Zeorsd Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Liten oppdatering: opplever noe varmeutvikling på maskinen, ikke noe kritisk men vil ikke si den er iskald under litt belastning. Kan være av interesse for kjøpere vil jeg tro... Endret 17. februar 2012 av Zeorsd 1 Lenke til kommentar
anordne Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 er den varm å ha i fanget eller er håndledd støtten varm? Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Er snakk om fanget først og fremst, håndleddstøtten er kjølig virker det som. Litt varme i selve tastaturet på venstre side også. Endret 17. februar 2012 av Zeorsd 1 Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Jeg har ikke det samme problemet på min maskin. Kan ha noe med at du har vanlig HDD mens jeg har SSD (som skal ha lavere varmeutvikling). Grunnen til at jeg sier det er at harddisken sitter på venstre side, rett ved tastaturet (hvis jeg husker riktig fra da jeg åpnet den). Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Det kan godt stemme, nå viker det primært som det er prosessoren som virker varm, ligger på 45-50 grader på tilnærmet idle, 50-60 under blandet bruk og 60-70 under load. Harddisken ligger på ca 36 grader for det meste men kan jo være kombinasjonen av begge som lager varme. Hvilke temperaturer har du ellers Kimma16? EDIT: Har inntrykk at det er litt ekstra når jeg lader også,er gjerne med på totaloppvarmingen den og. Endret 17. februar 2012 av Zeorsd Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Jeg kan godt sjekke det, men generelt sett så har jeg en veldig kjølig og stille maskin. Det kan som du sier være en kombinasjon, og det kan også hende at når man får inn en SSD så slipper prosessoren å jobbe hardt over lengre tid Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Hvilket program bruker du? Så vi kan sammenligne ordentlig. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Speedfan, ser temperatur på CPU og harddisk der. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Ser ut som jeg har relativt like temperaturer som deg (3-4 grader kaldere). Jeg opplever dog aldri at jeg kjenner at laptopen er varm (så er den heller aldri i fanget mitt). Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 takker! Kan godt være SSD'en er de 5 gradene i forskjell da. Har heller ikke for vane å ha laptopen i fanget så går greit det. Stusset fortsatt litt på å kunne kjenne litt varme i tastaturet. Blir nok til å bytte til SSD ganske snart. Lenke til kommentar
nerokid Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 står på komplett.no sin utvidet info at det er 1x4gb ram. står i testen at 4gb er på hovedkort og en slot ledig. så ja bare kjøpe en 4gb til. Fikk svar fra Samsung,så nu er minne bestilt. her er svaret: I NP530U3B-en din finnes det 2 minnes-plasser, hvorav 1 allerede er i bruk av 4GB-minnet som fulgte med PC-en. Det finnes alltså ekspansjonsmuligheter for en til minnebrikke av typen SODIMM. 1 Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Skulle det enda være noen tvil så åpnet vi en på jobb i dag for å legge inn ekstra minne til en kunde, og det er som nevnt 1x 4GB i den fra før! Herlig maskin så langt, meget lekker! Lenke til kommentar
nerokid Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Skulle det enda være noen tvil så åpnet vi en på jobb i dag for å legge inn ekstra minne til en kunde, og det er som nevnt 1x 4GB i den fra før! Herlig maskin så langt, meget lekker! Høres bra ut,får min i morgen Endret 20. februar 2012 av nerokid Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Anbefaler tørkle, stor siklefare! Endret 20. februar 2012 av bamsefar Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Hehe. Har åpnet min og. De 4GB som allerede er der er "sveiset" til hk sant? Lenke til kommentar
anordne Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 (endret) svensk test : http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.433052/samsung-530u3b-tunnis-for-tunna-planbocker den får minus for tjukk og tung??? nederlandsk test http://www.techzine.nl/reviews/1138/samsung-series-5-ultra-530u3b-a01-a.html Endret 21. februar 2012 av anordne Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Haha. Testeren må jo ha røyket noe han ikke tåler hvis han mener denne er tjukk og tung. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Ganske tullete test vil jeg si, rart å trekke for mangel på SSD når det finnes på hakket dyrere variant av samme PC, som fortsatt er blant de aller billigste ultrabookene. Kanskje er den hakket større enn enkelte av konkurrentene som Toshiba sin ultrabook, Men å kalle den tjukk og tung blir rart. Kan noen forresten tipse meg om hvordan man åpner opp for å sette i mer ram? Sliter litt, selv jeg fjerner skruen rikker lokket seg ikke... Lenke til kommentar
nerokid Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Ganske tullete test vil jeg si, rart å trekke for mangel på SSD når det finnes på hakket dyrere variant av samme PC, som fortsatt er blant de aller billigste ultrabookene. Kanskje er den hakket større enn enkelte av konkurrentene som Toshiba sin ultrabook, Men å kalle den tjukk og tung blir rart. Kan noen forresten tipse meg om hvordan man åpner opp for å sette i mer ram? Sliter litt, selv jeg fjerner skruen rikker lokket seg ikke... Ja,hadde vært greitt at vite,skal sette inn mere ram i morgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå