Gå til innhold

min 500m stopper opp, arggghh

vidarv

Anbefalte innlegg

Hai

Har problem med at min 500m med 40GB harddisk går helt i stå etter noen minuters bruk etter oppstart. Dvs først er den helt ok, men når jeg eks ikke har brukt tastaturet et par min, <eks hvis jeg leser en artikkel på vg> så starter hd å jobbe noe sinsykt, og jeg kan ikke få kontakt med pcen på kanskje 2min... såvidt jeg kan bevege på muspeker og skjermbildet bare såvidt oppdaterer seg <bare deler av gangen>... dette er jo bare heeeelt siiiinsykt irriterende... Dere vil nok si at dette er et softwareproblem , dvs at jeg kjører et eller annet program som jobber mot harddisk. Til det kan jeg si at jeg har prøvd å stoppe alle mulige program som mulig, alle program i Taskbar, systemtray, og nesten alle prosesser som ligger under oppgavebehandlingen har jeg prøvd å stoppet... nå er eneste teorien min at det er medfølgende XP home edition som utfører en eller annen idiotisk operasjon som forårsaker dette... NOEN ANDRE SOM HAR OPPLEVD DETTE? NOEN SOM VET HVA SOM ER GALT?

har som sagt deaktivert alle program jeg kan uten at dette hjelper...

<har til og med vært inn i regedit og stoppet programmene som ligger i Run>

hilsen

Irritert 500m bruker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

glemte å si at jeg har 512MB ram ... og når jeg omsider får kontakt med pc'en igjen så bruker jeg alltid å sjekke minneforbruket, og det bruker å ligge mellom 80-100Mb og det er jo normalt...

(jeg er forøvrig veldig keen på å ha generelt lite minneforbruk selv nettopp pga å ungå slike ting..)

Lenke til kommentar

Har du sjekka "power options" i kontrollpanel? Kan jo hende strømstyringa er satt til å bruke minimalt med cpukraft og skrur av hd etter 2 min...

Høres ikke ut som et strømstyringprogram bør gjøre en maskin så treg, men det er nå et forslag.

K

Lenke til kommentar

stapp inn en Linux Live-cd så surfer du i en 2-3 timer å se om det samme skjer der.

Og - nei, en linux live-cd vil ikke røre systemet ditt.. Du kan kjøre Windows XP Home like fint etterpå. Skal iallefall være slik, har aldri hatt problemer jeg ;) Heller aldri sett noen som har hatt.

Finnes mange live-cd'er. Den mest kjente er nok Knoppix (700mb ISO fil).

Selvfølgelig er ikke Knoppix like kult og herlig som andre skikkelige linux-distroer beregnet på PC-bruk, men den er fin til ditt teste-pcen bruk. :D

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...