Gå til innhold

Databutikken tok 3 mån.og 16 dager at betale meg!!!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte ett Sapphire Radeon 9800Pro fra Databutikken i begynnelsen av april. Viste seg at PCen min med SIS655 brikkesett hadde image defekter med Radeon korter så jeg sente kortet til bake uåpnet. Fikk teste PCen min med et annet Radeon 9800 kort dagen for jeg mottok kort fra Databutikken.

 

Sente kortet med engang til bake uåpnet. Kortet komt til Oslo i slutten av April.. men kortet ble hentet av dem 5 mai fra Oslo.

 

Jeg sente meiler med forsporsel om når jeg vil motta tilbake betaling, ikke noen svar. Jeg sender flere meil og en del av dem provoserene. Ingen svar. Sender klage til styret fra hjemmesiden deres og får da svar: "Din sak blir handert snårt". Jeg tenker mmhh.. snårt.. nu er den juni og over en måned siden dem mottok pakken fra meg.. hvor lang tid tar sånne tinger egentlig i sverige? Jeg venter 2 uker til og nu nermer det seg juli og jeg sender meil. Ingen svar.. sender uhoflig provoserene meil og da får jeg svar: "Din ska handeres snårt". Samme standard tull igjen fra dem. Jeg snakker med forbrukerrådet og prøver at ringe til Databutikken etter at ha fått tips fra forbrukerrådet. Jeg får tak i en som heter Petter i support og han høres "normal" ut og skal se på saken. 3 uker går og ingenting og nu har jeg bestemt meg at gå i sak mot dem. Forbrukerrådet finner Databutikkens avdelig her i Norge og ber meg at sende dem (norske avdelingen) ett brev til dem som siste forsøk for sak, har sent ca 20 meiler nu til Sverige. Jeg sender brev med angrefrist skjema og en del av meiler som jeg har sent databutikken. Så ringer jeg til dem her i Norge og snakker med en fru som er veldig høflig og grei. Hun var snill nok til at sjekke opp med Sverige og kan purre dem om opplysingene og til slutt betale meg.

 

Jeg fik betalingen i dag inn på kontoen min. Databutikken har brukt 3 måneder og 16 dager til at betale meg og kun etter at jeg er på siste skrit med en sak mot dem. I tilleg var det purring fra norske regnskapsføreren som kom saken av gården IKKE servicen fra Sverige! Tenk om frustrasjonen og irritasjonen som en går igjennom bare til at få til bake som tilhører deg. Vi snakker om 4050kr, eller en uken lønn for en vannlig fyr.

 

Min konklusjon er ikke bare at du skal ikke handle med Databutikken men du skal også slutte at spare 50 til 200kr på en del websjopper. Det er ikke vert det. Betal 100kr mer og få service og respekt som en kunde, det er vert det.

 

Databutikken ser ut på hjemmesiden til at være ett seriost firma men tro meg, det er noet fryktelig galt med dem. Gjør deg sjølf en tjeneste og handl hos psdata eller absolutt eller en av de sollide norske websjopper!!

 

Vennlig hilsen,

Simon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjøpte kortet på postoppkrav og du visste på forhånd at du ikke ville ha kortet, hvorfor løste du det ut da istendenfor å sende det direkte tilbake uten å betale oppkravet, betalte du kanskje på forhånd. :roll:. I så tilfelle får du nesten skylde deg selv.

Lenke til kommentar
Jeg vill heller si , tid = penger , og at han børde nesten fått merr penger tilbake for allt det han gjikk hjennom for å få pengene sine.!!

 

Selv om du ikke ser etter sympati , så har du min fulle støtte/sympati!!!

 

Ja!

Regn ut hvor mye ekstra tid du har brukt på dette tullballet og send dem regning! Ta noe sånn som .. 150kr/timen... Tvilsomt at du får betalt, men lov å prøve seg !

 

btw. veldig liten signatur du hadde

Lenke til kommentar
Hvis du kjøpte kortet på postoppkrav og du visste på forhånd at du ikke ville ha kortet, hvorfor løste du det ut da istendenfor å sende det direkte tilbake uten å betale oppkravet, betalte du kanskje på forhånd. :roll:. I så tilfelle får du nesten skylde deg selv.

 

I absolutt ingen situasjon kan en kunde skylde på seg sjølf, du betaler for en produkt som du har bestill i god tro og bør at få full service for den uavhenging av betalings måte. Barnslig post UAM.

Lenke til kommentar

Det er snakk om realitetsorientering, hvor mange poster har ikke vært om dårlig etterservice og sen returbehandling fra butikker. Joda, juridisk sett har butikken ansvar for å gjøre opp for seg, men det går kanskje ann å tenke litt selv på forhånd. :roll: Nå står det faktisk ikke noe om betalingsmåten som ble benyttet her, så fra min side er uttalelsen generell.

Når vi er inne på utrykk som "barnslig" er totalt ansvarsfraskrivelse noe av de mest umodne trekkene man kan ha.

Lenke til kommentar

UAM.. vær så snill, dit argument har ingen referanse i det som skjedde. La oss holde oss på topic. Start ditt eget hvis du har behov til at si at alle er dumme som ikke får den service som dem skal få fra websjopper. Realiterings orienteringen er slik at Databutikken har en profesjonell side og ert stort firma. Ditt post blir bare barnsligere.

 

Simon

Lenke til kommentar

Til Digi, Norway og OgnMM.

 

Takk for deres poster. Jeg har lest magne historier her og kan lett sette meg i andre sin spor som har betalt for en produkt i god tro og så blir dem bare tullet med av websjoppen. Jeg har akkurat tenkt om dette.. TID = Penger og egentlig skulle jeg ha sent Databutikken regning for tiden som jeg har brukt til at få pengene mine til bake men jeg vet at det vil ikke gi noen resultater. Det nest beste er at poste her hvad som har skjedd så andre kan ungå tullball med Databutikken. Til slutt vil Databutikken være ferdig at grave sin egen grav på det Norske markedet.

 

Takk for alle inskudd og jeg håper at de som har flere slike historier poster her. Ikke la folk som påstår at dette er sjølffortjent eller andre post som har ingenting med topiken at gjøre stoppe dere. Det er viktig for oss alle at få sånn ut i dagslyset og til at ungå sånne situasjoner.

 

Vennlig hilsen,

Simon

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du er sår for at du ikke får ubetinget støtte Simon, mente vel forsåvidt ikke at du bærte hele ansvaret situasjonen, det er klart at Databuttiken har et ansvar for å gjøre opp for seg på en redelig måte og innen en rimelig tid. Det eneste jeg ønsket å tilegge var at privatpersoner bør tenke seg om før man tar på seg kreditors ansvar, nemlig å kreve inn penger. Det er mye lettere for et stort firma å kunne organisere pengeinnkreving.

Derfor var mitt poeng, betal ikke noe på forhånd hvis det kan unngås. :)

Lenke til kommentar

Herregud UAM.. Postet er ikke for at be om noen støtte, sympati etc., saken er over. Jeg ba ikke om din støtte eller noen sin støtte.

 

Det eneste jeg ønsket å tilegge var at privatpersoner bør tenke seg om før man tar på seg kreditors ansvar

Ok neste gang sier jeg til websjoppen.. Send meg var og jeg skal prøve den og hvis jeg er fornøyed da sender jeg dere betaling :D

 

mente vel forsåvidt ikke at du bærte hele ansvaret situasjonen

Hvilket ansvar mener du at jeg bærer ovenfor situasjonen?

Jeg betalte for et produkt og sente en produkt til bake i 100% tilstand og uåpnet. At Databutikken så ikke fyller sin del av pliktene er ikke mitt ansvar men mitt problem.

I følge ditt utsang kan man konkludere at jeg har ansvar til situasjon fordi jeg handlede på webben fra dem.

 

Må være noet galt når folk kan ikke forstå en sån post om erfaring. Glad at hardware.no har gitt oss denne mulighet til at dele erfaring med hver andre, trist at enkle kan ikke lese om andre sin erfaring uten at prøve at sette folk som handlet i god tro i dårlig lys. Samme som at skylde på voldsoffre at de var dumme at være en sted på en hver tid og ble voldtatt.

 

UAM, gi deg.

Lenke til kommentar

Du opplyste selvfølgelig ikke om hvilken betalingsmåte du benyttet deg av.

 

Men poenget mitt var:

Hvis det er slik at du betalte postoppkrav, som de fleste av oss gjør for en pakke, som du på forhånd visste at du skulle returnere, så var jo det i grunn dumt av deg og ikke returnere den direkte uten å løse den ut, og enkelt å greit informert Databutikken om dette.

Hvis du ikke betalte oppkrav derimot, var ikke mine innlegg rettet mot deg, men en generell uttalelse.

 

Det er ingen grunn til å hisse seg opp Simon. 8)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nå har jeg brukt databutikken som leverandør til mitt datautstyr, både til jobb og privat, i snart 3 år. jeg har hatt mang en retur, og mang en service, men jeg har aldri opplevd uhøffelighet, avvist, eller noe som i nærheten kan ligne på hva som blir fortalt. i motsetning har jeg veldi dårlige erfaringer med komplett og psdata, som er trege, dyre og rett ut frekke.

 

så for meg er databutikken et bra valg, og det vet jeg at det er for mange andre også. det er frustrerende når ting som det der skjer, men det skjer på ingen måte alle. for all del, mennesker er blant jordens smarteste når det gjelder kommunikasjon, men også vi har masse feil der. tror det er det som har skjedd med deg, rett og slett en kommunikasjonssvikt på databutikken sin side.

Lenke til kommentar
Du opplyste selvfølgelig ikke om hvilken betalingsmåte du benyttet deg av.  

 

Men poenget mitt var:  

Hvis det er slik at du betalte postoppkrav, som de fleste av oss gjør for en pakke, som du på forhånd visste at du skulle returnere, så var jo det i grunn dumt av deg og ikke returnere den direkte uten å løse den ut, og enkelt å greit informert Databutikken om dette.  

Hvis du ikke betalte oppkrav derimot, var ikke mine innlegg rettet mot deg, men en generell uttalelse.

 

Det er ingen grunn til å hisse seg opp Simon. 8)

 

Hvis du gjør dette så må du betale verdi forringelse og gebyr,

i noen buteikker er dette 500kr + gebyr .

 

Dette er helt idiotisk råd .

Lenke til kommentar

 

 

Min konklusjon er ikke bare at du skal ikke handle med Databutikken men du skal også slutte at spare 50 til 200kr på en del websjopper. Det er ikke vert det. Betal 100kr mer og få service og respekt som en kunde, det er vert det.

 

Databutikken ser ut på hjemmesiden til at være ett seriost firma men tro meg, det er noet fryktelig galt med dem. Gjør deg sjølf en tjeneste og handl hos psdata eller absolutt eller en av de sollide norske websjopper!!

 

Vennlig hilsen,

Simon

 

Enig :yes: Betal heller noen lapper mer for trygghet og service :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
nå har jeg brukt databutikken som leverandør til mitt datautstyr, både til jobb og privat, i snart 3 år. jeg har hatt mang en retur, og mang en service, men jeg har aldri opplevd uhøffelighet, avvist, eller noe som i nærheten kan ligne på hva som blir fortalt. i motsetning har jeg veldi dårlige erfaringer med komplett og psdata, som er trege, dyre og rett ut frekke.

 

så for meg er databutikken et bra valg, og det vet jeg at det er for mange andre også. det er frustrerende når ting som det der skjer, men det skjer på ingen måte alle. for all del, mennesker er blant jordens smarteste når det gjelder kommunikasjon, men også vi har masse feil der. tror det er det som har skjedd med deg, rett og slett en kommunikasjonssvikt på databutikken sin side.

 

komplett har jeg ingen personlig erfaring med, psdata har rykte på seg for å være imøtekommende og hyggelig, god kundeservice og kjapp..

men det er ikke det dette innlegget handler om så jeg tror jeg tar å kommenterer hoveddelen.

hadde dette vært en enslig situasjon i et hav av vellykede kjøp så hadde jeg selvsagt sett på dette som "kommunikasjonssvikt".

men dette er en sak av MANGE, det er faktisk utrolig skjeldent jeg ser en tråd som har noe med databutikken å gjøre hvor noen faktisk sier noe positivt om dem, jeg har ingen problemer med å forstå at dette er nytt tilfelle som er med på å gravlegge databutikken sin aktivitet i norge..

nå vet jeg ikke hvordan kundeservicen er i sverige og danmark, men den kan umulig være noe verre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Du opplyste selvfølgelig ikke om hvilken betalingsmåte du benyttet deg av.

 

Men poenget mitt var:

Hvis det er slik at du betalte postoppkrav, som de fleste av oss gjør for en pakke, som du på forhånd visste at du skulle returnere, så var jo det i grunn dumt av deg og ikke returnere den direkte uten å løse den ut, og enkelt å greit informert Databutikken om dette.

Hvis du ikke betalte oppkrav derimot, var ikke mine innlegg rettet mot deg, men en generell uttalelse.

 

Det er ingen grunn til å hisse seg opp Simon. 8)

 

Hvis du gjør dette så må du betale verdi forringelse og gebyr,

i noen buteikker er dette 500kr + gebyr .

 

Dette er helt idiotisk råd .

 

så lenge UAM stiller seg frivillig til å betale pengesummen+gebyr så kan han få lov til å fortsette å råde folk til å gjøre "smarte" ting..

slike "stunt" skal kun gjøres hvis du har kontaktet webshopen i god tid på forhånd slik at du får avklart saken med dem slik at du blir opplyst om eventuelle konsekvenser..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...