jeckyll Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Heisann! Jeg har nå endelig bestemt meg for å begynde å trene seriøst, og tenkte jeg skulle undersøke og snakke med litt mer erfarne folk før jeg setter i gang Kan først begynde med å si at målet mitt er å først og fremst slanke meg, og da kommer ofte bedre selvtillit og sånn sigende etterhvert vil jeg tro. Jeg trenger egentlig en slags veiledning til ett bedre kosthold og hvordan trene riktig. Jeg er permitert frem til mai omtrent, så frem til da har jeg allverden med tid, men når sesongen først er i gang så har ikke jeg så mye tid til overs. Så jeg vil få gjort så mye som mulig før den tid. Er omtrent 1,75 høy og veier 124kg(sist jeg sjekket hvertfall), dersom det skulle hjelpe dere å hjelpe meg. Lenke til kommentar
Rhetorica Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Sjekk ut "Starting Strength" programmet av Mark Rippetoe. Det gir deg et balansert utgangspunkt. Når du har trent en stund vil dette gi deg grunnlaget til å skreddersy et eget program fordi du vil se hva som er dine genetisk svake muskelområder. Uansett hvilket program du kjører, inkluder knebøy og markløft. Det er alt for mange tullinger som kun trener bryst og biceps og de ser helt latterlige ut. Et lite kjent faktum er at når du tar mye i knebøy/mark, så vil de andre løftene dine øke i samsvar med det. Spis riktig og få nok søvn. Kjør på Lenke til kommentar
Boondocker Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Du er både interesert i kosthold og trening? Da vil jeg anbefale RYP, det er et trenings og kostholds program med masse god informasjon og forklaringer ifra TechNutrition. Her har du link til en pdf fil av programmet, anbefaler deg å lese igjennom. https://www.tn.no/assets/content/ryp/Release-YOUR-potential.pdf Eneste jeg ikke er så glad i RYP, er at de ikke inkluderer markløft. Markløft er en god øvelse som trener hele kroppen, men form er ekstremt viktig. Ser så ekstremt mange som trener markløft med dårlig form. Hvis du lurer på form er youtube og google fine plasser å starte på. Mark Rippeltoe sitt program (Starting Strength) er også et fint program å starte på, som han overfor nevnte. Lenke til kommentar
Rhetorica Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Fint jeg fikk støtte for Markløft! Det er trolig den mest misforståtte øvelsen, og den har fått unødvendig mye pepper fordi fjortiser laster 200kg på stangen første gang, løfter med krum rygg og ender i rullestol. Det fine med mark og knebøy er at de "aktiverer" hele kroppen, særlig hormonsystemet. I begge øvelsene er det viktig å passe på ryggen. Det lureste er å starte med bare stangen til man får formen perfekt. Da går det som en kule. Etter at jeg begynte med markløft har alle ryggplager forsvunnet. Jeg har fått en mye bedre holdning og dette har hjulpet på den psykiske helsen og! Det hjelper å gå med rett rygg og med blikket hevet. Det er tull at markløft kun er for styrkeløftere og bodybuildere, som mange desverre mener. Det er en øvelse alle som holder seg i form burde gjøre jevnlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå