H?rselsvern Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Heisann.. Har kjøpt ett produkt som butikken ikke kan levere - varen var tilgjengelig i nettbutikk og er nå betalt, men fikk mail om idag at varen ikke var tilgjengelig. Har jeg da rett på å få tilsvarende vare til samme pris? Finnes det noen praksis på dette? Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Det er forbrukerkjøpsloven kapittel 5 (§ 19-§ 25) om forsinkelse, og kapittel 11 (§ 52-§ 54) om erstatning som gjelder i ditt tilfellet. Merk at loven bruker ordet "forsinkelse" både om "levert for sent" og "ikke levert" (§ 19). Du kan som forbruker i utgangspunktet velge å enten heve kjøpet og få returnert kjøpsummen (§ 23) eller kreve kjøpet gjennomført ("kreve oppfyllelse") (§ 21). I begge tilfeller kan du kreve erstatning, f.eks hvis kjøpet heves og du får ekstra kostnader ved å kjøpe en identisk eller tilsvarende vare hos en annen butikk ("dekningskjøp") (§ 24 og § 52-§ 54). Se http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html for hele forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 Oki, takker for svar. Vil egnetlig ha kjøpet gjennomført, men kan selvsagt oppgradere gjenstanden, for samme sum som det gjenstanden som jeg i utgangspunktet ville ha. Får prøve å ringe de i morgen å høre hvordan de vil forholde seg til dette. Lenke til kommentar
darket Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 så produktet var tilgjengelig, og du bestilte+betalte i nettbutikken, og nå sier de at det ikke er tilgjengelig likevel? i de fleste tilfeller får man erstatningsvare som er tilsvarende eller bedre uten for mye kjas og mas, har ihvertfall jeg opplevd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå