Gå til innhold

galaxy nexus vs galaxy note

ZaqtiK

Galaxy  

19 stemmer

1. 1. Nexus eller Note

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vinglet veldig fram og tilbake mellom Nexus og Notè som neste mobil, men Notè er blitt mitt endelige valg :)

Pga skjerm størrelse, kamera kvalitet (jeg tar mye bilder sommer som vinter pga jeg jobber som testpilot og journalist for ett snøscootermagasin) og ikke minst, ICS kommer jo også til Notè etterhvert og jeg MÅÅÅÅ ikke ha det umiddelbart. Å så langt ser jeg på Nexus tråden at det er mye som ikke støtter ICS på Marked foreløpig så om man venter noen mnd til alt fungerer bedre så har man jo sikkert allerede fått ICS :)

Lenke til kommentar

Så så, har du et miniatyrhode, så er det ikke rart det ser dumt ut. Har hatt Note i litt over en uke nå, og den fungerer veldig bra. Størrelsen har jeg blitt vant til, og jeg skjønner ikke hvordan jeg klarte å leve med Desire HD i ett år! Den er jo knøttliten nå :p

Note finnes også i hvit, men er man allerede så forfengelig at man tror at verden sirkler rundt en, så anbefales ikke den da man tilrekker seg uønsket oppmerksomhet rundt størrelsen (Den hvite ser større ut enn den blå/sorte). Skal nevnes at jeg ikke har merket at noen har stirret på meg mens jeg har snakket i telefonen, men jeg innbiller meg at folk har bedre ting å gjøre enn å gjøre nettopp det.

Her er fra SlashGear sin test av Note, og slikt ser det ut når en person med et normalt hode snakker i den. På avstand så legger man ikke merke til størrelsen.

Galaxy-Note-as-phone1-540x441.jpg

Endret av LordManhattan
Lenke til kommentar

Jeg sliter veldig med å velge faktisk...... :( Notè frister hakket mer enn den Nexus men å ligge å jakte på trådene med Notè og Nexus gjør ikke saken lettere for meg.

Begge mobilene har både kvaliteter og mangler jeg ønsker i en mobil.

Nexus: ICS, glimrende skjerm og den ligger ett steg forran alle andre nettopp pga ICS.

Minus er at den ikke har minnekort støtte og kamera kvaliet siden kamera blir ofte brukt..

Lagger den pga mange av apps på marked ikke støtter ICS enda?

Notè: Nydelig størrelse på mobilen, glimrende skjerm på denne også, ICS vil komme til den, bedre kamera og minnekort støtte.

Hvordan fungerer apps pga skjermstørrelse? Lagger det? Vil alle apps jeg bruker pr dags dato på mitt mareritt av en LG optimus 2X?

Facebook, Wordfeud, Sparebank og DNB, spottify osv?

Lenke til kommentar

Av de nevnte applikasjonene så har jeg kun brukt Facebook. Men alle apps som jeg har prøvd fungerer fint. Den eneste appen jeg har kommet over som lagger litt er Google Currents, men dette må være snakk om dårlig optimalisering siden Galaxy Nexus-leiren også rapporterer at den lagger (mulig det er oppløsningen). Videre er det noen spill som ikke fungerer som f.eks 9mm, Backstab og GTA 3 som ble lansert idag. Jeg innbiller meg at det også er oppløsningen som ikke er støttet enda, så en oppdatering er vel det som må til.

Det er også en del apps som ikke fungerer på ICS, så uansett hva du velger så vil du ikke kunne kjøre ALLE appene (akkurat nå). Men alt dette er jo software, så dette er ting som vil fungere i nærmeste fremtid når utviklerne har oppdatert appene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...