Toalettet Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Hey. Kjøpte Skyrim igår! Utrolig fett spill! Men mitt første spørsmål er... Når jeg skal snakke med Alvor ber han meg om å dra til ett sånn slott. Der møter jeg på ei kjerring som mener jeg må snakke med Jarl eller noe. Men når jeg går dit det viser på kartet blir jeg bare drept av de forpulte folka med pil og bue. også har jeg ikke nøkkelen, så jeg kan heller ikke gå inn? :S Spørsmål 2: Hver natt ser jeg mot nord, men får aldri se nordlyset Hvorfor? Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Nordlyset er tilfeldig å kommer på nattehimmelen av og til. Men det er i bare mot nord det er. Er over hele himmelen Lenke til kommentar
microtom Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Litt usikker på hvor du er hen, men hvis du skal til på mainquesten og prøve å komme deg inn i Whiterun kan det være du har fått bounty i whiterun og de derfor angriper deg. Prøve å kom innpå en vakt for så å ta ned våpen, da skal du få en dialog option om å betale din bounty. Du har altså gjort noe kriminelt i Whiterun eller omegn som gjør at vaktene vil fengsle deg. Hvis du spiller på PC kan du ta opp Console og klikke på en vakt og så skrive paycrimegold Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 13. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2011 Klikke på en vakt? De går til angrep uansett og jeg har våpen eller ikke Lenke til kommentar
microtom Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Er det vaktene i Whiterun som angriper deg? Åpne console med "tilde"knappen | den til venstre for 1. Klikk på en vakt, observer koden som kommer frem ca midt på skjermen og skriv paycrimegold. Se om du evt. må klikke en annen plass på vakten for å få riktig target (koden vil da endre seg) En vakt som skal fengsle deg vil angripe deg uansett hvis du har f.eks stukket av fra en tidligere vakt som prøvde å få deg i fengsel. Prøv evt og gå i nærkamp med en vakt, uten å slå han så legger du ned våpenet (med R) og ser om han setter igang en dialog. Du gir da opp kampen og vakten "kan" godta dette. Evt må du finne koden til Whiterun og sette bounty manuelt til 0, tror koden var setcrimegold ###### 0 (###### er da koden til byen du ønsker å fjerne bounty i) Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Nordlyset har vel kanskje litt med "datoen" på spillet å gjøre? Har fått med meg at det er sommer i starten av spillet, men lenger ut i spillet blir det vinter. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) åååja:) Fordi jeg har sett hver natt nå, og jeg finner aldri nordlyset! OG akkurat nå har jeg vært oppe på toppen av det snøfjellet å snakket med Greybeards. Er det ropet jeg lærer der det som klarner opp skyene? En kompis gidder ikke fortelle det enda men han gjør ettellerannet sånn at skyene bare klarner opp og nordlyset stiger frem! Når jeg går ned fra the Greybeards treffer jeg på en drage som er umulig å drepe. Noen som vet noe? Endret 14. desember 2011 av want2havebody Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Er den HELT umulig å drepe? Altså at den ikke tar noe skade i det hele tatt? Har hørt snakk om at dette er en bug i Skyrim. Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Hmm.. klarte det nå. Men når i helvete lærer jeg det dragon shoutet som heter "Clear skies" slik at skyene klarner opp? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Ikke slutten vel? Mulig spoiler: Du lærer det av Graybeards når du skal til Throat of the World for å snakke med Parthurnaax. Har ikke fått bruk for det utenom mainquesten egentlig. Endret 14. desember 2011 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Men jeg har jo vært hos Greybeards.. ingen lærte meg det =( Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Ingen som vet.. ? Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Har ett problem. Skal begynne på questet "Alduins wall" men når jeg må "snakke" med Delphine fortsetter "målet" på map'et liksom fortsatt på henne. Det går ikke noe videre. Noen som vet noe? VÆR SÅ SNILL NOEN!?:O Endret 14. desember 2011 av want2havebody Lenke til kommentar
Toalettet Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Fixed! Fikk clear skies og har nå nordlyset over meg :') Nydelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå