Bamsemumse Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Cooler Master CM 690 II Advanced Sort Corsair TX V2 650W PSU Intel® Core i7-2600 Processor MSI H61MU-E35 B3, Socket-1155 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX Sony Optiarc Blu-Ray Writer, BD-5300S Corsair SSD Nova Series 2, 60GB OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA Seagate Barracuda® Green 2TB, 3,5" Lurer på om dette er et bra utgangspunkt til å starte med for en gaming pc. Kjapt svar hadde vært flott! Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Har du ikkje ønske om å kunne overklokke? Det er stort sett ein grei build, men oppgrader til Z68 chipset og nedgrader til intel i5 2500k i min mening. Dette deriblant for å kunne bruka størstedelen av 60 GB SSDen til cache for den andre harddisken. Utover det, har du noe spesifikt budsjett du sikter etter? (Enten med eller uten frakt er opp til deg å spesifisere. ) Endret 14. desember 2011 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Dropp prosessoren til fordel for en i5-2320, så sparer du en tusenlapp og går ned 10% i spillytelse. Antar du ikke har planer om overklokking? Dette er totalt låst på dette oppsettet. SSD Nova er ikke en god SSD-serie, kjøp heller Force 60GB Lenke til kommentar
Bamsemumse Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Har et begrenset budsjett, og ønsker egentlig ikke gå over 12000 (dette er inkludert skjerm etc). Sånn som jeg har satt det opp nå er totale prisen (Inkludert frakt) på ca 13000, så om jeg kunne gått ned en tusing eller mer, for å få omtrent like god ytelse (Kanskje litt mindre) hadde det vært fantastisk! Dere virker litt uening på prosessoren, hvilken av dem er egentlig best i forhold til det som er plukket ut? Og nei, jeg har i grunnen ingen planer om å begynne å leke med overklokking, i forhold til at jeg har relativt lite peiling på det, og ønsker ikke miste noen garantier i tilfelle noe skulle skje! Endret 14. desember 2011 av Bamsemumse Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 "Begrenset"? 12000 kr er jo langt over det du trenger for eit knall system nå... Og eg kopierer gjerne bildet eg hadde fra andre tråden nettopp. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Hvorfor Blu-Ray-brenner? Lenke til kommentar
Bamsemumse Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Byttet ut den, kommer neppe noensinne til å brenne noe disker på en stund, og gikk ned 500kr der. Eneste jeg er i stuss på nå er prosessoren, men jeg tror jeg kommer til å gå for 2310'en, med tanke på at den er adskillig billigere. Hvilke side er det du har brukt til å handle på? Er ikke så godt kjent med diverse sider, så bruker stort sett kun komplett, men det virker som de har litt stive priser på enkelte ting! Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 komplett.no veit eg er gode på garantier og reklamasjon, så om du ønsker sikkerhet ved feil er dei sannsynligvis beste siden. dustinhome.no trur eg ikkje er dårlig, men har egentlig ikkje hatt nød for å ringe de heller ennå. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Hvis du er 150% sikker på at overklokking er utelukket går du i5-2310/2320, hvis du kan forestille deg at du vil overklokke går du i5-2500k. Overklokking på LGA1155 er forskrekkelig lett. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Skrekkelig lett, og bare du holder deg under 1.5v så er det også ufarlig ville eg argumentert. Alle feil vil bare gje ein blåskjerm, og det er ikkje verre enn å justera litt igjen! Prøv og feil det du orker spør du meg. Ved 1.5v og høyere tærer det direkte på prosessorens levetid markant da. Endret 14. desember 2011 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Bamsemumse Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Tror jeg har fått det greit til nå, (brukte det du linket i sted) men la til en hdd, siden jeg ikke har dette fra før! Prisen passer meg egentlig perfekt! Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Moro å høre. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Jeg vil vel påstå at 1.5v er langt over det man bør se på som 24/7 spenning. Personlig nådde jeg 4,5 GHz ved 1.25v og 5GHz ved 1.4v stabilt, men uten at jeg har noen tall på hva som er normalt, så vil jeg tro det er et stykke under hva de fleste må opp i før de når 5GHz. Jeg pleier egentlig å si at man bør holde seg til 1.4v eller lavere på sandy bridge dersom du forventer å beholde prosessoren utover 2 år. Dersom du er av de som bytter med hver generasjon kunne jeg nok sett "poenget" med å gå helt opp til 1.5v, men når du nermer deg såpass høye spenninger er det allerede et tegn på at du nermer deg maksimum, og for hver 100MHz utover 1.4v kreves det langt mer spenning enn tidligere, dersom det gir noen mening. Lenke til kommentar
Bamsemumse Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Tusen takk for hjelpen, nå håper jeg pcen blir verdt pengene! Er utrolig lei av å sitte på laptopen og game, yter langt ifra det jeg skulle ønske den kunne.. Her snakker vi BF3 på laveste grafikken, 800x600 og alikevel har jeg 13-14 fps ! :S Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Jeg vil vel påstå at 1.5v er langt over det man bør se på som 24/7 spenning. Eg prøver bare å gjøra eit poeng at det er nesten bare det er ein grense hvor 24/7 er farlig, og foruten det tar det mykje til for å skade maskina... >> Endret 14. desember 2011 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå