sunderland Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 :-? jeg har satt sammen en ny maskin-Abit SR7-8X hovedkortPentium4 2,4 boxed prosessor,Maxtor IDE ATA 7200 rpm,160 gb,Diamond max plus 9, +forsøkt to forskjellige skjemkort. Ved oppstart får jeg 3x beep,som gjentar seg ettr ca.2 sek. Er det noen som har noen forslag til problemløsning ?deler innkjøpt fra komplett Lenke til kommentar
runeb Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Sjekk i manualen til hovedkortet, eller på produsentens hjemmesider. Der burde det gå an å finne hva feilmeldingen betyr. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 One long beep followed by three short beeps when system is not working -- Video card not found or video card memory bad. evt. For varm CPU? Lenke til kommentar
Deidei Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Hvis det bare kommer 3 lange beep, så er det minnet som ikke er ordentlig på plass. Sørg for at det er settet skikkelig i sloten, det er lett å gjøre feil der. Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 tror jeg kanskje vet hva du må gjøre. for du kontakt med skjermen dvs. får du noe bilde på skjermen? hvis du gjør det. gå inni biosen, trykk på default bios settings eller noe sånt. da loader den standard instillingene i Biosen. det hjalp til meg når jeg fikk 2 pip etter de 2 første lydene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå