væren Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Har bestilt den nye dekoderen, men ser nå at den nye TVen vi har tenkt å kjøpe har innebygget dekoder. Hvordan går det? Hva er fordeler med ekstern dekoder framfor dekoder i TVen (evt. omvendt)? Ønsker muligheter for å kunne ta opp programmer. Valget av TV står foreløpig mellom Sharp LC-32LE530E Sharp og Philips 32PFL6626T http://www.philips.no/c/6000-series-81-cm-32-tomme-full-hd-1080p-dvb-t2-c-32pfl6626t_12/prd/?country=no&catalogtype=consumer&language=no Ønsker å kunne koble PCen til TVen og vil derfor ha full HD. Er takknemlig om noen har synspunkter på TV-valg. Ser ut til at tilkobling TV-PC skjer via VGA. Trodde at det skulle være HDMI? Håper det går greit med disse spørsmålene i samme tråd. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Ønsker man en avansert PVR så er vel ekstern dekoder best. F.eks ta opp to programmer samtidig. Intern dekoder gir dog et enklere oppsett med bare en fjernkontroll og færre kabler. PC kan kobles enten via HDMI og VGA, det er valgfritt. Lenke til kommentar
væren Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Ønsker man en avansert PVR så er vel ekstern dekoder best. F.eks ta opp to programmer samtidig. Intern dekoder gir dog et enklere oppsett med bare en fjernkontroll og færre kabler. PC kan kobles enten via HDMI og VGA, det er valgfritt. Takk for svar. Å ta opp to programmer på en gang, det visste jeg ikke at den eksterne dekoderen kunne. Det jeg lurer mest på er hvordan ting kobles dersom jeg får to dekodere. Er det inngang på TVen som går utenom den interne dekoderen eller hvordan gjøres det i forhold til den eksterne dekoderen? Når det gjelder HDMI og VGA så ser jeg at jeg har misforstått spesifikasjonen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 TV har som regel flere HDMI og SCART innganger. En standard dekoder har SCART utgang, en HD dekoder har HDMI utgang. Kobles til TV. Fjernkontroll til TV har en knapp som velger hvilken inngang du vil se på. Her velger du intern tuner / dekoder, en ekstern dekoder, eller PC. Lenke til kommentar
væren Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 TV har som regel flere HDMI og SCART innganger. En standard dekoder har SCART utgang, en HD dekoder har HDMI utgang. Kobles til TV. Fjernkontroll til TV har en knapp som velger hvilken inngang du vil se på. Her velger du intern tuner / dekoder, en ekstern dekoder, eller PC. Takk! Det er godt å få konkret forklart hvordan valg av dekoder fungerer. Det er så vanskelig å forholde seg til folk som bare sier at "det skal gå an". Jeg våger meg på flere spørsmål: Hvis jeg velger Philips-TV så er den "klargjort for Wi-Fi" og den har "støtte for nettaplikasjoner". Samtidig så har den bare 1 stk USB. Om jeg skal på nettet via TVen så trenger jeg USB til mus + tastatur. Men hva med Wi-Fi, trenger ikke den adapteren også USB? Eller kan Wi-Fi adapter kobles til HDMI? Vil surfing på TVen være lik surfing på PC? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Wi-Fi tilkobling bruker jeg ikke, men regner som skkert at det er USB. HDMI er det definitivt ikke. Mus og tastatur? Sikker på at det kan kobles til TV? Jeg tviler litt på den. Navigering foregår med fjernkontrollen. En TV kan nok ikke måle seg med en PC. Nettapplikasjoner er YouTube, filmleie, etc. Ikke vanlig surfing. Men jeg har ikke satt meg så mye inn i dette. Har såvidt kikket på mulighetene i min TV, fant det uinteressant. Lenke til kommentar
væren Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Takk for svar! Jeg syns også forslaget (fra ElKjøp) om HDMI-tilkobling for WiFi-adapter virket merkelig. Uten mus og tastatur virker surfing skrekkelig strevsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå