Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jeg må ha bredbånd igjen(har flyttet). Trenger litt hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg har flyttet til en leilighet på Høybråten i Oslo.. Hadde NGT der jeg bodde før(også i Oslo) og jeg var storfornøyd med det.

Jeg meldte flytting til NextGenTel og fikk installasjonsdato og sånt. Da dagen for ny oppkobling kom fikk jeg vite at det måtte foretas ganske omfattende strekking av kabel og montering for at jeg skulle få internett.

Montøren beregnet det til en sum på et par tusen kroner og det sa jeg nei til. For det første er det mye penger og for det andre så vet jeg ikke hvor lenge jeg kommer til å bli boende her(maks 1-2 år, leier leiligheten).

 

Da mente montøren at det ville være enklere å si opp NGT for å bytte til Telenor *grøss*

Men hvis det er eneste løsning så gjør jeg det.

Så da begynte jeg å sjekke litt rundt og se hvem jeg kunne få bredbånd fra. Prøvde Tiscali, Bluecom +++ og selvfølgelig telenor.. Ingen kunne levere meg bredbånd(ut ifra nummersjekken). Ikke engang telenor.?..

Nummersjekken på NGT sin side sier jeg kan få det, merkelige greier..

 

Jeg har fasttelefon her i leiligheten og det ligger til og med isdn linje her med uttak så jeg skjønner ikke helt hva problemet er.

Akkurat nå surfer jeg med modem via telefonlinja og jeg får faktis hele 54,6 Kbps!

Så jeg kan da ikke bo langt unna en sentral, eller?

 

Spørsmålet mitt er egentlig om noen vet hvor sentralen(e) ligger her på høybråten/karihaugen?

 

Siste jeg vil er å ta en telefon til telenor. Gjorde det nylig og snakket med en grinete og sur dame som var langt ifra hjelpsom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei..

 

Siste jeg vil er å ta en telefon til telenor. Gjorde det nylig og snakket med en grinete og sur dame som var langt ifra hjelpsom.

 

Telenor, Bluecom, tiscal m.f leverer alle på Telenor Networks sin løsning, NGT leverer på eget utstyr og har en mye mer liberalt holdning til og prøve og levere. Hvis du sender meg en PM med telefonnummeret kan jeg sjekke på Telenor sin kapaks og se hvorfor du ikke kan få og hvor lang linje du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...