JayMK93 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Hei! Jeg har en 4 år gammel PC som fremdeles kjører spillene som kommer ut, men har tenkt på å få en ny og bedre PC, men har ikke anelse hva jeg kan få solgt PCn min for. Her er specsa: Cooler Master Mystique 631, Sort Fortron/Source Epsilon 700W, Blå Vifte, Asus M3N78-EH, GeForce 8200, DDR2, ATX, AMD Phenom 9850 Black Edition Quad-Core Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5, XFX GeForce 9800GTX 740M 512MB XXX GDDR3 Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Eg ville sagt det ikkje er store greiene du får av å selga det nå egentlig, mht at tilsvarende pcer generelt i dag er ganske så billige. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 En laptop med en Core i3 er raskere enn det der til spill... Lenke til kommentar
JayMK93 Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 En laptop med en Core i3 er raskere enn det der til spill... Vet ikke hva core i3 er, men jeg spiller alle de nyeste spillene helt fint, crysis 2 gaar paa max. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 En laptop med en Core i3 er raskere enn det der til spill... Vet ikke hva core i3 er, men jeg spiller alle de nyeste spillene helt fint, crysis 2 gaar paa max. Hvem prøver du å lure her? Lenke til kommentar
JayMK93 Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 En laptop med en Core i3 er raskere enn det der til spill... Vet ikke hva core i3 er, men jeg spiller alle de nyeste spillene helt fint, crysis 2 gaar paa max. Hvem prøver du å lure her? Ingen... Jeg spiller virkelig crysis 2 paa max, og bf3 paa medium, har ikke provd high enda. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Hei! Jeg har en 4 år gammel PC som fremdeles kjører spillene som kommer ut, men har tenkt på å få en ny og bedre PC, men har ikke anelse hva jeg kan få solgt PCn min for. Her er specsa: Cooler Master Mystique 631, Sort Fortron/Source Epsilon 700W, Blå Vifte, Asus M3N78-EH, GeForce 8200, DDR2, ATX, AMD Phenom 9850 Black Edition Quad-Core Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5, XFX GeForce 9800GTX 740M 512MB XXX GDDR3 Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Vet ikke hva core i3 er, men jeg spiller alle de nyeste spillene helt fint, crysis 2 gaar paa max. Nå skal det sies at jeg ikke så du hadde et 9800GTX, men det skjer ikke at du spiller Crysis 2 på maks med mindre du kjører 1280x720 med et så svakt skjermkort. Hva med originale Crysis da? Eller Metro 2033, Shogun 2, Deus Ex, eller BF3 på Ultra (eller så langt du kommer)? Jeg har fire ganger skjermkortytelsen din, en nesten tre ganger så rask prosessor og jeg klarer ikke disse spillene på maks. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Nå har man oftest forskjellige ideer om kva det å "klare spillet" betyr; eg trur me har ein felles forståelse, arni, men mistenker at OP har litt andre ideer om hva som er nødvendig. o.o 1 Lenke til kommentar
JayMK93 Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 Hei! Jeg har en 4 år gammel PC som fremdeles kjører spillene som kommer ut, men har tenkt på å få en ny og bedre PC, men har ikke anelse hva jeg kan få solgt PCn min for. Her er specsa: Cooler Master Mystique 631, Sort Fortron/Source Epsilon 700W, Blå Vifte, Asus M3N78-EH, GeForce 8200, DDR2, ATX, AMD Phenom 9850 Black Edition Quad-Core Kingston ValueR. DDR2 PC6400 4096MB CL5, XFX GeForce 9800GTX 740M 512MB XXX GDDR3 Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Vet ikke hva core i3 er, men jeg spiller alle de nyeste spillene helt fint, crysis 2 gaar paa max. Nå skal det sies at jeg ikke så du hadde et 9800GTX, men det skjer ikke at du spiller Crysis 2 på maks med mindre du kjører 1280x720 med et så svakt skjermkort. Hva med originale Crysis da? Eller Metro 2033, Shogun 2, Deus Ex, eller BF3 på Ultra (eller så langt du kommer)? Jeg har fire ganger skjermkortytelsen din, en nesten tre ganger så rask prosessor og jeg klarer ikke disse spillene på maks. Vel, jeg spiller faktisk crysis 2 på max etter instillingene. Originale crysis drar jeg lett på maks, skal prøve å få bf3 opp til high når jeg kommer hjem senere i dag, og de andre har jeg ikke spillt før. Men nå går vi off topic, vil bare hvite om det går ann å få den solgt, og til hvilken pris Nå har man oftest forskjellige ideer om kva det å "klare spillet" betyr; eg trur me har ein felles forståelse, arni, men mistenker at OP har litt andre ideer om hva som er nødvendig. o.o Når jeg sier klarer spillet, mener jeg at man kan spille på medium eller low uten lagg. Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Klare det gjør den sikkert, men så vil man jo ha FPS på over 10 også da.. Lenke til kommentar
JayMK93 Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 Jeg har 30-60fps på bf3 på low, husker ikke helt. Har aldri sjekket på crysis spillene, men hvis det er under 10 ville jeg nok merket det. Lenke til kommentar
Outcasted Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Flere faktorer som spiller inn her. Har du f.eks. moddet maskinen din? Satt inn ekstra kjøling, 3. party kjølere på skjermkort og/eller prosessor. Ser du for deg alt kjøpt nytt i dag ville prisen trolig komme på 3000 kroner ca. (Og det er å ta i litt, siden det er nyere og billigere komponenter ute.) Halver denne, så deler du det på to igjen, det kan du få solgt den for. Det handler om å vite markedsverdi og deretter selge til en pris som gjør at de ikke velger å kjøpe en ny data fra forhandler. Mitt råd: Behold maskinen, rens den for støv og drit, legg inn mer kjøling med viftekontroll, og bruk som mediamaskin. Lenke til kommentar
JayMK93 Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 Har aldri moddet PC'n heller ikke overklokka. Eneste jeg egentlig bruker PC'n til er å game, se på serier å surfe på nett... Lenke til kommentar
Outcasted Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Da bør du beholde den som mediamaskin, er like greit det, siden du kan selge den for maks en tusing hvis du finner en dum nok kjøper. Enkelte ville ikke tatt seg bryet med å møte deg for den engang, ettersom det finnes maskiner på markedet som er mye bedre for en lav pris Lenke til kommentar
777fan Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Stakkars den som kjøper den PCen. Sant nok finnes det uvitende folk der ute som sikkert syns det er greit å betale en høvding for den. Jeg ville brukt PCen som mediemaskin (utenom spill), som Outcasted har foreslått. Eventuelt kan den brukes som en hjemmeserver. All teknologi som finnes i PCen din er utdatert, utenom lydkortet, kabinettet og til en viss grad strømforsyningen (regner med at den ikke er noe særlig egentlig). BEHOLD DEN er mitt råd. Lenke til kommentar
JayMK93 Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Ser ikke helt problemet siden jeg kan spille spill som crysis 2 ganske godt på den, men nå har ikke jeg mye peiling på PC selv. Og jeg ser ikke helt vitsen med 2 stasjonære PC'er når jeg bare gamer, ser på serier og surfer. Gidder heller ikke kjøpe ny skjerm. Blir vel bare å gi den bort eller beholde den. Endret 15. desember 2011 av JayMK93 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Skal godt gjøres å få over 1000-lappen for den. Er nok bedre å bare la den stå som en nød-PC. Beholdt min gamle Core 2 Duo-maskin som en slags reservemaskin i tilfelle hoved-PCn skulle bli trøblete og jeg ikke kunne bruke den om jeg måtte sende en kritisk komponent til RMA. 1 Lenke til kommentar
JayMK93 Skrevet 15. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2011 Ok takker for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå