Gå til innhold

Gopro hd hero 2 tråden

Anbefalte innlegg

Det er det de sier ja. Dette er funksjoner de har snakket om lenge, og de kan ikke trekke seg nå. Og en eller flere av disse er nok årsaken til forsinkelsene de har hatt. Og nå bestemte de seg nok for å lansere produktet med det som fungerer(fjernkontrollen), for så å oppdatere senere. Fjernkontrollen er for meg ett veldig ettertraktet ekstrautstyr, så eg venter ikke til de andre funksjonene er klare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er yndlingsinnstillingene til folket? Personlig tror jeg at 720p med 60fps blir det jeg kommer til å bruke fremover, kul slow mo går over bildekvaliteten. Skal på en 2 måneders USA tur nå, så valget blir vesentlig :)

Ang. bildekvaliteten er jeg dog litt skuffet over at dette kameraet ikke levere bedre bilde enn mobilen min, men med den ekstreme vidvinkelen og bruksområdet kameraet har er jeg helt klart fornøyd sånn sett.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Hva er yndlingsinnstillingene til folket? Personlig tror jeg at 720p med 60fps blir det jeg kommer til å bruke fremover, kul slow mo går over bildekvaliteten. Skal på en 2 måneders USA tur nå, så valget blir vesentlig :)

Ang. bildekvaliteten er jeg dog litt skuffet over at dette kameraet ikke levere bedre bilde enn mobilen min, men med den ekstreme vidvinkelen og bruksområdet kameraet har er jeg helt klart fornøyd sånn sett.

Jeg bruker kun 720p 60fps.. Syns ikke 1080p blir særlig mye bedre, samt det tar mer plass så.

Nice nomore, du får skrive hva du syns når du har fått testa det litt :)

Lenke til kommentar

Noen som kan fortelle meg forskjellen på:

http://www.komplett....px?sku=745826og

og

http://www.komplett....aspx?sku=745822 ???

Pakkene skal da inneholde akkurat det samme etter hva jeg klarer og se ? Har ventet en stund på GoPro Wi-Fi BacPac og HD2 kameraet som jeg har forhåndsbestillt OG betalt, Men GoPro Wi-Fi BacPac blir bare utsatt !

-> Lagerstatus: Ikke på lager. 42 stk. Ubekreftet 27.jun.2012

Det dyrere GoPro Wi-Fi Combo kittet har Lagerstatus: 42 stk. på lager.

Her lokter det logistikk feil ? :|

Lenke til kommentar

Den første linken din er kun bacpac uten fjernkontroll, den andre er et sett med bacpac og fjernkontroll.

Edit: må lære meg å lese.. Kanskje komplett lagde et nytt produkt da Wi-Fien ble lansert og ikke oppdatert den gamle? Aner ikke, hva med å kontakte komplett?

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Er nok Komplett som har bommet på beskrivelsen på den ene. Den billige, som ikke er på lager, er kun wifi bacpac'en. Den andre, dyre, er både bacpac'en og remoten. Produktet er såpass nytt og mangelfullt i forhold til annonsert funksjonalitet at det er bortkastet å selge/kjøpe kun wifi bacpac'en. Den eneste funksjonaliteten som er der er med fjernkontrollen.

Dessverre rakk eg ikke å kjøre igjennom den h***et** oppdateringsjobben før eg dro på badetur, så eg har ikke fått testet det enda, og det går nok et par dager til det byr seg en ny anledning. For her har GoPro mye forbedringspotensiale.

Først måtte eg oppdatere kameraet. Det var ett mareritt. Slo kameraet på, koblet det til, fikk respons i fra maskinen og ble så spurt i CineForm om eg ville oppdatere det. "Ja", valgte eg bestemt. Så ble oppdateringen lastet ned og deretter startet oppdateringen, og så feilet det. Retry. Feil. Restart av maskin, nytt forsøk, feil. Formaterte minnekortet(i tilfelle det var feil der), nytt forsøk, feil. Etter gjentatte forsøk dukket det plutselig opp en melding nederst på systemmenyen at enheten eg koblet til kan yte mer om eg kobler den til en USB2 port.... Plugget fra, ny port(USB2 denne gang), nytt forsøk, suksess! Yes. Da var vi i gang.

Så måtte eg oppdatere Wifi bacpac'en. For sikkerhetsskyld koblet eg den til på USB2-porten. Den ble oppdaget med en gang. Før eg fortsatte måtte eg registrere meg. Unødvendig tenkte eg, men må eg så må eg. Registrering fullført. Vil eg oppdatere? "Ja" trykket eg på. Oppdatering vellykket. I'm on a roll :)

Så var det fjernkontrollen. Den skulle ikke kobles til noe sted, men eg skulle koble bacpac'en på kameraet og koble de to til via bacpac'en. Det fungerte, men ingen kontakt med fjernkontrollen. Slo den av og så på. Ingen respons. Sjekket manualen og forsøke å koble de to på nytt. Ingen suksess. Til tross for at det ikke står i manualen så koblet eg så fjernkontrollen til maskinen samtidig(via USB1) og fikk den plutselig opp i CineForm Studio. Full kontakt. Vil eg oppdatere? "Ja visst pokker".

Etter en del venting gikk det opp for meg at eg ikke hadde mer tid til overs, og lot det stå. Kom hjem nå nettopp og sjekket at alt var oppdatert. Check. Men fortsatt ingen kontakt mellom bacpac og remote. Koblet alt fra datamaskinen. Slo alt av, og så slo eg bacpac og GoPro på. Gikk så inn i menyen til bacpac'en, valgte ny fjernkontroll, slett gamle(ja!) og så kom det opp en animasjon for kommunikasjon opp. Eg slo så på remoten mens eg holdt inne den andre knappen, og samme symbol/animasjon dukket opp der. Success stod det plutselig på kamera, mens remoten fortsatt hadde samme animasjon. Merkelig. Så gikk eg på do, og når eg kom tilbake slo eg alt av. Deretter slo eg på bacpac'en, på kamera og så på med fjernkontrollen. Og da dukket ENDELIG skjermen til kamera opp i fjernkontrollen. Testet så med noen opptak som fungerte akkurat som det skulle(merket ingen forsinkelse). Så slo eg kamera av(via remote) og da slo fjernkontrollen seg av også. Så slo eg på fjernkontrollen og da startet kamera også. Perfekt! :)

Det tok mye tid, og eg føler at GoPro virkelig kunne laget en bedre installasjonsrutine. Det var lite som var selvforklarende, og ingen av feilene var beskrevet noe sted. Mao måtte eg prøve unødvendig mye selv, før ting på uforklarlig vis begynte å fungere igjen. I tillegg mener eg at de GODT kunne ha sørget for at alt var oppdatert når eg fikk utstyret.

Men gleder meg til å få testet komboen skikkelig. Forhåpentligvis til helga :)

Lenke til kommentar

Ting eg har bemerket meg mens eg har testet på benken her:

- Knappene/kommandoene når kjapt frem til kameraet, som regel. Sjeldent delay. Lett å leve med.

- Skjermen på fjernkontrollen er noe tregere. Skal du gjøre mye endringer så er det raskere å gjøre det på kameraet, men det er mulig å for eks stille dato og klokkeslett via fjernkontrollen.

- Fjernkontrollen virker solid og knappene gir god feedback.

- Propertiær ladeplugg på fjernkontrollen er håpløst. Ris til GoPro.

- Du kan velge å slå på kameraet eller fjernkontrollen først. Slår du på fjernkontrollen etter kameraet så synces de kjapt opp.

- Kameraet ble noe tyngre med bacpac'en og tilhørende bakdør.

- Det fulgte med en extension slik at man kan bruke kameraet som vanlig på fester selv om den nye bakdøren bygger litt ut.

- Lurer på om de hadde vintersport-utøvere med i tankene når de bestemte lengden på reima som hører til fjernkontrollen. Den er kort, men den går rundt håndleddet mitt når eg har på meg snowboard jakka mi. Usikker på om dette blir et problem eller ikke, men sett i lys av prisen på pakken kunne de godt lagt med to reimer, en lang og en kort. Så kan man selv velge etter bruksområde. Skal se om eg får tatt et bilde som viser utfordringen. Kan jo være at GoPro skal lansere nytt tilbehør til vinteren. GoPro Remote Wristband Extra Long, til kr 199,-.

Vare det verdt pengene? Tja. For kun fjernkontroll funksjonaliteten så er produktet overpriset. Fjernkontrollen er noe eg har sett frem til, og eg mener det utvider bruksområdet/nytteverdien til kameraet betraktelig, men pr i dag da noe overpriset. Dersom funksjonaliteten de lover holder mål, så er produktet absolutt verdt prisen.

PS: I menyen så er det ett alternativ for blåtann(mao bekrefter det at funksjonaliteten kommer) og ett alternativ for å koble bacpacen direkte på et trådløst nettverk. Ingen av de fungerer pr i dag(viser kun "Go to gopro.com"), men det viser at det kommer i det minste. Forhåpentligvis snart :)

Lenke til kommentar

- Lurer på om de hadde vintersport-utøvere med i tankene når de bestemte lengden på reima som hører til fjernkontrollen. Den er kort, men den går rundt håndleddet mitt når eg har på meg snowboard jakka mi. Usikker på om dette blir et problem eller ikke, men sett i lys av prisen på pakken kunne de godt lagt med to reimer, en lang og en kort. Så kan man selv velge etter bruksområde. Skal se om eg får tatt et bilde som viser utfordringen. Kan jo være at GoPro skal lansere nytt tilbehør til vinteren. GoPro Remote Wristband Extra Long, til kr 199,-.

post-14502-0-82722400-1340139723_thumb.jpg

Føler ikke at håndleddet mitt er det tykkeste, og jakkeforet er heller ikke så tykt(men det er ei vinterjakke). Med fjernkontrollen festet slik den er på bilde så overlapper borrelåsen ca 1,5-2cm. Noe eg følte var absolutt minimum for å være relativt trygg på at den henger fast selv med mye bevegelse. Og da er den stram nok til at eg kjente at den var der, men ikke for ubehagelig.

Lenke til kommentar

Hvis det hakker litt, selv når man filmer i 720p/60fps - er det minnekortet det er noe galt med da?

Bruker et Lexar Premium Series 32GB SDHC 100x, også står det 10 med en liten sirkel rundt, regner da med at det er et klasse 10 kort?

1080p/30fps har jeg helt gitt opp...

Lenke til kommentar

Hvis det hakker litt, selv når man filmer i 720p/60fps - er det minnekortet det er noe galt med da?

Bruker et Lexar Premium Series 32GB SDHC 100x, også står det 10 med en liten sirkel rundt, regner da med at det er et klasse 10 kort?

1080p/30fps har jeg helt gitt opp...

Jeg tviler på det er noe galt med minnekortet, det hakker når du spiller det av på PCen regner jeg med? Dette kan ha med PCen eller videoprogrammet å gjøre, jeg merker f.eks at det av og til kan hakke i media player, men ikke VLC.

Lenke til kommentar

Hmmm... Nå er det jo veldig mye bevegelse i bildet, kameraet er montert på brystet mens jeg sykler på en halvveis steinete traktorvei i 40-50km/t :p

Det hjalp litt å flytte filen over til Macen, hvor jeg kun bruker VLC til å spille av film, men det er fortsatt litt hakking i bildet. Hjelper det å kjøre filmen gjennom et redigeringsprogram?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...