Gå til innhold

Delevalg til HTPC (kabinett og PSU er innkjøpt)

Anbefalte innlegg

Hei,

kjøpte et htpckabinett og strømforsyning på billigsalg på komplett.no - og nå mangler bare resten av innholdet for at hjemmekinopcen skal bli komplett. Ser for meg at bruksområdet for denne blir:

• Se HD-filmer lagret lokalt
  • Rippe filmer fra filmsamling
  • Laste ned torrenter
  • Streame video fra f.eks nrk nett-tv, tv2 sumo
  • Høre på musikk (både lokalt og stream)
  • Spille gamle klassikere (WC3, CS 1.6 osv)
  • Surfe og div kontorapplikasjoner

Win7 Ultimate og XBMC er vel nøkkelord her, men jeg er ikke fremmed for å prøve f.eks Ubuntu i oppstartsfasen.

Alt dette blir gjort på en 42" LCD HD-tv med Yamaha RX V663(7.1) hjemmekinoreceiver og Canton Movie 120MX 5.1 høyttalersystem. :)

Dette er allerede innkjøpt:

634220.jpg

Silverstone Grandia SST-GD06B HTPC Sort (308kr)

376060.jpg

Silver Power SP-SS500 500W PSU (236kr)

Så har jeg plukket ut etter beste evne, dette på komplett.no:

635395.jpg

Gigabyte GA-Z68MA-D2H-B3, Socket-1155 (849kr)

649049.jpg

Intel® Core i3-2105 Processor (1050kr)

605846.jpg

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9

To stykker (159kr stk)

627518.jpg

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

(1199kr) Denne er bare et forslag. Har nok en disk liggende til prisene kommer tilbake til normale tilstander.

493692.jpg

Lite-On DVD/Blu-Ray Reader, iHOS104-37

(490kr)

Link til delvis utfylt handleliste på komplett.

Pris for hele gildet er da 2707kr (3251kr, men har jo allerede kjøpt kabinett og PSU) og synes ikke det ser så ille ut.

Det som mangler er da et trådløst nettverkskort. Ellers skal alt være på plass. Tanker og innvendinger på komponenter (og kompabilitet) mottas med takk. Blir første gang jeg skal sette sammen en PC, så er greit å få det riktig første gangen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser jo bra ut dette.

Jeg har selv et Asus Mini-ITX hovedkort som har innebygd Wlan med to eksterne antenner som kobles til på baksiden. Merk at dette hovedkortet benytter laptop-minne (SO DIMM).

Jeg gikk for en i3-2100T som er litt mer energieffektiv enn den du har valgt. Jeg ønsket en mer stillegående PC men den CPUen du har er raskere og har bedre innebygd GPU. Det kan være en fordel ved ripping av filmer og spilling.

Lenke til kommentar

Siden kabinettet støtter makroATX-hovedkort, kommer jeg nok til å velge det. Tipper det bli bedre luftgjennomstrømning og lavere temperatur rundt komponentene. Tror nok jeg hadde blitt fornøyd med en i3-2100T, men siden prisforskjellen er så liten og 2105 leverer bedre grafikk velger jeg den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...