Gå til innhold

GTX 560 VS HD 6970

Macklemore

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske så ett fett i utgangspunktet. Generelt yter de så og si identisk, med noe variasjoner mellom ulike spill, så mitt råd er å gå for det man får billigst (med mindre man da ønsker høyest mulig ytelse i et spesifikt spill - da må en lese tester).

Men nå er det kanskje greit å se an til HD7000-serien er lansert, noe som skal skje ila. januar. Ikke fordi man nødvendigvis skal gå for et slikt kort, men prisene på de eksisterene produktene vil da falle noe.

Edit: Det var snakk om 560 ja. Ytelsesmessig ligger jo da HD6970 høyere, men også prisene (i hvert fall sist jeg sjekket). Dog er de overklokkede versjonene av GTX560Ti i mange tilfeller svært gode kjøp, og leverer ytelse opp mot HD6970 og GTX570.

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Hvor god tålmodighet har kompisen din?

Det er litt kjedelig å kjøpe så kort tid før neste generasjon skjermkort dukker opp. Jeg tenker spesielt på Radeon 7970 og muligens 7950 som skal lanseres i starten av januar, muligens den 10. Skjønt det kommer jo flere modeller enn det etter hvert, som Radeon 7800-serien og Geforce 600-serien, men da begynner det å bli en tolmodighetsprøve. Prismessig er det nok Radeon 7850/7870 som ligger nærmest og de skal komme i løpet av 1. kvartal. Nvidias nye GPUer i samme klasse (kodenavn GK106) skal komme i slutten av 2. kvartal.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hvor god tålmodighet har kompisen din?

Det er litt kjedelig å kjøpe så kort tid før neste generasjon skjermkort dukker opp. Jeg tenker spesielt på Radeon 7970 og muligens 7950 som skal lanseres i starten av januar, muligens den 10. Skjønt det kommer jo flere modeller enn det etter hvert, som Radeon 7800-serien og Geforce 600-serien, men da begynner det å bli en tolmodighetsprøve. Prismessig er det nok Radeon 7850/7870 som ligger nærmest og de skal komme i løpet av 1. kvartal. Nvidias nye GPUer i samme klasse (kodenavn GK106) skal komme i slutten av 2. kvartal.

Han skal nok kjøpe rett etter jul

http://www.pixmania.com/no/no/10816086/art/vtx3d/modifie-radeon-hd-6970-2.html har han sett seg ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...