fpsplayer Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Heisann. Hvilken ville dere valgt av BenQ 21,5" LED G2222HDL og Samsung 21.5" LED-skjerm S22A300H? Jeg vet ikke helt hva jeg skal se etter av spesifikasjoner ved kjøp av god skjerm. Maks størrelse er 21,5" og maks pris er 1500. Jeg har nå en gammel 17" Samsung SyncMaster 173BM. Jeg bruker det meste av tiden på å spille spill med bra grafikk. Spiller nå Skyrim. Liker å spille fps-spill og elsker grafikken i crysis. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Eg ville strakt meg aldri så lite lengre og fått tak i U2312HM. Utover det vil eg anbefale å sjå om dei har noko på skjermene på flatpanelshd.com. EDIT: Dei var ikkje der, men muligens google har noko verdt tida? Vel og merke er eg ikkje ekspert på dette nå da, så eg forventer at nokon vil korrigere dette, men den viktigste ledetråden i kvalitetsskjermer er verken responstid, kontrastratio eller slikt. Det har mykje større innvirkning kva du får med på kjøpet (f.eks ein god og justerbar fot), og kva type panel som følger med. IPS har for eksempel veldig gode bildekvaliteter vel generelt, men kan ha tilfeller av "bleed" og relativt dårlig reproduksjon av mørkere farger. e-IPS er ein billigere variant, men om det har nokon stor innvirkning på kvalitet foruten pris... Endret 14. desember 2011 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Jeg har nettopp fått en Dell U2711, og jeg tror at maken til farger skal man lete lenger etter. Klart de er litt dyrere enn andre, men min kommer med 3 års garanti, så jeg tvilte ikke lenge på hvilken skjerm jeg skulle ha. Den har en haug med tilkoblinger, 2 x DVI-D, 1 x VGA, 2 x HDMI (tror jeg da), RGB, USB hub med 4 innganger, kortleser, høytalere. Tror jeg fikk med det meste. Merker heller ikke noe etterslep i spill, (respons tid 6 ms) og fargene er som sagt helt topp. IPS er absolutt å anbefale, driver du med foto og video redigering er skjermen meget bra. Lenke til kommentar
fpsplayer Skrevet 16. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2011 Takker for svar, men jeg skal verken ha større eller dyrere enn hva jeg skrev i førsteinnlegget. Vet dere om noen bra skjermer maks 21,5" / 1500,- til gaming? Hvis det stod mellom de to jeg linket til, hvilken ville dere valgt? Lenke til kommentar
Wataboy Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Helt ærlig kommer du kjapt til å finne ut du burde gått for noe større. 17-24 kan virke voldsomt, men er et mye bedre valg i mine øyne. Om du skal ha en 21" på liv å død. se etter noe med lav MS. finn så på nettet om den har lav inputlag. I tillegg er 120hz en fordel om mye spilling (særlig fps) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå