Gå til innhold

Skal til Thailand, praktiske tips/pakkeliste?


Herr Brun

Anbefalte innlegg

Jeg skal til Thailand (Hua Hin) med familien i jula. Blir ikke noen opplevelsesreise/backpacking, men en familieferie/vanlig sydentur. Har ikke reist særlig utenfor europa før, er vant til å klare meg med lommebok, pass og litt klær. Hva bør jeg ta med meg? Noe jeg bør ordne? Noe jeg sannsynligvis ikke har tenkt på, som jeg burde tenkt på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gamle er ungene?

Vi fant ut at barnemat (grøt og middagsglass) var vanskelig å få tak i, så kjøp med så dere har i starten i alle fall, om unga bruker sånt ennå.

 

Ellers er det ikke mye man ikke får tak i.

 

Det var forresten én ting jeg savna der nede: Et inne- og utetermometer! Forsøkte å finne et på noen lokale butikker men uten hell.

 

Var fire uker på Phuket i april/mai, og klarer faktisk ikke å komme på noe jeg savna, eller noe jeg var spesielt glad for at vi hadde tatt med (utenom barnematen).

Bagasjevekta ble forresten flittig brukt når vi skulle reise hjem, kan jo spare noen kroner i overvekt om man pakker smart.. ;)

 

Vaksiner kan kanskje være på sin plass (husker vi tok noen).

 

Husk å gi tips, det fine (der vi var i alle fall) er at de ikke "tagg" etter tips, men ble glade når de fikk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Hei!

 

Etter en norden-ferie frister det å dra til Thailand neste sommer. Vurderer da Hua Hin (leie hus/leilighet).

Jeg hadde satt stor pris på om du kunne dele noen erfaringer fra din reise (gjerne på PM). Tenker spesielt på shoppingmuligheter, severdigheter, restauranter, hvor fullt det var på strendene osv.. alt er av interesse :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...