Gå til innhold

Gopro hd hero 2 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk at de fleste militære områder har fotoforbud. Avklar med befalet før dere filmer, så slipper dere noen overraskelse :)

Når det gjelder batteriet. Det er jo grei skuring å teste dette i kontrollerte omgivelser. Lad opp kameraet, bekreft 100% batteri, slå det av og sjekk etter 12 timer. Er det feil på batteri eller kamera så skal du ha lite strøm igjen. Er det fortsatt ~100% så skjedde det noe på turen. Så kan du ta test to med å gjenta det hele, men denne gangen legge det ute. Dersom resultatet nå er annerledes(dvs at det nå er tappet) så er det temperaturen som har gjort det. Og så fortsetter du til du får samme resultat som sist.

Lenke til kommentar

Vikingen -

hadde du tenkt å feste kameraet på hjelmen? Isåfall, hvordan?

Tenkte å filme en øvelse selv.. men har ikke hjelmen foran meg, så jeg får ikke bestilt noe(nå tenke jeg den standard kevlar-hjelmen).

Fekk ikkje brukt den på hjelmen pga trekket. Om du ikkje har trekk kan du bruke eit av dei festa med lim på.

Funkar fett om du kan bruke feltlue o.l. Då bare brukar du headstrap.

Husk at de fleste militære områder har fotoforbud. Avklar med befalet før dere filmer, så slipper dere noen overraskelse :)

Når det gjelder batteriet. Det er jo grei skuring å teste dette i kontrollerte omgivelser. Lad opp kameraet, bekreft 100% batteri, slå det av og sjekk etter 12 timer. Er det feil på batteri eller kamera så skal du ha lite strøm igjen. Er det fortsatt ~100% så skjedde det noe på turen. Så kan du ta test to med å gjenta det hele, men denne gangen legge det ute. Dersom resultatet nå er annerledes(dvs at det nå er tappet) så er det temperaturen som har gjort det. Og så fortsetter du til du får samme resultat som sist.

Takk for tipset, skal teste det ut!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nettopp bestilt Outdoor Edition. Lurer på en ting; følger det med flate linser eller må disse kjøpes separat? Har tenkt til å bruke kameraet til litt dykking/snorkling, og har hørt at jeg da må ha flat linse for at bildet skal bli bra. Noen som vet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg festa den litt forskjellige steder... Det kan være en idé å tørke av området du skal feste den på, før du monterer den. Ingen merker i lakken nei.

Hadde den på taket, foran på panseret og på bakruta - satt fast selv om nåla passerte den gode siden av 200. Da jeg monterte den på min egen bil, så kunne jeg "vugge" bilen ved å dra i mounten, så det er kraftige saker.

Filmet dette her om dagen:

Ganske morsom vinkel, festet i passasjerdøra. Tøft å se hjulet arbeide over ujevnt underlag, og selvfølgelig når man kommer ut for "close call" situasjoner som det :p
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...