Secondbite Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Hei ! På ønskelista i år står ekstern blits på toppen - men hvilken skal velge? Ut ifra det jeg har lest meg frem til er det Canon Speedlite 320 EX II eller Canon Speedlite 430 EX II det står i mellom. Høres det ok ut? Hvis ja - hvilken av dem ville du ha valgt? Hvis ikke - hva da? Jeg er n00b når det gjelder blitser, og har aldri eid en - men drømmen er jo å ha et komplett fotostudio en gang i fremtiden, og jeg vil jo helst starte med et godt grunnlag! Så er det noen som kan hjelpe en håpefull "soon"-to-be fotograf? Red: kameraet jeg sitter med er forøvrig Canon EOS 450D, om det skulle ha noe å si Endret 13. desember 2011 av Secondbite Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Tror nok jeg hadde gått for 430EX II, grunnet at den har fast fokuslys, mulighet til slaveinnstillinger "kun med 7D,60D,600D". Men pass på, det er endel 430EX blitser til salgs som er av det gamle typen,kjøp heller generasjon II den er mye bedre på alle områder og faktisk billigere en den gamle utgaven. Endret 13. desember 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Ottern Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Hei.. Mitt råd: Kjøp den dyreste blitsen du har råd til, den kan ikke koste mer enn at du har råd til denne boken: Alt du MÅ vite om din Canon blits Du kan kaste bruksanvisningen til blitsen når du får den, den er ubrukelig sammenlignet med denne boka. Blitsen min var bare en diger dings på toppen av kameraet mitt inntil jeg kjøpte denne boken. Den tar for seg alt du trenger å vite for å bli en master med Canon sine blitser. Er ikke mange bøker jeg føler har vært verdt pengene, men denne er så god at du bare MÅ ha den.. Spesielt når du har Canon blits. Takk for seg =) -Fredrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå