Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Heia NGT! :)


Anbefalte innlegg

Var inne på adsl routeren og dillet litt for et par dager siden...

 

Der ser jeg til min store glede: "Up: 1664/512 Kbps"

Altså en nedlastingshastighet på 1664kbit! Trekk fra ca 18% tap og du har en reel hastighet på ~170kB/sec. Over 40kB/sec (har 1mbit = 128kB/sec) mer enn jeg betaler for. Er ikke det bra så vet ikke jeg!

 

Fler enn meg som har fått høyere hastighet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står det samme inne på min router. Vet ikke helt hva dette betyr.

Det kan jo hende at linjen er satt opp til å takle mer, men at gjennomsnittlig hastighet skal ligge på 1024 KBit...?

 

Men stusset faktisk i går over at det gikk så fort å laste ned noe. Kjørte to nedlastinger samtidig, og og begge var på over 100KByte/sek.

Lenke til kommentar
Tror jeg har fått en økning selv faktisk, men hvor sjekker jeg det?

 

Edit: Neh, i dag viser iallefall ikke ITAvisen.no meg noe mer enn normal hastighet. I går hadde jeg +200 kb/s

 

Kjørte testen nå, og fikk Nedlastingshastighet: 1419 kbit/s på et Charlie abonnement.... Ikke dårlig. ( Og egentlig har jeg bare Bravo, men er fortsatt innenfor de 3 første månedene....)

 

For å komme inn på routeren din, telnet'er du til 10.0.0.1, og bruker passord og brukernavn som du (kanskje) har fått fra NGT. Har du ikke noe brukernavn/passord til routeren må du ringe NGT. Det måtte jeg.

Lenke til kommentar
NextGenTel vil i løpet av denne uken endre hastigheten på eksisterende Bravo og Charlie kunder.

 

De nye hastighetene vil være:

 

Bravo 850 økes fra 704 kbps til 850 kbps.

Charlie 1350 økes fra 1024 kbps til 1350 kbps.

 

I forbindelse med hastighetsøkningen vil noen kunder oppleve noe nedetid. Oppdateringstidspunkt vil være mellom kl. 24.00 og kl. 07.00 i løpet av uke 33. I enkelte tilfeller må ruter restartes for å komme på nett igjen etter endringen. Restart foregår ved å slå av og på strømmen.

 

Vi håper denne endringen vil gi bedriften Deres enda større glede av bredbåndsoppkoblingen

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel AS.

 

Kanskje dette har noko med saken å gjere?

 

-Green-

Lenke til kommentar
Nei, det siste året (tror jeg), må du ha kundenummer og aktiveringspassord for å komme deg inn i routeren.

 

Nye kunder må det ja. Og de som oppgraderer firmwaren/får ny router fra NGT. Jeg bruker fortsatt admin/noway. Noe poeng i å oppgradere egentlig?

 

Green: Det forklarer det meste ja :) Har ikke fått noe info om oppgradering på mail. Fant ikke noe på ngt sine sider heller (ikke det at jeg letet så veldig mye...) Hvor fant du den infoen?

Lenke til kommentar
"]:evil: Hvorfor setter de ikke opp hastigheten til oss med 2Mbit da?

1945 kbit/s. hos Itavisen....

 

Njaal

 

Forstår at det er litt frustrerende for dere 2mbit kunder ja.. Dere fikk ikke oppgradering da NGT ga Bravo en økning fra 640 - 704 heller.. Vil tro de bare oppgraderer de laveste hastighetene for at de ikke skal bli for steinalder i forhold til bredbåndsmarkedet

Lenke til kommentar
"]:evil: Hvorfor setter de ikke opp hastigheten til oss med 2Mbit da?

 

Fordi du har sånn student-tilbud-ting gjennom NTNU, kanskje?

Det skal da ikke ha noe å si! Tror du NGT gidder å ha en egen abonnementstype kun for studenter?

NGT sjekker forresten ikke om man er student hos NTNU engang, det er bare å sende en mail til dem fra en studmail-adresse og be om å få studenttilbudet, så funker det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...