilhenger av demokrati. Og et deltakerdemokrati sier at alle skal kunne delta i politikken for å få et bredt mangfold og idemyldring som er til det beste for hele samfunnet vi lever i. Ingen skal settes på sidelinjen, og i verste fall sitte på sitt eget rom og utvikle sine ekstreme holdninger uten motargumenter. Årsaken til at Fremskrittspartiet blir hatet er naturligvis mye av de negative sakene som er kommet opp i media. Det er hele tiden viktig at man tar ballen og ikke personen. Det vil si politikken de fører, og ikke politikerne og partiet. Jeg tror oppriktig talt ikke at en oppegående og kunnskapsrik mann med innsikt vil dra hele partiet under en kam. Jeg er overbevist om at det fins dyktige frp politikere i lokalpolitikken som får til mye i kommunen sin. Selv er jeg svært uenig med frp, og mener politikken er utopisk. Men det er min mening, så får andre ha sin egen mening. Når det kommer til verdi-grunnlag og politiske meninger må vi godta at folk er ulike. Jeg har flere venner som stemmer både sv og frp, og diskusjonene fører aldri til at vi blir uvenner. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Er såpass skuffet over alle partier at jeg ikke stemte på noen ved siste valg. Uansett vant Ap valget 22. juli. Medias omtale er diskutert av både meg og andre her inne, og media skriver aldri nøytralt om noe, men vinkler det enten for å skape nyheter, fordreie sannheten, underbygge avisens politiske syn eller hva de velger å gjøre. Når en FrP jente går i bikini på stranden så er hun naken, en bikinikledt ap-jente er pent og moteriktig kledt. En FrP politiker som kjører i 70 i 60 sonen er en råkjører, når en AP politiker gjør det samme er han rask og effektiv. Dette gjelder ikke bare politikk, men generelt i nyhetsbildet. Det er bare å kjøpe den avisa som gir den omtale av ting slik man liker, og boikotter de som formidler feil i forhold til egne synspunkter. Slik omtalen av eu er annerledes hos nei til eu i forhold til ja til eu, slik er omtalen av frp og andre politiske partier i de ulike aviser. Nå stemples jo også endel av FrP`s saker som rasistiske, inntil Ap fremmer samme sak. Da er de sosialdemokratiske. Se f.eks foran hvert statsbudsjett. FrP foreslår å bruke mer penger på enkelte ting og mindre på annet. Umiddelbart fokuserer avisene kun på at FrP skal pøse ut masse penger som fulle sjømenn, uten å nevne ett ord om at de også kutter ned på endel ting. Om FrP øker budsjettet med 5 mrd er det uansvarlig og vil kjøre norge rett i grøfta. Når ap øker budsjettet med det samme er det samfunnsøkonomisk forsvarlig og vil bedre landets økonomi bla-bla-bla. Forøvrig, om jeg skal kverulere og det skal man jo så vil jeg jo si at å knytte iq opp mot partivalg, og dermed stemple alle FrP velgere som dumme er rasistisk....akkurat det de smarte venstrevelgerne stempler FrP som. Men det kalles vel politikk? Endret 30. desember 2011 av medlem-82119 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Så vi har ingen høyrevridde media? Alle er fjernstyrt fra mobilen til Jens? Eller hender det kanskje at kapitalismen gjør at avisene skriver om det folk ønsker å lese om? 2 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Nå må eg løfta øyenbryn. Ved direkte lovbrudd eller når ein ligger i gråsona får vel alle samme meldinga. (Skjønt det er rare tendenser ute og går om dei blir navngitt.) Det er vel helst heller kor forfulgt dei blir utover første artikkel. Nokon kommer unna med det uten videre, men FrP er fantastiske på å vri seg inn i det heile også da... Endret 30. desember 2011 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 FrP har en tendens til å velge HELT feil løsning på ethvert problem de står ovenfor, slik at journalistene ikke får andre muligheter enn at de MÅ trekke inn hvor dumme de oppfører seg. Noen i FrP har begått et lovbrudd? Er det seksuelt? Svært lite FrP kan gjøre med saken? La oss UMIDDELBART få Siv Jensen til å spekulere vilt foran kamera, og si navnet til den mistenkte så mye som mulig uten å egentlig ta noen avstand fra handlingen! Yes! Nye 15 minutter med facepalming fra Arne Strand! Lenke til kommentar
kokoo Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Så vi har ingen høyrevridde media? Alle er fjernstyrt fra mobilen til Jens? Eller hender det kanskje at kapitalismen gjør at avisene skriver om det folk ønsker å lese om? Dersom avisene har fremmet kapitalisme har det vært stikk motsatt. Kapitalistiske partier finner du på høyresiden Lenke til kommentar
kokoo Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Uansett hva man stemmer eller ikke. Så prøv ihvertfall å ha dekning for argumentene. Det holder ikke å si at "AP styrer media" eller at velferdsstaten vi lever i er et "sosialistisk" påfunn. Det er helt meningsløst og uten historie. Enten dere vil eller ikke så stammer vår stat fra en liberalistisk (høyre) retning. Eller rettere sagt, tyske Otto von Bismarck. "Som en konservativ og aristokratisk politiker kjempet han mot fremveksten av sosialdemokratiet på 1880-tallet, ved bl.a. å forby flere organisasjoner, og ved pragmatisk å komme arbeiderne i møte med omfattende sosiale reformer som la grunnlaget for den moderne velferdsstaten." 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Så vi har ingen høyrevridde media? Alle er fjernstyrt fra mobilen til Jens? Eller hender det kanskje at kapitalismen gjør at avisene skriver om det folk ønsker å lese om? Dersom avisene har fremmet kapitalisme har det vært stikk motsatt. Kapitalistiske partier finner du på høyresiden Fjott, avisene FUNGERER GJENNOM kapitalismen! De selger ikke aviser hvis de ikke har stoff folk vil lese. Noensinne lurt på hvorfor det er så mange nakne pupper på sol.no og dagbladet.no? Det er ikke fordi de er enormt opptatt av kvinnekamp, det er helt sikkert... 3 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Problemet er at når media fremstiller enkelte parti som dumme og til stadighet latterliggjør partiet, så blir man stemplet som dum om man stemmer det partiet. Dermed får man et indirekte press på seg til å stemme på et parti man blir mer respektert for. Dette vet avisene og dette bruker de helt bevisst. Først sier de at FrP velgerne er dumme og Ap velgerne smarte, og så går de ut for å spørre hva folk stemmer. Eller de kjører 500 artikler om hvor ille FrP styrt norge vil bli, og hvor fantastisk det blir med Ap bak spakene og så spør de folk hvem vil du stemme på, det som kjører norge i grøfta eller det som skaper paradis i norge? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 (endret) Når en FrP jente går i bikini på stranden så er hun naken, en bikinikledt ap-jente er pent og moteriktig kledt. En FrP politiker som kjører i 70 i 60 sonen er en råkjører, når en AP politiker gjør det samme er han rask og effektiv. Hvor har du dette tøvet fra? Er du FrP kvinne og går med FrP stempel i pannen på badestranden kanskje? Ingen hater partiet. FrP kan simpelthen som et populistisk uansvarlig parti ikke styre Norge. Fortsett gjerne den diskusjonen her: Kan Frp styre Norge? Det er vel en mer relevant tråd enn en tråd som i tradisjonell FrP stil prøver å fremstille FrP som offer. Om FrP øker budsjettet med 5 mrd er det uansvarlig og vil kjøre norge rett i grøfta. Når ap øker budsjettet med det samme er det samfunnsøkonomisk forsvarlig og vil bedre landets økonomi bla-bla-bla. Når har det skjedd at FrP har programfestet å øke det totale budsjettet med 5 milliarder kroner? Om de kronene tas fra oljefondet, kan det være uansvarlig politikk. Å trekke på oljefondet er jevngodt med å redusere vår nasjonalformue å trekke på fremtidige generasjoner. For øvrig hadde vi som påvist i ovennevnte tråd ikke hatt noe oljefond med FrP ved makten da de var mot at det ble etablert. Med fjerning av bompenger og en skattelette på ca 100 millarder kroner ville FrP svekke det totale budsjettet. Det kalles populistisk uansvarlig posisjonspolitikk av fagøkonomen og tidligere statsminister Kåre Willoch ganske treffende kalt å kjøpe stemmer ved å trekke på oljefondet. Endret 31. desember 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
kokoo Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Så vi har ingen høyrevridde media? Alle er fjernstyrt fra mobilen til Jens? Eller hender det kanskje at kapitalismen gjør at avisene skriver om det folk ønsker å lese om? Dersom avisene har fremmet kapitalisme har det vært stikk motsatt. Kapitalistiske partier finner du på høyresiden Fjott, avisene FUNGERER GJENNOM kapitalismen! De selger ikke aviser hvis de ikke har stoff folk vil lese. Noensinne lurt på hvorfor det er så mange nakne pupper på sol.no og dagbladet.no? Det er ikke fordi de er enormt opptatt av kvinnekamp, det er helt sikkert... Du har rett når det gjelder media, trodde du mente at avisene proklamerte for kapitalismen. Alt for mange venstrevridde aviser som skulle holdt seg nøytrale, helt enig. Nærmeste vi kommer partiet Høyre, er vel dagens næringsliv. Men at dagbladet ikke er opptatt av kvinnekamp forstår jeg jo godt. De gamle 70 årene er over og kvinner er frigjorte. De stiller med samme utgangspunkt som menn. Å si noe annet oppfattes for meg som vrangforestillinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå