Gå til innhold

Nytt nettbrett, men hvilket?


aklla

Anbefalte innlegg

Jula kommer med stormskritt og med "bonusen" fra tidligere arbeidsgiver er det på høy tid å få seg ett nettbrett i julegave :)

Jeg har lenge hatt lyst på Samsung Galaxy TAB 10.1, jeg får denne for 3000, altså relativt billig.

Men, så har man jo også ASUS Transformer, som utrolig nok både tar USB og minnekort.

Så har man jo Asus Transformer Prime som kommer snart, det er kanskje verdt ventetiden og få noe mye kraftigere?

Og er det verdt de rundt 2000 ekstra?

 

Tips til hva jeg skal gjøre?

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jula kommer med stormskritt og med "bonusen" fra tidligere arbeidsgiver er det på høy tid å få seg ett nettbrett i julegave :)

Jeg har lenge hatt lyst på Samsung Galaxy TAB 10.1, jeg får denne for 3000, altså relativt billig.

Men, så har man jo også ASUS Transformer, som utrolig nok både tar USB og minnekort.

Så har man jo Asus Transformer Prime som kommer snart, det er kanskje verdt ventetiden og få noe mye kraftigere?

Og er det verdt de rundt 2000 ekstra?

 

Tips til hva jeg skal gjøre?

 

Har ingen erfaring med nettbrett, men ser selv på å kjøpe meg et. Om du ikke har en dugende liten laptop så kan det være en god ide med asus transformer prime tror jeg. http://www.dinside.no/885022/asus-transformer-prime fikk jo veldig god kritikk

 

Ellers tenker jeg at det er nok en middelvei med slike brett, ikke helt en laptop, ikke helt et nettbrett, men bare en tanke.

Lenke til kommentar

Hvis du bare skal bruke nettbrettet til surfing, se filmer, spille litt osv, så vil et tegra 2 nettbrett fungere utmerket. Det beste tegra 2 nettbrettet vil jeg si er Galaxy tab 10.1. Ingen andre nettbrett har en så flott skjerm med så fyldige farger, og det er det viktigeste for meg. Det mangler selvsagt microsd, men det finnes adaptere å få kjøpt slik at man både kan få plass til SD og USB.

 

Jeg bruker en 64GB minnepenn som jeg fyller med HD filmer og tv serier etter behov og kobler til min galaxy tab. Da jeg skulle velge ut en tablet så brydde jeg meg lite om den hadde micro sd, fordi syns de kortene er alt for trege, tar evigheter å overføre ting til de. De 16-32gb med internt minne vil gi mer enn nok lagring hvis du kun bruker nettbrettet til apps og surfing. Hvis du føler du trenger en innebygget micro sd slot, så vent for all del på Prime. Første generasjons transformer er ganske tykk, tung og har en veldig fargeløs skjerm, så jeg personlig ville ikke valgt den.

 

Om du skal vente på Prime eller ikke, kommer da helt an på om du trenger tegra 3. Både galaxy tab 10.1 og prime vil kjøre 1080p videofiler like godt, og forskjellen når det kommer til surfing er og veldig liten. Når ice cream sandwich kommer ut til både 10.1 og prime, tror jeg forskjellen blir enda mindre igjen. Det kan dog være at Prime sin tegra 3 ikke er godt nok optimisert i dagens android OS, og vil kanskje virkelig blomstre når ICS kommer på banen. Men slik det står nå, er ikke forskjellene så veldig store. Dette er fordi Tegra 3 er da en chip med en CPU på 4-kjerner. Det er vel og bra det, men det fins veldig få apps som virkelig utnytter alle 4 kjerner, så forskjellene blir igjen ikke så store.

 

Som du ser er ikke Tegra 3 så veldig mye raskere iPad 2 i Browsermark:

42763.png

Endret av kidio007
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Veldig informativ post :)

 

Innebygget USB/minnekortleser er absolutt ikke ett must, men trenger muligheten for mer lagringsplass på f.eks flyturer og slikt.

Men, som du sier, dette løses jo greit med en adapter...

Jeg trodde forskjellene skulle være større mellom Galaxy Tab og Transformer Prime skulle være MYE større en det faktisk er.

 

Har egentlig planer om å bruke den som en laptop-erstatter, hva tror du om å bruke Galaxy Tab til det?

Lenke til kommentar

Er også sugen på en tablet. Helst Android siden jeg er mest vant med det fra mobiltelefoner.

Men om noen kasta en ipad 2 etter meg hadde jeg ikke nekta heller.

 

Lurer på om elektronikk også blir billigere over nyttår.

Coop har TAB den til 3000, tviler at det blir noe særlig billigere enn det med det første...

Lenke til kommentar

Er også sugen på en tablet. Helst Android siden jeg er mest vant med det fra mobiltelefoner.

Men om noen kasta en ipad 2 etter meg hadde jeg ikke nekta heller.

 

Lurer på om elektronikk også blir billigere over nyttår.

Coop har TAB den til 3000, tviler at det blir noe særlig billigere enn det med det første...

 

Hvis du ikke har sett i tab-tråden, så er det mye rart med de fra Coop, nederlandsk språk og brutt forseiling.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ventet på prime hadde jeg vært deg, sitter og skriver dette på samsung 10.1 og synes den ofte er irriterende treg... Lagger mye mer enn min desire hd tlf.

Ser ut til at jeg venter ihvertfall, Samsung kommer med nytt brett om ikke alt for lenge også, mulig det blir det i stedet...

 

Evt. en Prime, får se :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...