Jefe Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Hei, jeg fikk innkallingen til førstegangstjeneste i dag (på 20 årsdagen faktisk), og lurer på hvordan jeg kan bli fritatt. Har andre planer enn Forsvaret. Har møteplikt i April 2012, og skal inn i Kongens Garde. Har egentlig ingen helseproblemer foruten ganske kraftig pollenallergi. Fikk også 6/9 i hørsel på det ene øret under Sesjon. Dog, han fyren sa at det kunne bare være tilfeldig. Var på konsert ikke så veldig lenge før. Setter pris på raske svar. Lenke til kommentar
Erratum Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Hva er grunnen til at du ønsker å bli fritatt? Jeg synes militæret var dritkult og kunne gjort det igjen. 1 Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 Det er det sikkert. Hadde lyst en gang i tiden jeg også, men har planer om å studere i utlandet fra høsten av. Derfor var dette en realt slag i trynet. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Det er egentlig svært lett å bli fritatt nå. De har kuttet så mye i budsjettene de siste årene, at det er bare å ringe vernepliktsverket og si du ikke har lyst egentlig. Men du blir ikke fritatt "for godt" med mindre du har medisinsk grunn for det. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Har du papirer om allergien fra lege? Isåfall, kjør på med det. Du klarer ikke være ute i natur uten medisinene dine. Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 Nei, men kan få det fra fastlegen. Er det så mye å være ute i natur i Kongens Garde? Skal ringe dem snarest. Takker for raske svar. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Do that... Selv om gardister vil påstå det, er det vel ikke til å stikke under en stol at de tilbringer mer tid med nesa i skokremboksen enn i skauen. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Enkelt: Bare svar på at du ikke vil inn i militæret og legg ut grunnen når de spør deg om hvorfor. Hadde jeg kunne gått tilbake i tid ville jeg sagt til meg selv at jeg burde inn samme eff... Angrer på at jeg ikke ville nå. 4 Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Snakket med Forsvaret på telefon i dag (ringte i forrige uke, men da hadde de fri). Var ikke så enkelt for meg i alle fall. Må ha legeattest, som igjen skal sendes inn til Forsvaret. Kontaktet fastlegen i dag, og vet at attest ikke er noe problem. Håpe bare at pollenallergi er nok for militærlegene, sånn at de lar meg slippe unna. Er jo medisiner involvert fra April til langt utpå sommeren. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Regner med at pollenallergien holder i bøtter og spann. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Første dagen så syter du som ei kjærring.. da sender de deg rett hjem. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Hva faen, du har pollenallergi og vil ikke inn, men likevel blir du innkalt. Jeg er rimelig frisk, vil i forsvaret, krysset av på sesjon del 1 at jeg var innterissert i befal, jeger, lærling og flygeskolen utdanning. Likevell blir jeg ikke innkalt. Lenke til kommentar
Jefe Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Jeg vet. Merkelige saker, jeg vet om flere som vil inn, men som ikke har kommet med. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Hmm, tror jeg skal ringe dem i morgen jeg.... Lenke til kommentar
William_S Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Forsvarets logikk er slik. De som ikke vil inn skal plages, de som vil inn får ikke lov eller blir ikke innkalt. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Selekteringen til førstegangstjenesten er noe av det idiotiske jeg har vært borti. Umotiverte folk som helst ikke vil inn til førstegangstjeneste blir innkalt rent tilfeldig, mens mange av de motiverte må mase på vernepliktsverket for å i det hele tatt bli innkalt. Det samme gjelder selekteringen til repøvelser i Heimevernet. De fleste jeg kjenner har ikke blitt innkalt til repøvelse årlig (selv de som tjenestegjorde samme sted og er bosatt i samme by), noe jeg blir til tross for at jeg ikke ønsket det. Tross dårlig innsats under forrige oppkledningsøvelse i HV presterer de faktisk å sende meg på lagførerkurs denne gangen, så nå er de vel ute etter umotiverte ledere som i verste fall skal lede motiverte soldater. 4 Lenke til kommentar
coyoteulf Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Militærets logikk er ikke som den i resten av verden. I militæret blir kokker satt til å kjøre lastebil og lastebilsjåfører satt på kjøkkenet. Det er som et bakvendtland. Til og med klesstørrelsene er baklengs. S er large og L er small. Endret 5. januar 2012 av coyoteulf 8 Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Militærets logikk er ikke som den i resten av verden. I militæret blir kokker satt til å kjøre lastebil og lastebilsjåfører satt på kjøkkenet. Det er som er bakvendtland. Til og med klesstørrelsene er baklengs. S er large og L er small. Størrelsene er bare oversatt... S for Stor og L for Liten. Ganske logisk. 4 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Det var vel heller en humoristisk kommentar anntar jeg. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 9. januar 2012 Del Skrevet 9. januar 2012 Låner tråden din litt, Jefe Er innkalt i garden i april jeg og, men vil studere istedenfor. Tror dere jeg kan bli erklært ikke tjenestedyktig på grunnlag av at jeg er plattfot? Håper vi ikke møtes i April, Jefe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå