krimol Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Hei! Har en lov til å kjøpe alle slags domenenavn som ligger ute til salg? Er det ulovlig å kjøpe pepsi.no (om den hadde vertledig) . Når pepsi.com er eigd av pesi ? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Det er lovt å kjøpa kva navn du vil, men det er ikkje lovt å gjøra det for trademark-infringement. F.eks er det greit å eie pepsi.no, sannsynligvis da også å avertere for pepsi.no, men ikkje å redirigere til cocacola.no for eksempel. Derimot er dette er forferdelig irriterende praksis og er på linje med patent-trolling. Endret 14. desember 2011 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Jeg mener det ble tatt noen grep for å få bukt med den verste domainsquattingen for en tid siden. Noe som gjør at du gjerne kunne registrert pepsi.no om den var ledig, men du ville være nødt til å gi den fra deg uten det store vederlaget om Pepsi ba om det. Internationally, the United Nations copyright agency WIPO (World Intellectual Property Organization) has, since 1999, provided an arbitration system wherein a trademark holder can attempt to claim a squatted site. In 2006, there were 1823 complaints filed with WIPO, which was a 25% increase over the 2005 rate.[4] In 2007 it was stated that 84% of claims made since 1999 were decided in the complaining party's favor.[4] http://en.wikipedia.org/wiki/Cybersquatting Endret 14. desember 2011 av Isbilen Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Bare å registrere i vei. Har sett tilfeller der noen har fulgt med på nyregistreringer hos BrReg for å deretter kapre .no-domenet til denne bedriften før de har rukket å fikse det selv. Skulle ikke vært lov å parkere domener på den måten. Forbanna lykkejegere. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Enig, de skulle vært flådd levende. Men nå er det som sagt mulig å ta dem. Endret 14. desember 2011 av Isbilen Lenke til kommentar
krimol Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Så om jeg eier Cola.no så kan Cola komme å kreve den? Eller kan jeg si at de får kjøpe den, ellers beholder jeg den ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå