Gå til innhold

Gopro hd hero 2 tråden

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe meg et GOPRO HERO2 OUTDOOR EDITION men lurer bare på en ting.

jeg blir mest å drive med fisking. Må jeg ha et vantett hus eller følger dette med? Hvor mye film kan jeg ha på minnebrikken som følger med? Evt burde jeg kjøpe en ekstra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får 2 timer på et 16GB minnekort og det er ganske nøyaktig så lenge batteriet varer før det må lades. Hvis du har tenkt å filme en del under vann så burde du investere i dykkerhuset siden blidet blir ganske uklart med standard hus.

Okei da tar jeg en sånn og. Blir nokk en del filming undervann da jeg driver mye med fiske.

Hvordan minnebrikke skal jeg ha? Hørte noe om hvis man bruker timelapse så burde man ha et raskt?

Fungere dette bra? http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=649381

blir å handle fra MPX eller komplett.

eller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660981

Endret av Mørkeblå
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale microSDHC med adapter, det er litt for mange som rapporterer problemer med de.

Klasse 4 går bra til filming, for timelapse og fotografering så kan det hjelpe litt med et raskere kort. Jeg bruker SanDisk klasse 10 på alle mine kamera og har aldri hatt noen problemer.

Lenke til kommentar

Takk for et fint forum med mange gode innlegg. Jeg har i år gått i anskaffelse av så mye Go Pro kamera og utstyr at jeg må ha egen koffert til alt sammen. Nesten da. Jeg er like fornøyd med brukervennligheten og kvaliteten på alt sammen, men når jeg gikk til anskaffelse av Wi-fi Combo Kit gikk alt på trynet.

Produktene måtte oppdateres med nedlasting av Cineform og oppgradering av de forskjellige komponentene. Her har jeg etter beste evne fulgt alle produsentens veiledninger, Youtubevideoer, og forumer, uten hell. Komponentene snakker fremdeles ikke sammen, eller samme språk. Jeg ser at det er mange som har problemer med dette.

Jeg ville vært svært takknemlig om noen kunne bidratt til en løsning, eller gode tips for å få løst dette. Om noen vet om det er noen i Vestfold som kan ta jobben med oppgraderingen mot godtgjørelse selvfølgelig så er jeg vel kommet dit snart nå at det er siste halmstrå før produktet returneres til Komplett.

Venter spent på tips. :)

Per H.

Lenke til kommentar

Siste i går kveld er at begge komponentene registreres i Cineform, men før jeg rekker å trykke oppgrader så går Cineform siden i hvitt og henger.

Kameraet registreres ikke i Cineform.

Hvordan vet jeg at det er en USB2 port ?

Har ny PC for tung fotoredigering og på toppen på pc`n står det USB 3,0. Er ikke alle USB portene da 3,0?

Per H

Lenke til kommentar

Takk for rask respons foresten.

En dialog boks kommer også opp med beskjed om at Cineform import har sluttet å virke, så kommer en dialogboks med en besked om at programmet lukkes og at det søkes etter løsning. Resultatet er at programmet lukkes, Og det var det.

nomore: Jeg er nok ikke noe datageni. Jeg setter meg kun inn i nødvendig programvare for mine aktiviteter. Når det gjelder Combo Kit så går vel dette mer over til å utfordre datakunskaper?

Lenke til kommentar

Eg synes selv at oppgraderingen av Combo Pack var/er et mareritt. Men det gikk, til slutt.

Det er nok ikke porten som er problemet hos deg. Du kan jo forsøke en av portene på selve hovedkortet, for sikkerhetsskyld. Men for meg høres det ut som om du har ett driverproblem på maskinen, eller noe i selve systemet som lager problemene. Vanskelig å komme med noe konkret over forumet, men eg ville ha sjekket om alt av drivere var installert(chipsett, USB-drivere(om det trengs) osv), og evnt oppdatert. Om mulig ville eg ha sjekket program/application kategorien i programmet Event Viewer(ligger i kontrollpanelet under administrative verktøy), og se om det er noen oppføringer der som kan kobles til problemene du nå har.

Lenke til kommentar

Eg har følgende utstyr i min:

- Selve kameraet, i huset.

- Wifi Bacpac montert i bakdør

- Wifi Remote

- Hodebånd

- Hjelmbånd

- To ekstra brakketter til liming

- Kamerastativfeste

- Hjelmfeste(selve armen)

- Ekstra arm-forlenger

- Rørfeste

- Ekstra kameraskrue(den lange typen)

Skulle gjerne hatt plass til noen kabler også, samt mer utstyr. Eg brukte kun Pelican 1400 fordi eg hadde en tom som eg ikke brukte på det tidspunktet. Men skal bytte den ut med noe billigere og større så snart eg finner noe som passer. Det er litt overkill å bruke en Pelican koffert på ett actionkamera. Vurderer å flytte innholdet over i en Pelican-kopi kjøpt på Clas Ohlson. Tilsvarer Pelican 1500. Litt større, og billigere.

Den eg har går med nød og neppe oppi en ryggsekk. Stor ryggsekk.

Lenke til kommentar

Jeg bruker koffert, da jeg er mye på sjøen og utstyet blir utsatt for støt og fukt. Denne er stor, men allikevel for liten for alle ladere og kabler og monteringsapplikasjoner og ekstrautstyr.

Kofferten rommer Canon Legria HF 200 med "Marsvin mikrofon" DM 100, Sony DSC HX9V, og GoPro kamera med batterier, ladere, kabler, og utstyr. Tablett ligger også trygt på toppen. Alt på ett sted, og for transport og lagring er denne flott. http://www.fotovideo.no/Produkter/Bæreutstyr/Koffert/B-and-W-outdoor-cases/B-and-W-Outdoor-Cases,-Type-50,-Orange,-RPD-Vann--og-støvtett-koffert-110674-p0000037116.aspx

Men å ta med seg til fjells for å hoppe base, så egner den seg nok dårlig. Rommene kan inndeles etter ønske.

Per H

Lenke til kommentar

nomore:

Nå forsøker jeg en annen pc, men der også uten hell.

Cineform har registrert backpacken og jeg har lagt inn eget passord, og trykket uppdate. Dialogboksen: "Firmware uppdate in progress" kom opp, og den lastet ned til computer, men henger nå med samme teksten og i tillegg : Do not disconnekt your Wi Fi Back Pac. Der har den nå stått i en halv time uten synlig "progress".

Hmmmm.

Per H

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...