Gå til innhold

blå kanter ,

icom700

Anbefalte innlegg

hei alle , jeg er ny på dette forumet,og er lit usikker om dette er det rette stedet og spørre om dette, Jeg har en glx S2, og kjører versjon 2,3,5, etter siste opdatering ble tlf lit rar når jeg er på nett med tlf, Jeg får blåe kanter øverst og nederst på siden jeg er på når jeg er på toppen eller bunn av en side FKS vg,no. Er det flere som har oplevd dette, eller bør jeg løpe og få tlf byttet,???, Takker for alle svar,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke sett den tilbake til fabrikkinstillinger. Dette er en feature, ikke en bug. Samsung la det ikke inn før i 2.3.5 versjonen.

Det er vanlig, det er med vilje. Noen liker det, andre hater det. Ingenting galt. Du vil se samme effekten når du scroller i settings osv. "Ovrescroll-glow" heter det.

Lenke til kommentar

Det er nok heller en feil ja. Du kan gjøre 2 ting:

1. Sjekk at du har siste oppdatering via Kies på PCn

2. Gjør en fabrikknullstilling under Settings-Privacy-Factory Reset

Hvis ikke det hjelper, ta den med til butikken og fortell at du har forsøkt begge deler.

Lenke til kommentar

Jeg får blåe kanter øverst og nederst på siden jeg er på når jeg er på toppen eller bunn av en side FKS vg,no. Er det flere som har oplevd dette.

Dette var noe Samsung ble tvunget til å gjøre pga. at apple mente at de hadde patent på den animasjonen Samsung tidligere brukte for å indikere at du var kommet til topp eller bunn på siden. Det er ingenting gale med mobilen din.

Lenke til kommentar

Det har lite med den glow-effekten som beskrives her. At de har vært i krig har jo lenge vært kjent, men det som står:

It was widely known that Samsung tweaked the Android Gallery app' date=' removing a "bounce-back" GUI animation, which Apple appparently patented. The modifications allowed the Samsung Galaxy S smartphone to escape a sales ban in the Netherlands.[/quote']

Altså at de endret det fra å bounce-tilbake i galleri-appen, til å ikke gjøre det. Det som er snakk om i tråden her er en system-wide effekt som kommer når man scroller lengre enn kantene av innholdet på sidene.

Lenke til kommentar

Du ba om kilder og du fikk kilder der det kommer frem at de effektene TS etterlyser ble fjernet og erstattet med en annen effekt etter krav fra apple. Apple har patent på bounce-effekten, ikke bare i galleriet, men også i andre applikasjoner som nettleser, menyer m.m. Derfor fjernet Samsung dem.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hvor du tar alt fra. TS spurte om hva glowen var.

Du sier han savnet bounce effekten.

Du har ikke vist kilder til annet enn at bounce-effekten ble fjernet pga Apple. Det står ingenting om glow i noen av artiklene. Samsung endret kun galleri appen, slik det står i artikkelen, ikke browser eller resten av systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...