srbz Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 I følge Engadget er batterilevetiden på Prime 10 timer og 17 minitter, GT 10.1 9 timer og 55 min, så forskjellen er minimal. Jeg forstår ikke vitsen med eksternt tastastur til en tab. Én av fordelene er at docken har sitt eget batteri som utvider batterilevetiden til enheten. Den samme testen du referer til hos Engadget tilsier batterilevetid på 16:34 for Prime med dock tilkoblet. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Har itte iPad dock da, selv om den ikke lader.. Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Har dere testet audio-latency på den saken der ? Android er jo foreløpig ubrukelig til musikk-apper som krever realtime-audio, på grunn av latency på rundt 350 ms. Jeg liker å kalle det pianotesten , last ned en pianoapp for android, legg merke til tiden det tar fra trykk til lyd. Gjør det samme med en ios device, gjerne fra 2007, og sammenlign. Dette er et stort problem ved Android. De som ønsker kan lese mer her, i tråden om Issue 3434 i Android project: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=3434 Blir ikke dette på sidelinjen av hva artikkelen handler om? Det var nettopp en artikkel på amobil.no om akkurat dette temaet hvor du var blant de mest aktive debattantene. Jeg syntes at kommentarene dine var gode, og det var både interessant og relevant der og da. Denne artikkelen handler derimot om Transformer Prime, og da syntes jeg det blir litt unødvendig å dra denne debatten opp igjen. Sannsynligheten for at det hele utvikler seg til en kjedelig diskusjon om "iOS vs. Android" er faretruende stor når slike kommentarer dukker opp i "upassende" sammenhenger. EDIT: Med "upassende" mener jeg da i tråder hvor det ikke blir spesielt relevant i forhold til temaet som diskuteres. Endret 13. desember 2011 av LordErik Lenke til kommentar
synsemannen Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Med "upassende" mener jeg da i tråder hvor det ikke blir spesielt relevant i forhold til temaet som diskuteres. Hei. Nei for all del, dette handler ikke om ios. For meg handler det om å synligjøre nettopp dette problemet med audio-latency. Det er mange som håper Google gjør noe med dette, og jeg er en av dem. Latency-problemet er ikke ene og alene på grunn av Android, så jeg er veldig nyskjerrig på om det har blitt bedre på Prime. For meg er det også en viktig faktor med nettbrett, da jeg ønsker å bruke det til bl.a. musikkdrodling på farten. Dermed synes jeg det er høyst relevant å inkludere det i testen, like mye som f.eks menyrespons. Edit: Leif Endret 13. desember 2011 av synsemannen Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 (endret) Har dere testet audio-latency på den saken der ? Android er jo foreløpig ubrukelig til musikk-apper som krever realtime-audio, på grunn av latency på rundt 350 ms. Jeg liker å kalle det pianotesten , last ned en pianoapp for android, legg merke til tiden det tar fra trykk til lyd. Gjør det samme med en ios device, gjerne fra 2007, og sammenlign. Dette er et stort problem ved Android. De som ønsker kan lese mer her, i tråden om Issue 3434 i Android project:http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=3434 Her er link til et firma som jobber med en low latency audio engine til android: http://www.image-line.com/documents/android.html Endret 13. desember 2011 av DroidOle Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Har itte iPad dock da, selv om den ikke lader.. Med dock menes her tastaturdockingen. Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Da så. Jeg forstod det som et problem forårsaket av måten Android var kodet, og at det ville være samme problem på samtlige Android-enheter. Derfor så jeg det som en provokasjon til... folk som er svært glad i Android... når du tok det opp i det jeg anså for å være en helt urelatert artikkel. Jeg er forøvrig helt med deg på at jeg håper Google gjør noe med problemet, og bevisstgjøring er nok viktig for at de skal ta tak i det dersom det involverer så omfattende endringer som nevnte artikkel ville ha det til. Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Her er 2 vidoer som viser litt spill og hvor bra skjermen funker utendørs:-) http://m.youtube.com/#/watch?desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DESzbbLGfiqc%26feature%3Dplayer_embedded&feature=player_embedded&v=ESzbbLGfiqc&gl=US http://m.youtube.com/#/watch?v=MAaMhTv6Q-g Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Da så. Jeg forstod det som et problem forårsaket av måten Android var kodet, og at det ville være samme problem på samtlige Android-enheter. Derfor så jeg det som en provokasjon til... folk som er svært glad i Android... når du tok det opp i det jeg anså for å være en helt urelatert artikkel. Nå har jeg ikke sett den originale diskusjonen, og dette er ikke noe jeg selv har behov for. Men jeg tror ikke at dette vil være et permanent problem. Det er jo en linux kjerne i bunn, så det er ikke der hinderet ligger. Det er vel heller det at noen må lage noen biblioteker og rammeverk først. På generellt grunnlag synes jeg Android virker fersk; det er mange app'er som foreløpig mangler, men som finnes på iPad. Men når vi ser hva som har skjedd i løpet av dette året, så er jeg optimistisk for fremtiden. Lenke til kommentar
epqr Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Hva vil prisen ligge på for bare brettet uten dock? Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Spørsmål: Det står at det ikke er mulighet for 3G tilkobling, er det da andre muligheter som gjør at man kan få koblet opp på 3G? F.eks mobilt bredbånd adapter fra Telenor??! Skulle gjerne sett 3G på denne, men den gang ei. Alt håp er likevel ikke ute: Både Android telefoner og iPhone har mulighet til å dele nettet sitt over en wifi-hotspot. Skrus enkelt på i menyen eller med snarvei på skrivebordet. Dette lager et trådløstnett som PC-er og nettbrett kan surfe på som normalt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Hvordan kan man gjøre det for å få koblet til usb enheter når man ikke drar med seg tastaturet ? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Hvordan kan man gjøre det for å få koblet til usb enheter når man ikke drar med seg tastaturet ? Man kan ikke. Akkurat som på 99% av alle andre tablets på markedet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) jeg for ikke så mye ut av det hvorfor nettbrettene skal være så mye bedre en disse mine bærbare så lenge man gjøre det samme med dem . når man på toppen av det hele bruker et ekte tastatur med nettbrettet så blir jo forskjellen ekstrem liten . Når skjermen på disse mini pcene også blir av berørings typen så er det jo i praksis ingen fordel for nettbrettet Har eksamen om 6 timer. Lest rundt 900 sider pensum den siste uken, mesteparten på iPad og noe på Galaxy tab 7.0 Plus. Har meget lyst til å se deg ligge i senga og lese pensum på en laptop. Forøvrig ser jeg ikke (mulig jeg har oversett) noe info i testen om Prime sitt Smart Cover. Blir så gal av å ha iPad med Smart Cover og en Android tablet uten at det er nummeret før jeg limer magneter på sistnevnte. Nå er ikke Prime sitt cover magnetisk, men close enough. Endret 14. desember 2011 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Hvordan kan man gjøre det for å få koblet til usb enheter når man ikke drar med seg tastaturet ? Man kan ikke. Akkurat som på 99% av alle andre tablets på markedet Eksisterer ingen adaptere hvor man bruker porten som også brukes til lading ? Apple har jo f.eks adaptere hvor man kan koble til usb på denne måten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Hvordan kan man gjøre det for å få koblet til usb enheter når man ikke drar med seg tastaturet ? Man kan ikke. Akkurat som på 99% av alle andre tablets på markedet Eksisterer ingen adaptere hvor man bruker porten som også brukes til lading ? Apple har jo f.eks adaptere hvor man kan koble til usb på denne måten. Jo det gjør det, http://www.asus.com/Peripherals_Accessories/Eee_Pad_Accessories/External_USB_Adapter/ Vet ikke hvor Valkyria finner informasjon men alle fire av Samsung sine honeycomb-tablets har liknende adapter, det har også iPad, Xoom, Toshiba Thrive har innebygd port etc. Mulig alt det kun tilsvarer 1% av markedet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Hvordan kan man gjøre det for å få koblet til usb enheter når man ikke drar med seg tastaturet ? Man kan ikke. Akkurat som på 99% av alle andre tablets på markedet Eksisterer ingen adaptere hvor man bruker porten som også brukes til lading ? Apple har jo f.eks adaptere hvor man kan koble til usb på denne måten. Jo det gjør det, http://www.asus.com/Peripherals_Accessories/Eee_Pad_Accessories/External_USB_Adapter/ Vet ikke hvor Valkyria finner informasjon men alle fire av Samsung sine honeycomb-tablets har liknende adapter, det har også iPad, Xoom, Toshiba Thrive har innebygd port etc. Mulig alt det kun tilsvarer 1% av markedet... Ypperlig! da vil dette være en utmerket følgesvenn på jobbturene mine. Langt lettere å koble til en usb stikke for å overføre filer enn det er å dra frem laptopen for å overføre via itunes. Så fort prisen havner på et finere nivå så blir det nok tidlig pensjon for ipaden Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Avhengig av hva slags filer det er snakk om (størrelse), vil jo ting som Dropbox og WiFi network drive overføring være kjappere Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Hva vil prisen ligge på for bare brettet uten dock? Leste at den først kommer bare med dock, hvis en ikke tar feil? Kanskje noen måneder senere uten. Tror docken ville havnet i skuffen, så vært mer aktuelt uten. Nå er vel prisforskjellen 7-800kr på første generasjonen. Lenke til kommentar
jecpah Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Spørsmål: Det står at det ikke er mulighet for 3G tilkobling, er det da andre muligheter som gjør at man kan få koblet opp på 3G? F.eks mobilt bredbånd adapter fra Telenor??! Tvilsomt. Siden denne ikke støtter 3G, hjelper det lite å få plugga inn ett mobilt bredbånd i usb`en og håpe på at det funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg