Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Prøvemuntlig HJELP! - Samfunnsfag

Anbefalte innlegg

Hei, vi skal ha prøveeksamen jeg fikk oppgaven idag og skal fremføre den i morgen.

Jeg skal stå og snakke om dette i 15 minutter, og har begynt på en powerpoint. Jeg trenger litt hjelp til denne oppgaven, da jeg sliter med å få flettet sammen ting. Det er viktig åha en rød tråd gjennom hele oppgaven, og jeg sliter med det.

Oppgaven lyder som følger:

Samfunnet - der kulturer møtes

Millioner av mennesker i verden er til enhver tid på flyttefot av ulike årsaker. Formuler en eller to problemstillinger som tar utgangspunkt i temaet. Gjør rede for historiske, geografiske og samfunnsmessige årsaker til at folk flytter/flykter.

Kompetansemål fra lærerplan:

• Forklare hva holdninger og fordommer er og drøfte muligheter og utfordringer i flerkulturelle samfunn
  • Forklare hvorfor kultur ikke er medfødt, og gjøre rede for og analysere kulturelle variasjoner
  • Drøfte befolkningsutvikling og flytting i nyere tid
  • Drøfte viktige omveltninger o samfunnet i nyere tid, reflektere over hvordan dagens samfunn åpner for nye omveltninger

Det ville vært til stor hjelp, om noen kunne hjulpet meg med noen bra kilder, og kanskje oppsett på poweroint. Da jeg ikke er så god på dette.

Takk for meg - PixieMe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...