Gå til innhold

Vurdering på komponenter til gaming PC

Anbefalte innlegg

Cooler Master CM 690 II Advanced Sort

Corsair TX V2 650W PSU

Intel® Core i7-2600 Processor

MSI H61MU-E35 B3, Socket-1155

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX

Sony Optiarc Blu-Ray Writer, BD-5300S

Corsair SSD Nova Series 2, 60GB

OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA

Seagate Barracuda® Green 2TB, 3,5"

Lurer på om dette er et bra utgangspunkt til å starte med for en gaming pc. Kjapt svar hadde vært flott! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ikkje ønske om å kunne overklokke? :)

Det er stort sett ein grei build, men oppgrader til Z68 chipset og nedgrader til intel i5 2500k i min mening. Dette deriblant for å kunne bruka størstedelen av 60 GB SSDen til cache for den andre harddisken.

Utover det, har du noe spesifikt budsjett du sikter etter? (Enten med eller uten frakt er opp til deg å spesifisere. :p)

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Har et begrenset budsjett, og ønsker egentlig ikke gå over 12000 (dette er inkludert skjerm etc). Sånn som jeg har satt det opp nå er totale prisen (Inkludert frakt) på ca 13000, så om jeg kunne gått ned en tusing eller mer, for å få omtrent like god ytelse (Kanskje litt mindre) hadde det vært fantastisk!

Dere virker litt uening på prosessoren, hvilken av dem er egentlig best i forhold til det som er plukket ut? :p

Og nei, jeg har i grunnen ingen planer om å begynne å leke med overklokking, i forhold til at jeg har relativt lite peiling på det, og ønsker ikke miste noen garantier i tilfelle noe skulle skje!

Endret av Bamsemumse
Lenke til kommentar

Byttet ut den, kommer neppe noensinne til å brenne noe disker på en stund, og gikk ned 500kr der. Eneste jeg er i stuss på nå er prosessoren, men jeg tror jeg kommer til å gå for 2310'en, med tanke på at den er adskillig billigere.

Hvilke side er det du har brukt til å handle på? Er ikke så godt kjent med diverse sider, så bruker stort sett kun komplett, men det virker som de har litt stive priser på enkelte ting!

Lenke til kommentar

Skrekkelig lett, og bare du holder deg under 1.5v så er det også ufarlig ville eg argumentert. :p

Alle feil vil bare gje ein blåskjerm, og det er ikkje verre enn å justera litt igjen! Prøv og feil det du orker spør du meg.

Ved 1.5v og høyere tærer det direkte på prosessorens levetid markant da.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Jeg vil vel påstå at 1.5v er langt over det man bør se på som 24/7 spenning.

Personlig nådde jeg 4,5 GHz ved 1.25v og 5GHz ved 1.4v stabilt, men uten at jeg har noen tall på hva som er normalt, så vil jeg tro det er et stykke under hva de fleste må opp i før de når 5GHz.

Jeg pleier egentlig å si at man bør holde seg til 1.4v eller lavere på sandy bridge dersom du forventer å beholde prosessoren utover 2 år. Dersom du er av de som bytter med hver generasjon kunne jeg nok sett "poenget" med å gå helt opp til 1.5v, men når du nermer deg såpass høye spenninger er det allerede et tegn på at du nermer deg maksimum, og for hver 100MHz utover 1.4v kreves det langt mer spenning enn tidligere, dersom det gir noen mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...