Hanramli Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Hei Jeg rotet litt rundt i skuffer og skap hjemme hos mamma og pappa etter et kamera jeg husket fra barndommen, og fant det heldigvis. Så vidt jeg kan se er det helt likt dette kameraet: http://photo.net/classic-cameras-forum/00Tu2H Jeg vet ikke så mye om det, og jeg finner egentlig ikke så mye informasjon om hvor vanlig dette kameraet er. Ikke det at jeg vil be dem selge det til noen som har mer glede av det, enn at det skal ligge gjemt bort i en skuff hos dem(kan tenke meg å overta det selv, hehe), men nyskjerrigheten har jo tatt meg. Er det noen som har den villeste idè om kameraet har noe verdi, bortsett fra affeksjonsverdien da. Er det mulig å få tak i film til kameraet, kan evt. den lokale fotobutikken ha noe som passer? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Beltica bruker faktisk vanlig 135-film, som er den varianten man får tak i overalt. Det kameraet er egentlig ganske snedig; søkeren kan justeres for å kompensere for parallakseforskyvning, i alle fall på en del av variantene. Ser ditt eksemplar ut til å ha en sånn funksjon? Og hva slags objektiv har den? Det finnes, som typisk for sånne kameraer, en haug med forskjellige objektiver og lukkere. Siden den bruker film som er billig og lett å få tak i anbefaler jeg å kjøpe en rull og teste det ut. Sånne kameraer er morsomme å bruke, selv om det kan være en utfordring at fokusering og eksponering skjer på øyemål. Det ville forøvrig overraske meg om pengeverdien er nevneverdig. Sånne små belgkameraer ble det produsert veldig mange forskjellige varianter av, og de fleste selges vel for rundt hundrelappen. Hvis denne hadde vært spesielt dyr og eksklusiv, tror jeg det hadde vært lett å finne ut på internett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå