Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli bedre kjent?

Anbefalte innlegg

Hei!

Starter med litt basic info. Jeg er en gutt på 15 år (snart 16) og har nylig blitt kjent med en jente (samme alder). Vi ble kjent via en felles venn, og ble venner på face for noen mnd siden. Hun bor ikke så langt unna, 10 min med bil, 20 med buss, så det er ikke bare en spasertur bort til henne, men er ikke så alt for langt heller. Første dagene chatta vi egentlig ikke så mye, men jeg merka at hun var ofte på facebook på skolen når jeg også var på. Siden hun var den eneste på så begynte vi å chatte mens vi var på skolen. Etterhvert ble det bare mer og mer, og de siste to ukene har det blitt veldig mye. Nå skal jeg nevne at det alltid er hun som starter samtalene, men det er jeg som må holde dem i gang.

Hun er ganske kul å snakke med, og det virker som at hun også syns det samme tilbake. Vi har mange like interesser, lik humor osv. Hun gir tydelige tegn til at hun vil snakke med meg, så jeg er ganske sikker på at hun ikke ser på meg som en creepy stalker :p

Det jeg lurer på er, hva skal jeg gjøre/si for å bli bedre kjent? Synes det blir litt rart å spørre rett fram, siden vi enda ikke har møttes irl. Bør jeg gå sakte frem? Hvordan?

Postet av anonym: 64c388f1a37654693fbda20d240f1bd2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jamen.. Det virker så jævlig skummelt, vet at det egentlig ikke skal, men, argh :ph34r: Jeg vet ikke i det hele tatt hva hun syns om meg, eller hvordan hun ser på meg, så det er så skummelt. Vet det handler om selvtillit, men jeg er så redd for at samtalen skal gå i dass etter det. Har jo aldri møtt henne før, så vet ikke hva slags jente hun er, hvis dere skjønner.

Hva hadde dere gjort i min situasjon?

Lenke til kommentar

Ok, nå må du ikke dumme deg ut. Jeg skrev i en annen tråd for å hjelpe en person med nesten lik situasjonsbakgrunn som deg. Han lot jenta ta initiativ, og hold bare samtalen levende på kun det billigste mulige grad. Det gjelder tydeligvis ikke deg, ennå. Så jeg hjelper deg ut i fra din situasjon.

Be henne ut!

Start å snakk om noe, bare det interesserer deg, og du er interessert i hennes meninger om det. Du kan stort sett snakke om hva som helst.

Deretter så bryter du samtalen ''naturlig'' over til diskusjoner om butikker. F.eks.

Her er et eksempel:

Du: Skjer?

Hun: Ikke noe spesielt, der?

Du: Nei, ikke noe spesielt her heller, ass...

Før det nå blir pinlig stillhet og hun igjen må ta ledelsen, noe du bør gjøre, så bør du fort si noe ala:

Du: Men du!? (tydelig engasjert i det som kommer)

Hun: Ja?

Du: Jeg sjekket ut det lokale kjøpesenteret i dag, jeg er der ikke så ofte, men det var veldig kult fordi... Bla, Bla, Bla.

Snakk deretter om butikkene, kaféene, restaurantene, kinoen, steder man kan henge og slappe av, osv. VIS at du KAN kjøpesenteret, du KAN altså generelt tema, og du ENGASJERER deg i i det.

Etter å ha snakket om det, SÅÅÅ passer det mer ''naturlig'' inn å skrive tilbake: Men du? Jeg tenkte jeg skulle ta meg en tur dit neste uke, det er bare å bli med hvis du vil. :-)

Du har ikke naturligvis sjekket henne opp, men du har invitert henne ut, for trådens mål, en mulighet for å bli bedre kjent.

Svarer hun ''bare'': NEI, så kan du glemme henne, da er hun bare ikke keen. Det du avslører henne på, er at du sa ''Neste uke'', og hvis hun er interessert i å bli bedre kjent med deg irl, istedenfor å snakke med deg pga. du underholder henne i evnt. kjedelige timer, så vil hun antageligvis klare å rydde i avtalelisten sin og finne et tidspunkt med deg.

Hvis DU var interessert i en jente, og hun inviterte deg ut, neste uke, så ville du antagelig foreslått en dato/dag tilbake til hun.

Det som er avgjørende faktorer for å avsløre om hun vil møte deg. Eller kun liker FB-valideringen dere gir hverandre, det er om hun foreslår, eller spør om tidspunkt.

Hvis du sier:

Du: Jeg kan neste uke.

Hun: Åj... Nei, det går nok ikke.

Ok, glem henne. Hun kan også finne på en haug med unnskyldninger, troverdige også, men det som avgjør her, er om hun tar initiativ til å foreslå dato, eller spørre om sted, tid, tidspunkt du har tenkt.

Et annet eks:

Hun: Åj... Nei, det går nok ikke, jeg skal ditten og datten, men kanskje en dag om 2 uker? Passer det deg?

Pass på at hun ikke setter denne planen i glemmeboka, for her har du sjangs!

Et eksempel som oser av interesse:

Hun: Så bra, da! Jeg er ledig da, når/hvor/tid vil tenkte du?

Da må du fortsette videre, forslå to datoer for å ''safe'' deg, deretter så kan diskusjonen om tidspunkt komme opp neste uke, du fortsetter å planlegge, men du foreslår ''mer'' og mer jo nærmere det skjer, og ikke alt med en gang, da glemmer hun det ikke.

Dette ble et av mine mest rotete innlegg, og jeg skulle gjerne skrevet mere. Men de grunnleggende og mest effektive triksene er nok det jeg skrev her, samtidig som det er safe.

Lykke til!

- Den Gudommelige (Maka-Diyos).

Lenke til kommentar

Prat til henne, så ikke hun føler at hun alltid er den som tar kontakt :) vis at du er interessert før du spør om dere skal finne på noe.. Trenger ikke å være noe komplisert i det hele tatt.. Spør om yndlings film eller en film hun har lyst til å se.. Blir det for klein å se på film hjemme, så kan du alltid spørre om hun har lyst å bli med på kino :)

Lenke til kommentar

Såå, did I do it right?

Meg:

åå, jeg hater når folk dropper planer

Hun:

Hva ahr skjedd?

Har*

Meg:

skulle på kino med en venn, men han sa at han var sliten og ikke orket

buuu

Hun:

:(((

Meg:

hvem skal jeg gå med nååå

Hun:

Meg xD

Meg:

hvis du vil så :)

Hun:

:)

Meg

du vil altså? :)

Hun:

Jajøss

Meg:

er det ett ja?

Hun:

Ja

Jøss

:)

Men jeg skal til pappa med nokka venna..

Så jeg kan ikke:(

Meg:

åå

Hun:

Men en annen dag så:)

Lenke til kommentar

Ja, siden Onsdag så har hun vært veldig opptatt med julegreier, men vi skal forhåpentligvis se Sherlock Holmes 2 sammen! :) tok meg friheten til å lage ett diagram over hvordan det har gått de siste dagene.

post-226106-0-42227000-1324692380_thumb.png

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Haha, fy flate så konge, diagrammet ditt fikk meg til å le - høyt!

Men bare kjør på, ser ut som om dette går bra. Få henne med på kino, så begynner nok ting å gli litt bedre. Senere i romjula kan du jo eventuelt spørre om dere skal se en film sammen, enten hos henne eller deg? Det åpner jo opp for at det kan bli litt mer intimt. Ikke drøyt ofc, bare at dere ligger/sitter tett inntil hverandre. Kan jo ende opp med et kyss, kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...