Passekul Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Kjøpte en USB2 multikortleser fra komplett.no for noen år siden fra levrandøren OEM. Har kjørt på med 32-bits operativsystem tidligere, og da fungerte kortleseren fint. Windows fant og installerte driver automatisk. Nå nylig har jeg oppgradert windows til 64-bit. Nå finner ikke windows driveren og jeg klarer heller ikke finne noen konkret driver som jeg kan laste ned fra nettet. Heeeelp? Endret 14. desember 2011 av Passekul Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Hei. Ser ut som om komplett har blinksa når det gjelder leverandør. Er så vidt jeg vet ingen leverandør med navnet "OEM". Ordet OEM er bare en beskrivelse på hvordan et produkt blir pakket ned, og hvor mye tilbehør som følger med. Jeg vil heller tro det er Akasa som er produsent av den nevnte kortleseren. Løsninga ser ut til å finnes i dette forumet. Lenke til kommentar
Passekul Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 Hei. Ser ut som om komplett har blinksa når det gjelder leverandør. Er så vidt jeg vet ingen leverandør med navnet "OEM". Ordet OEM er bare en beskrivelse på hvordan et produkt blir pakket ned, og hvor mye tilbehør som følger med. Jeg vil heller tro det er Akasa som er produsent av den nevnte kortleseren. Løsninga ser ut til å finnes i dette forumet. Dette er nok ikke en kortleser fra akasa gitt. Finner ingen leverandør info el.l på selve kortleseren. Ser heller ikke veldig akasa ut spør du meg(oser ikke kvalitet). Dessuten skulle den blitt identifisert som "eHome Infrared Receiver" i device manager, noe som den ikke gjør.. Prøvde også å installere den nedlastbare driveren som vist i forumet. Tror nok dessverre at denne kortleseren faller under kategorien "made in china". Men det er rart at den ikke vises i device manager i det hele tatt. Man skulle jo tro at hvis den ikke gjør det, så er den identifisert som en av en av de 3 "USB Composite Device". Og alle driverne er up-to-date.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå