jecpah Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Men! Kan man laste ned filer og musikk? Utifra testen, nei. Da kan man ikke sammenligne denne med en pc funksjons messig. Er det noen nettbrett som kan laste ned f.eks torrents?? Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Skal dette bli en diskusjon om ultraportabel vs. nettbrett? Vil du ha et fullverdig OS, tastatur og en kjølevifte så er vel saken klar? Kjøp en ultraportabel om det er det dere vil. Jesus. Endret 14. desember 2011 av LordErik 1 Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Da skjønner jeg mer Er det en helt ny patent eller vil tastaturet fra den gamle passe til den nye også? Det gamle er ikke kompatibelt Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Men! Kan man laste ned filer og musikk? Utifra testen, nei. Da kan man ikke sammenligne denne med en pc funksjons messig. Er det noen nettbrett som kan laste ned f.eks torrents?? Min Pad, 1.get Transformer har ingen problemer med å laste ned torrents.. Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Men! Kan man laste ned filer og musikk? Utifra testen, nei. Da kan man ikke sammenligne denne med en pc funksjons messig. Er det noen nettbrett som kan laste ned f.eks torrents?? Det finnes flere torrent klienter til Android, så bare å laste ned en torrent app fra Android market https://market.android.com/details?id=com.mobilityflow.torrent&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5tb2JpbGl0eWZsb3cudG9ycmVudCJd Endret 14. desember 2011 av DroidOle Lenke til kommentar
phel21 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Det er vel heller slik at tegra2 har vært referansen for android-brett det siste året. Forskjellen mellom de ulike brettene har nesten bare være fysisk design. Når det viste seg at tegra2 ikke leverte den ytelsen Nvidia hadde lovt ved lansering ble det et sørgelig resultat. Håper tegra3 blir bedre. Skal man sammenlikne transformer prime med andre brett får man konsentrere seg om andre brett som er lansert med neste generasjon prosessorer som Galaxy Tab 7.7 og Toshiba AT200. Lenke til kommentar
fjarle Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 For de som har spørsmål direkte til Asus om Transformer Prime, har vi fått med oss Anders Haby i Asus på et kjapt nettmøte i morgen klokken 13. Spørsmål kan sendes inn her: http://www.mobilen.no/artikler/spor_asus_om_transformer_prime/104797 4 Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Når det gjelder å få koblet PS3 kontroll trådløst kan dette løses med å laste ned SixAxis controller appen. Dere har helt rett at man må vente til Android 4.x kommer, da er det native støtte for trådløs tilkobling av diverse konsoll kontroller Lenke til kommentar
znaffe Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Men! Kan man laste ned filer og musikk? Utifra testen, nei. Da kan man ikke sammenligne denne med en pc funksjons messig.Er det noen nettbrett som kan laste ned f.eks torrents??Det finnes flere torrent klienter til Android, så bare å laste ned en torrent app fra Android market :)https://market.android.com/details?id=com.mobilityflow.torrent&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5tb2JpbGl0eWZsb3cudG9ycmVudCJd jepp, dette funker tilogmed godt på min HTC desire, så det bør funke utmerket på Transformer Prime Lenke til kommentar
David Brown Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Fungere ICE med denne? Jeg har en ICE abonnement med D-50 USB modemet, som fungere fint med "ekte" Linux. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Nei. Android-kjerna som vert brukt her har ikkje nødvendige modular for mobile modem. Ved å roote den er tilnærma alt mogleg, så du kan jo vente og følgje med på den fronten. Men kjører den emacs og latex? For the true geek: LaTeX on Android Med den kan du i alle fall skrive LaTeX-dokument, men du må innom ein PC eller noko anna for å kompilere det ferdige dokumentet (eg er ikkje LaTeX-brukar, ikkje noko poeng i å skyte for feil omgrep). Finn ingen Emacs-port for Android, kun guidar til korleis du kan installere Debian e.l. på maskinvare der det er mogleg, og Emacs frå programvarepakker. På enkelte modellar av TF101 er det mogleg å installere Ubuntu, det er jo lov å håpe at det same skjer med Prime. Då er ikkje Emacs noko problem. Lenke til kommentar
zimmn Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Torrents funker fint på alt av android, så det skal ikke være noe problem. min Transformer (1.gen) som er rootet og kjører Revolver ROM, kan fint brukes med modemet fra Netcom og Telenor i hvertfall så da har man en løsning her. men jeg ser fremdeles på det a dele nettet fra telefonen min som en mye lettere prosedyre, bare å la den ligge i lomma mens man trykker på tab'en Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Bør vel også nevnes at denne kan spille av 3D innhold når du kobler den mot et 3D-TV via HDMI porten Lenke til kommentar
Ceba Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Noen som kan si noe om eventuelle ulemper ved å kjøpe denne i USA? Vil tastaturet være være brukbart selv uten dedikerte nordiske bokstaver, eller vil dere anbefale å kjøpe Prime/tastatur i Norge? Skal til NY 28. des. og er meeget keen på å handle med meg denne hjem. Blir fort nesten halve prisen.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Men! Kan man laste ned filer og musikk? Utifra testen, nei. Da kan man ikke sammenligne denne med en pc funksjons messig. Er det noen nettbrett som kan laste ned f.eks torrents?? Err...alle? Inkludert iPad, uten jailbreak Når det gjelder å få koblet PS3 kontroll trådløst kan dette løses med å laste ned SixAxis controller appen. Dere har helt rett at man må vente til Android 4.x kommer, da er det native støtte for trådløs tilkobling av diverse konsoll kontroller Riktig, bortsett fra at Sixaxis controller krever root. Det trenger du derimot ikke for å bruke Wiimote, som koble til en Classic controller basicalle er en PS3 controller. Det jeg bruker på min Galaxy Tab Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Faen, den fikk jeg lyst på. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 jeg for ikke så mye ut av det hvorfor nettbrettene skal være så mye bedre en disse mine bærbare så lenge man gjøre det samme med dem . når man på toppen av det hele bruker et ekte tastatur med nettbrettet så blir jo forskjellen ekstrem liten . Når skjermen på disse mini pcene også blir av berørings typen så er det jo i praksis ingen fordel for nettbrettet Har eksamen om 6 timer. Lest rundt 900 sider pensum den siste uken, mesteparten på iPad og noe på Galaxy tab 7.0 Plus. Har meget lyst til å se deg ligge i senga og lese pensum på en laptop. Forøvrig ser jeg ikke (mulig jeg har oversett) noe info i testen om Prime sitt Smart Cover. Blir så gal av å ha iPad med Smart Cover og en Android tablet uten at det er nummeret før jeg limer magneter på sistnevnte. Nå er ikke Prime sitt cover magnetisk, men close enough. nå var det ikke lapptoper jeg mente ( som er store i denne sammenhengen) men mini bærbare. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Er svært spent på hvordan den vil fungere sammen med en kapasitiv stylus til håndskrevne notater. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 the cosmonaut er en stylus som er verdt å teste hvis du vil ta håndskrevne notater.. Har ikke prøvd den selv, men innbiller meg at den må være mye bedre enn de typiske tynne flisene man stort sett må klare seg med ellers Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Den ser faktisk ganske genial ut. Takk for tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg