TehJøran_InnleggNO Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Hei, fikk nettopp en telefonsamtale fra hellas (?) Det var en dame som fortalte at jeg hadde fått virus eller blitt hacket, fikk ikke helt med meg hva hun sa pga. støy i bakgrunn. Men uansett så ba hun meg gå inn på denne siden her *link fjernet av moderator* og skrive inn en kode hun ga meg så jeg kunne laste ned et support program? stolte ikke helt på det så jeg sa at laptopen min er lånt fra skolen og at jeg ikke er ansvarlige eier over den. så hun sa at hu skulle ringe skolen min. noen som kan bekrefte om dette er hustle eller ikke? ps. Beklager om jeg postet feil Endret 14. desember 2011 av TehJøran_InnleggNO Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Det var en dame som fortalte at jeg hadde fått virus eller blitt hacket […] noen som kan bekrefte om dette er hustle eller ikke? Ja, det er tull. Ingen vil noensinne ringe deg for å fortelle at du har fått virus på maskinen din. Det burde blinke et par varsellamper, spesielt når hun ringer fra Hellas. Lenke til kommentar
TehJøran_InnleggNO Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Okei, takk for svar! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Uhm....du blir oppringt fra Hellas endel du eller?? Selvfølgelig er det en scam. Det er da ingen som holder på med sånt. Hvis noen hadde tatt kontakt med deg så hadde det vært ISP'en din. 2 Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Dette er bare tull. Oppdater AVn din og ha en fin dag. Ta gjerne en titt på forumets rettningslinjer om temaet Emne. 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Bare tull, og om det hadde vært reelt hadde det vært skumlere implikasjoner på gang spør du meg. Lenke til kommentar
Sapientia Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Fått en slik telefonsamtale, jeg og. Hun åpnet med å si masse om at jeg hadde virus, hvordan de visste det osv. Så ville hun si hva jeg skulle gjøre. Jeg bare lo og sa at det var bullshit, før jeg la på. Hvordan finner de telefonnumrene våre, forresten? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Det var en dame som fortalte at jeg hadde fått virus eller blitt hacket […] noen som kan bekrefte om dette er hustle eller ikke? Ja, det er tull. Ingen vil noensinne ringe deg for å fortelle at du har fått virus på maskinen din. Det burde blinke et par varsellamper, spesielt når hun ringer fra Hellas. Det er en sannhet med modifikasjoner, men de som ringer sperrer også internetten din. Dette er hvis man sprer haugevis av virus fra internett-linja man sitter på... Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Så enkelt er det at du gjør aldri noe som du blir bedt om hverken på tlf, msn, fb, e-post eller hva det er. Klikker aldri inn på sider det linkes til - gir aldri ut info osv Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Det er en sannhet med modifikasjoner, men de som ringer sperrer også internetten din. Dette er hvis man sprer haugevis av virus fra internett-linja man sitter på... Ja, jo, forsåvidt riktig. Men da sier de vel at linjen din blir brukt til å spre virus, ikke «vi har full oversikt og maskinen din har virus». Lenke til kommentar
Sapientia Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Jeg syntes i hvert fall at det var åpenbar humbug. Dårlig engelsk, snakka så fort at jeg egentlig ikke hørte hva hun sa, sa at jeg kjørte windows på den stasjonære, for så å høre om jeg faktisk hadde en stasjonær osv. Ting hun absolutt ikke kunne vite. Var også veldig dårlig lyd på linja. 1 Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Det er litt fascinerende at noen i det hele tatt går på slikt. Hadde telefonen kommet fra en som kunne snakke godt norsk hadde saken stilt seg en smule annerledes, men fra Hellas? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå