Gå til innhold

Bedre spillytelse med 64bit?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Kjøpte meg for litt siden et helt ok skjermkort. Spiller en del Heroes of Newerth, og opplever til tider endel lag når det skjerm mye ting på en gang, som feks. teamfights og mye grafiske ting. Dvs. FPS'en kan droppe helt ned på 26-33fps ca. Normalt ligger jeg på 60-70fps.

Ville trodd jeg skulle kunne kjøre dette spillet så og si uten noe lagg.

Så det jeg lurer på er om jeg vil få en bedre ytelse i dette spillet ved å kjøre et 64bits windows operativsystem? Har jo 4GB ram, så vil jo få utyntta mer av den.

Oppsett:

GeForce GTX 460 1GB

Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHZ @2.8Ghz

4GB RAM

650W PSU.

Har streifa meg at cpu'en kan være flaskehalsen her, men trodde ikke det skulle ha sååå mye å si. Tar gjerne imot tips og forslag for ytelses bedring. Får vel nyere DirectX versjon om jeg oppgraderer til nytt os også, da jeg kjører XP 32bit nå, men aner dog ikke om dette har noe å si..

Takk på forhånd!

Endret av sindredl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil kunne få utnytta litt meir av rammen ( Ca. 2GB meir om eg ikkje tar heilt feil. ), men er usikker på om det vil ha så stor innvirkning på eit spel som Heroes of Newerth desverre.

Min PC kneler av og til under store teamfights som inneheld mykje AoE og fancy partikkeleffektar. ( 955BE, HD6970, 4GB ram og 64bit ).

Lenke til kommentar

Nå forestiller eg meg i første omgang at det muligens er partikkel-effekter som tar livet av FPSen din, og da er det lite mer RAM kan gjøre med det. :p

Gjerne utdyp hva det skal bety :D Men selv kan jeg kanskje tenke meg at prosessoren er en liten flaskehals, men vet ikke hvor mye dette har å si, da den er innenfor spillets reqs.

Lenke til kommentar

Du vil kunne få utnytta litt meir av rammen ( Ca. 2GB meir om eg ikkje tar heilt feil. ), men er usikker på om det vil ha så stor innvirkning på eit spel som Heroes of Newerth desverre.

Min PC kneler av og til under store teamfights som inneheld mykje AoE og fancy partikkeleffektar. ( 955BE, HD6970, 4GB ram og 64bit ).

Nå har ganske dårlig oversikt over amd kortene, men 6970 er vel et langt bedre kort enn GTX460 om jeg ikke tar helt feil, så det virker jo helt sykt. Ja, vet man får utnytta litt mer ram, men har litt tvil om at det hjelper da hon sjeldent bruker mer enn ca. 1.5GB uansett.

Lenke til kommentar

No er det og slik at HoN ikkje er så veldig glad i fleire kjerner i det heile tatt ( Det bruker kun ei kjerne nesten uansett ).

Men om du har eit 64bit system lett tilgjengeleg vil du uansett få ein del ut av det, då du akkurat no får utnytta ca. 2-3gb sidan du har eit skjermkort som tar opp 1gb. ( No er eg faktisk ikkje heilt sikker på om det teller med, men trur det var slik at det blei tatt med )

Lenke til kommentar

Jeg har ville byttet ut CPU med en annen som ligger minst på 4 kjerner og 3,6-4 ghz +

Har planer om å bytte ut cpu'en etterhvert ja, men da må jeg ha nytt hk også så det blir ikke før etter nyttår engang.

Men hva erre du snakker om a? 3,6-4ghz? Er særs få quad-core cpu'er som kjører så høyt som standard, ta en titt på komplett feks, nada.

Endret av sindredl
Lenke til kommentar

det er det vel , fks en Phenom x4 975 Black Edition. Stock kjører den 3.6 ghz , og med en utrolig lett overklokk kjører den stabilt på 4.0 4.2 Ghz alt etter HK og hvor god kjølinga er ;)

Hvorfor ikke en i5 2500k? Det er det desidert beste kjøpet til en gamer-pc i dag, og den er langt ifra dyr. I tillegg kan den lett overklokkes opp til 4 GHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...